Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Lyder med munnen eller tunga, skulle tro babyen min var et dyr.. Kan de ikke heller snakke til barnet? Blir helt dårlig. Det begynte først med svigermor, og i går så begynte mannen min å lage slike lyder. Huff !
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Hva er det med folk som ikke kan forstå at folk er forskjellige?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Kanskje fordi mange barn synes slike lyder er spesielt morsomt..? Og fordi man prøver å få barnet til å smile fremfor å snakke voksent foran mora, som åpenbart er ganske kjedelig
Anne-B. Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Fordi de skjønner at barn liker slike lyder. En baby er ikke født intellektuell, så slapp av.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 lager du gøøøø lyder- så hermer de etter hvert.. En av de første lydene de lager det.. De prøver å kommunisere med ungen.. Har hatt mange go go da da samtaler med begge ungene her.. Men når jeg snakker vanlig til dem, så snakker jeg ORDENTLIG også.. Slik at de lærer hvordan ordene sies korrekt..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 jeg tenker mer på smattelyder ol- ikke gøø lyder. det lager jeg selv. det er bare søtt. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Det er faktisk instinktivt å snakke sånn til babyer. De gjør det i alle land, uavhengig av språk. Nå vet jeg ikke hvor gammel din baby er da. Har jo litt å si det også såklart.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Fordi babyere ofte finner det underholdene og gjerne prøver å herme etter slike lyder. Det fremmer språkutviklingen. Alle slags lyder som smatting, "booo", "gagga", "rulling med tungen, "kysselyder" osv er lyder som gjør at barnet blir interessert og kan prøve å herme. Ingen lyder er feil (bortsett fra høye skremmende lyder selvfølgelig) når det gjelder kommunikasjon med babyer. Mer varierte lyder gir mer stimuli og bedrer språkutviklingen, dette viser seg godt igjen når barnet blir mellom 1-2 år og språket begynner å ta form.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Hva i helvete er det med folk som antyder at follk med downs syndrom lager dyrelyder!!! Skulle tro de var hundre år gamle!! Og forøvrig bruker man IKKE ordet MONGO lenger, ditt jævla fittetroll! Stakkars barnet ditt som har en mor som deg. Håper hun kan bli adoptert av svigermoren din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå