Gå til innhold

Dere som har hatt 3 KS, eller skal ha 3dje KS.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt to KS og fikk beskjed på sykehuset at ble jeg gravid igjen så ble det automatisk KS. Dette er veldig trygt å vite da jeg hadde to kompliserte fødsler.

I svangerskap nr. 2 fikk jeg sammenvoksninger, noe som førte til at jeg fikk sykt vondt i magen og ble innlagt. Masse prøver, og de trodde det var blindtarmen og måtte derfor inn til kikkhulsoperasjon. Det var ikke blindtarmen med sammenvoksninger som de løsnet på. Dette gjorde jo at smertene i magen gikk over og at blæra mi tålte mer. Var helt fantastisk etterpå å slippe å gå på do hvert 15.min.

Noe andre som kjenner seg igjen i noe av dette, og var det da slik i 3. svangerskap også? Kan jeg forvente noe av dette igjen?

Har dere følt noe anerledes i 3. svangerskap som dere mener er pga. av KS?

Nå er det 5 mnd siden jeg fødte, og om vi skal ha nr. 3 så starter vi å prøve rundt jul. Er det noen rettningslinjer om at man bør la livmoren få hvile en viss periode etter et KS, og da kanskje særlig med graviditet nr. 3?

Alle tanker og erfaringer mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter mitt første keisersnitt anbefalte legen meg å vente lengst mulig før jeg ble gravid igjen, helst 6 år siden han sa kroppen kunne bruke så lang tid på å hente seg inn igjen.

Skrevet

Jeg vet ikke noe om det du skriver, men må bare komme med en kommentar anngående det en over her sier med 6 år. Med mindre det var noe spesielt i hennes tilfelle mener jeg at legen har overdrevet sterkt. 6 år??? Keisersnitt er jo kjempevanlig og det er ikke vanlig å vente i 6 år. Jeg har en spesielt svak livmor og spurte legen hvor lenge jeg burde vente og de sa at sålenge man forsøker å ikke bli gravid de aller første måndene så er det bare å kjøre på. Men noen anbefaler mot 4 keisersnitt..

Skrevet

Et siste dytt.....noen flere innspill på dette?

Noen med svak livmor, og har fått noen kjøreregler fra legen?

Selv fikk beskjed om at svangerskap 3 var ikke et problem, men helst ikke flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...