Jenny251210 Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er 6+2 uker idag, og ble ekstremt kvalm for noen dager siden. Brekker meg hele dagen. Ikke noe morgenkvalme her nei - det varer dagen lang. Men har prøvd meg frem litt, og synes det hjelper litt med grønne epler. Orker ikke spise et helt, men skjærer opp små biter, og føler kvalmen forsvinner litt rett etterpå. For så å komme tilbake. Selvfølgelig. :/ Andre som har noen tips?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Jeg husker at jeg var kjempeglad i syrlig ting i mitt forrige svangerskap. Ville bare spise grønne, syrlige epler og jeg spiste sitron som om det skulle vært appelsin. Jeg er vanligvis ikke så glad i syrlige ting, men jeg slukte det rått. Alt annet ble jeg bare kvalm av. Har det på samme viset nå. Pleier aldri å kjøpe saftis, men kremis, men nå som jeg er gravid går det kun i saftis. Jeg har også kjøpt fersk ingefær, kuttet opp i skiver og hatt i varmt vann, syns det hjalp litt. Ingefær skal funke mot kvalme og reisesyke. Ellers går det an å prøve ingefærtabletter som man kjøper på helsekost. Ellers har jeg funnet ut at det å spise lite, lett og ofte er det mest effektive for å holde kvalmen borte. Det gjorde jeg ikke i forrige svangerskap, så endte opp med at jeg nesten ikke spiste, mens magen vrengte seg av sult. Men det var ingenting som frista. Og det ble verre jo lenger det gikk mellom måltidene.
2.gangsgravid Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er 7+6 og har det på samme måte. Grønne sure epler og Pink Lady epler hjelper veldig bra kvalmen. Jeg ligger i senga og spiser et eple før jeg står opp om morgenen, så rekker jeg å gjøre meg ferdig på badet før magen romler etter mat. Ellers fungerer alt av surt smågodt også. Blitt veldig glad i syrlige ting, slik var det ikke i forrige svangerskap. Andre ting som hjelper meg er saltis (lollipop) og ingefærtabletter. jeg klarer ikke smaken av ingefær så da har jeg kjøpt tabletter på helsekosten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå