Gå til innhold

Går ubrukte frimerker ut på dato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant noen gamle frimerker, sånn klistremerke-type, og lurer på om de fortsatt er gyldige (kanskje 4-5 år gamle?)

Skrevet

Frimerket i seg selv gjør vel kanskje ikke det, bare at prisen på porto kan gå opp, så om det før kostet 13 kroner å sende et brev til Japan kan det i dag koste 15 osv.

?

Skrevet

jeg tror de ikke går ut på dato :-) frimerker blir jo mere verdt jo eldre de er.... he he he (for fiatelister;-)

Skrevet

Så lenge det står verdi trykt på frimerket må det da være gyldig, men etterhvert vil man jo måtte supplere med ekstra frimerker med lav verdig på når portoen går opp.

Men i det siste har jeg fått merker uten prisen trykt på når jeg har skulle sendt sånne små vanlige brev. Vil de også holde seg da? Eller hvordan gjør de det når portoen går opp?

Skrevet

Nei, det står ikke noe verdi trykt på dem- bare A innland. Kanskje de ikke er så gamle da..?

Skrevet

Hvis det står A - innland på dem kan man bruke dem på det man kan sende som A innlandspost (er det små brev inntil en viss vekt!?) uansett om portoen stiger.

Dvs at hvis du kjøper ett frimerke i dag som koster 8 kr og det om to år koster 13 så kan du fortsatt bruke det som du kjøpte for 8kr. Så lenge det ikke står kroneverdi på det :)

Står det kroneverdi på det så gjelder selvsagt kroneverdien.

Skrevet

Supert, da slipper jeg å kjøpe frimerker på en stund gitt!

Skrevet

mao. A innland, stiger i verdi i lommeboka. Det samme med A Europa og A verden. Om du ga 5 kr pr stk er likevel A innland verdt 8.50 i dag.

Skrevet

haha, ja rene gullgruven rett og slett- kanskje noe å vurdere istedet for alle disse dumme aksjefondene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...