Gå til innhold

Sliter max med å finne bukser til meg selv, kan noen gi meg tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har INGEN bukser, og da mener jeg ingen. Går kun i kjoler osv. Sliter så med å finne bukser som passer.. jeg er 1.57 og er normalvektig. Har alltid sydd opp de buksene jeg har hatt, men det blir ikke pent, og de mister litt fasongen av å kutte av 20 cm..

Jeg er på utkikk etter alle typer bukser, olabukser, dressbukser, linbukser osv.

Noen som har geniale tips til hvor jeg kan gå? Gjerne nettbutikker også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som en liten trøst (?????) kan jeg si at å være 180 høy og ha alle ekstra cm i bena er heller ikke enkelt.....Når 36" blir for kort og alle kort-kjoler blir VULGÆRT korte, så er det ikke enkelt...Og kjoler/skjørt ned itl knærne når til midt på låret og ser utvokst ut og lange kjoler stopper midt på leggen og ser også utvokst ut og gir inntrykk av at man er ekstra lang..Ja da sliter man da..Fordi at 98% av alle skjørt, kjoler og bukser har ikke noe og legge ned på.Eller det er umulig fordi kanten er sydd "gjennom" alle lag i stoffet så man ender opp med en ekstra kant om man legger ned....

Jeg bare skjønner ikke alle som klager på at de må legge opp..Det er i det minste fysisk mulig, om det ikke blir pent er en annen sak :o)

Men vi har nok alle våre "skavanker", og selv om jeg er misunnelig på din korte kropp, så misunner du (kanskje) meg med mine lange ben...He-he....høres sikkert dritsexy ut med sååå lange ben, særlig når leggene er den lengste biten av bena, men desverre, der slutter alt som kan ligne på sexy med mine ben:o) Legger som fyrstikker og lår som .......saccosekker???? Og mellom der knær som kun en mor kan elske....He-he...

Ellers har jeg ikke noe tips altså, men dagens tights er jo ganske "brukervennlig", da de på en måte er "fasongløse" og lett kan legges opp (eller bare skrukkes opp nede) og er de for korte så ser det ut som de skal være slik...Yes til tights,- altså :o)

En annen ide er og spørre om butikken kan legge de opp..mange har det som "ekstraservice" som man ikke behover å betale for, iallefall ikke mye :o)

Lykke til i jakten på de perfekte bukser....Kjøp mange om du finne ren modell som passer :o) Det gjør jeg:o)

Skrevet

Hvrdan fassong har du ellers?

Jeg er selv 160 (har målt meg til 162 en gang:) høy eller lav da og finner da mange bukser jeg!

Ser jo det at mange ofte blir litt lange, men er heldig som har relativt lange ben i forhold til høyden:) Jeg kjøper 32 eller 34 i lengde og det går da bra.

Som 2søtesmåh sier så har de fleste sine "skavanker". Mitt problem er at jeg er ganske tynn, men alt jeg har av ekstra hud og fett ligger på magen....

Fra jeg var 14 og begynte å intr. meg for klær så har jeg vært en M rundt midjen og xs-s i beina. Så for å få bukser som sitter pent rundt rumpen og beina, så blir de ofte ubehagelig trange rundt magen! Og det er jo heller ikke pent!

Ellers så er jeg 29 år og finner bukser på vero moda, bik bok, HM (barneavdelingen faktisk:), og av og til så finner jeg fine bukser på lidex.

Skrevet

Hei hei!

Jeg må også legge opp alle bukser. Helst 10 cm, av og til mer. Jeg er ca 161 og normalt tynn. Men alle bukser er dødslange for tida. he he. Sånne trekvartbukser ser bare feil ut, og skjørt blir også alltid feil lengde.

Som 2søtesmåh sier; det er de færreste som passer i de formene butikkene legger opp klærne til... tro meg.

Jeg betaler en sybutikk for å legge opp, 100 kr paret, men det blir fint. Selv kan jeg ikke sy og eier ikke symaskin heller, så da så. :)

Kjøper oftest bukser som er rette eller vide nederst.

Skrevet

Kjøper forresten buksene på HM eller Only eller Vero moda.

Ofte kjøper jeg på salg, siden jeg må beregne 100 kr ekstra på de uansett. he he. Og siden vi ikke svømmer i penger akkurat.

Skrevet

På Lindex og Cubus har de bukser som er "short" i lengden, jeg er 163 cm og de blir akkurat litt for korte for meg..har du sjekket der? det er olabukser med og uten stretch...

Skrevet

Hvor lange bein har du PAVEEL?

Skrevet

Kort i skitfalle som vi sier her;p

32 i lengde blir litt for langt for meg, så de i 30 er akkurat passe:-) Iallefall når det gjelder dongribukser.

Skrevet

jeg er 161, og sliter selv med å finne bukser. Lengden er en ting, de må alltid legges opp eller brettes. Men selv om jeg er normalvektig så har jeg en rompe som er for stor til de fleste bukser. Har funnet ut at det som må passe meg best er en mammabukse bak fram.

Men noen tipsa meg om b-young, og der finner jeg faktisk bukser, selv om de er noe lange...

Skrevet

ahhh...kjenner meg sååå igjen i dette innlegget! (til 2søtesmåh) 1.80 er ingen praktisk høyde på damer...det kan jeg skrive under på med mine 180cm..!!! Mine bein ser ut som kubber...ikke slike laaange sexy noen som man gjerne tror lange damer skal ha...neida....

For å ikke snakke om alle de skyhøye hælede skoene man ikke kan gå med...med mindre man vil bli 3 meter over bakken...hihi...(min mann er glad for jeg ikke kan ha tilgang til alle skoene på markedet...han er redd vi da hadde vært ruinert...men likevel...)

Men til deg heldige lille dame...lykke til med buksekjøp....finnes det ikke Levis bukser med 30 i lengde da??de bør vel være bra?

Skrevet

Jeg er like kort som deg og fant noen fine bukser på Marks and Spencers da jeg var i Dublin. Vet de har nettbutikk også. Ellers har jeg fått tips om denne nettbutikken:

www.makeyourownjeans.com

Har ikke prøvd den ennå, det er så utrolig mange valg, men det virker jo genialt da :-)

Skrevet

Her var det mange gode tips, tusen takk:)

Til dere med lange vakre kropper, jeg skjønner veldig godt deres "problemer" også, har selv ei venninne over 1.80 og hun sier det gang på gang at hun gjerne skulle vært som meg, nettopp pga at hun ikke finner bukser som er lange nok, ikke kan gå med høye hæler osv.. jeg kan ihvertfall sy opp, og det i seg selv er egentlig ikke noe problem, bare at jeg ikke er no flinkt til å gjøre det selv og da blir de bare liggende. Men å få noen til å gjøre det er absolutt et alternativ, betaler gjerne for det. I noen butikker gjør de det mens man venter også, og de vet jo om buksen mister helt fasongen.

Nei, må nok slutte å klage og komme meg ut på shopping:) Men det er jo alltid sånn at man gjerne skulle vært alt annet enn det man ikke er.

Ha en fin kveld jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...