Preggers Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Uansett hvilke web sider jeg går på, noprske eller amerikanske, så ser det ut til at man bruker frukt-og grønnsaks verden for å fortelle meg hvor stort fosteret mitt er. "Denne uken er fosteret stort som en drue", "Nå er det et jordbær", "Livmoren din er stor som et gåse egg nå" OSV OSV!! Hvem faen vet hvor stort et gåse egg er?!! Hvorfor kan de ikke bruke millimeter og centimeter så man har noe reellt å forholde seg til?!! Har jeg en jævla FRUKT SALAT i magen, eller?!!
MillaLilla Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 I know!! Som frukt eller som godteri (en av de tidlige ukene får du beskjed på en amerikansk side om at barnet ditt er omtrent like stor som et korn muffinstrødsel. Hallo?), og det er ikke alltid det blir oppgitt i mer nøytrale mål heller. Jeg lurer på om det er fordi det er forskjellige måleenheter ute og går (det metriske og det de bruker i USA), eller om de bare går ut fra at folk er for dumme til å skjønne tallmål, men at "alle vet jo hvor stort et eple er".
Tabitha Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Har du ikke sett et gåseegg på museum? De har vel valgt det fordi formen er litt avlang, akkurat som fosteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå