Glad tobarnsmamma Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jenta på 22 mnd har fått halsbetennelse, og etter nesten en uke med feber må hun begynne på penicillin. Hun nekter imidlertid - og dette skal vi liksom få i henne tre ganger daglig. Ikke lett! Har prøvd å lokke med allverdens, men hun vil ikke engang ha godteri i premie etterpå (hun har jo ikke spist på mange dager, og matlysten er ikke tilstede når det gjelder godterier heller)... Noen tips? Prøvde til slutt å tvinge det i henne med engangssprøyte (desperat mamma!), men medisinen kom sprutende i retur rett i ansiktet mitt. festlig! ALLE tips og erfaringer tas i mot med takk.
Noah 08. Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Har hatt noen runder med penicillin i vinter vi og. Jeg brukte også engangssprøyte,lirka inn litt og litt i gangen..tilslutt vente han seg til d:) Lykke til,medisinen mot halsbetennelse skal virke fort så da kommer nok matlysta tilbake:)
Glad tobarnsmamma Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2010 Takk for svar. Hvor lenge ble det "tvang" før han vendte seg til det? Hadde hun bare svelget det...når hun spruter det ut igjen aner jeg jo ikke hvor mye hun har fått i seg..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 putt sprøyta litt lenger bak i munnen, så klarer ikke poden å spytte ut igjen. Er ikke noe morro, men inn må det for at det skal virke. Har hatt noen runder vi og. Helt grusom å tvinge det i dem. sist fikk vi medisin med jordbærsmak. Det smatta hun i seg og syns det var knallgodt! Hør med legen om det finnes samme medisin med annen smak du.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Her må jeg putte det meste av flytende medisin i sana sol. Det er så tykt og fyldig smak at det maskerer det meste av vond smak..
Glad tobarnsmamma Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2010 Jeg spurte legen om andre smaker, og forstod at det finnes med jordbær, bringebær og appelsin også... Men hun hadde ikke tro på at bytte av smak ville hjelpe, fordi det er bismaken av penicillinen noen barn reagerer på, og den smaker visst likt enten vi prøver den ene eller den andre.. Har prøvd å putte sprøyta lenger inn i munnen,men på en eller annen måte svelger hun det ikke, og hun klarer uansett å få det ut igjen... Jeg er i ferd med å gi opp... Hun er jo SEIG i håret, ansiktet og halsen etter hver gang vi gir henne medisinen.. stress...
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Jeg har også tydd til Sana Sol, og det funket greit her i huset. Det blir jo "overdose" Sana Sol en uke fremover, men det får gå...
Noah 08. Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Her vendt han seg tild etter 2 dager.. D skal legges til at han er veldig flink med tran o.l da. Håper d går bedre hos dere nå,go bedring:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #9 Skrevet 13. mai 2010 Vi har brukt sprøyter vi også - men til en gutt som bare var ett år og dermed skjønte mindre av hva som foregikk. Fikk tips om å putte den inn på siden av munnen og litt bak, slik at man ikke automatisk gjør geipebevegelse med tunga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå