Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #26 Skrevet 9. mai 2010 Hei HI Jeg forstår du vil konfirmere deg men det er nok ikke så vanlig å vøre konfirmant i voksen alder! Hvis du er døpt er du jo allerede i Den Norske Statskirke og konfirmasjonen er bare for å feire at du fremdeles vil følge Gud resten av livet. Det er mer vanlig å bli døpt i voksen alder hvis du ikke er døpt fra før Hvorfor konfirmerte du deg ikke egentlig?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #27 Skrevet 9. mai 2010 Haha! Misunnelig på halvsøstra fordi hun får kake og masse penger faktisk. Deg skulle jeg gjerne ha likt å kjent. Hadde fått meg en god latter innimellom.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #28 Skrevet 9. mai 2010 Beklager men kan ikke ta deg seriøst.. Flau på dine vegne. Ditt tog er kjørt..aksepter det!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #29 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er også flau på dine vegner, å ønske konfirmasjon i voksen alder for å få penger og gaver er bare grådig. Du får heller godta at ungdommen din ikke ble "perfekt" og prøv å se fremover og kom deg videre i livet, du er eldre enn 15 år!!! Du hadde forresten aldri fått konfirmere deg hvis du hadde tatt dette opp med presten, han hadde nok bare trodd at du var stein hakka dum. Prøv å fokusere på å gjøre det du føler er riktig for barna dine istedenfor å dvele med din fortid.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #30 Skrevet 9. mai 2010 Kjære HI Bare lurer på en ting,og det er pokker så seriøst ment. Er du tilbakestående? Har du en eller annen form for skade oppi hodet ditt? For dum er du i allefall
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #31 Skrevet 9. mai 2010 I land der konfirmasjonen finner sted midt eller sent i tenårene, har folkelig tradisjon tillagt den en betydning som overgangsritus som strengt tatt ikke er nærværende i teologisk forstand. I Norge er en slik tolkning, nemlig at konfirmasjonen markerer overgangen fra barn til voksen, noe som har en klar sammenheng med at den i flere hundreår var knyttet til skoleavslutningen.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #33 Skrevet 9. mai 2010 Kan du ikke gifte deg isteden? Det er mye mer naturlig for en 36 åring. Så ønsker du deg penger istedden for gaver siden dere har alt,hehe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #35 Skrevet 9. mai 2010 Hm, trodde ikke at folk tenkte så ille om dette.... Men får tenke meg nøye om da... Tror ikke familien min er så fordomsfull som enkelte av dere.... Og si meg en ting... hva er galt med å ville ha pengegaver? er jo litt urettferdig at søstera mi skal få mye mer enn meg, vi er jo søstre.. konfirmerte meg ikke fordi jeg hadde en mamma som sa det var teit... men er uenig med henne nå ;-) hi
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #36 Skrevet 9. mai 2010 Du må være et forumtroll. Jeg nekter å tro at det finnes så dumme voksne mennesker at de tror det er greit å konfirmere seg i godt voksen alder for å få gaver. Det er så teit at det er trist.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #37 Skrevet 9. mai 2010 Sier ikke at det bare er for gavene! er for god mat, kake og taler osv også... pluss at jeg er litt kristen! gavene er et pluss! hi
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #38 Skrevet 9. mai 2010 Du er bare sprø. Du vil konfirmere deg fordi du er misunnelig på søsteren din sine pengegaver, fordi du vil ha kaker og taler og er LITT kristen??? Penger ; skaff deg en jobb, eller en bedre betalt jobb Kaker ; gå på kjøkkenet og bak en kake Taler ; last ned en ferdig skrevet tale på Internett, stå foran speilet og les den høyt Kristen eller ikke, du fokuserer ikke på Gud, men på ditt begjær for å få ting. Skam deg! Håper denne tråden får deg til å tenke deg om, for ikke en person har vært positiv til dette.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #39 Skrevet 9. mai 2010 Ho ho, ville syntes det vr litt rart gitt.. ;D Og i tillegg teit, hvis det er pga gavene og pengene!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #40 Skrevet 9. mai 2010 Konfirmasjon er jo en bekreftelse på dåpen, og en velkomst som "endelig voksen" ... redd du har ihvertfall i tallenes rekke overgått den dagen for lenge siden. Og misunnelig på sin tenåringssøster? hmmmmm
Annebolle Skrevet 9. mai 2010 #41 Skrevet 9. mai 2010 Du kan ikke gjøre noe sånt. Konfirmasjon er ikke aktuelt, det har flere her forklart riktig. Men jeg skjønner ønsket ditt. Du vil ha bekreftelse, pene ord, være i sentrum osv. Det er mange almennt aksepterte måter å oppnå en slik feiring av deg selv på uten at du trenger å virke så utafor normal livsførsel. - Bryllup - 40 årsdag. - Bytte av bolig. - Fornyelse av ekteskapsløfter Man kan alltid finne på noe å feire. Kanskje du kan se deg villig til å dele på glorien? Da kan du alliere deg med venninner og arrangere en felles feiring av dere selv. Avtal at det skal være taler, sanger og taler. Evt kan dere kollektivt kreve at partnerne deres skal være "gjester" og må arranger og stå for taler og gaver. Det er sikkert flere som kunne tenkt seg en slik orgie for selvet!!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #42 Skrevet 10. mai 2010 kan jo gjøre det hvis jeg vil ;-) Folk døper seg jo i voksen alder sier dere?? hører det er delte meninger om dette, men det er ikke så ille som dere framstiller det... ønsker kun en dag hvor man feirer at jeg er litt kristen og blir konfirmert, selv om det er mange år senere... en dag hvor alle opplever meg som den jeg er, kan få fine taler for å høre hvor bra jeg er, kanskje det blir sang og kake med fine bilder + masse god mat.... hvorfor skulle ikke folk ønske å komme i en konfirmasjon når de får masse god mat og kake osv? Jeg elsker det jeg, så tror ikke folk synes det er så rart :-) rett og rimelig at man gir gaver i sånne feiringer, om det heter konfirmasjon eller bryllup.... Synes dere virkelig det er så rart? hva har det å si om det er konfirmasjon eller jeg kaller det fest for meg selv da? jeg gjør jo i hvert fall noe rituelt og jeg gjør noe ordentlig ut av det som krever mye mer feiring enn folk som bare gjør det for pengene og mat. men greit... hører hva dere sier. Allikevel har jeg en familie med litt større takhøyde enn enkelte her utviser... Så det tror jeg blir tatt litt vel bedre imot av dem enn av dere :-) Det er ikke alltid man vet om man vil konfirmeres, og gjør man det i en alder av 35 så er vel det greit å feire i samme slengen? dere ovedriver jo som om det skulle være det verste jeg kunne gjøre. Arrangerer jo ikke akkurat en begravelse for meg selv. Ja, penger og gaver er et pluss, men sier samtidig at jeg gjør det emst for kaker, mat, taler til meg selv osv. penger og sånt kommer oppå det. Hvem liker vel ikke gaver? hehe hi
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #43 Skrevet 10. mai 2010 Du virker helt sprø HI Jeg hadde definitivt kommet, bare for å overvære det helsprø innfallet ditt. Gave hadde du aldri fått. Voksne folk som forventer gaver fordi de er litt kristne og vil ha en konfirmasjonsdag med oppmerksomhet fortjener ingen gave
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #44 Skrevet 10. mai 2010 Da synes jeg det sier mye om deg, og at du er ganske frekk av deg.... Hvorfor skal du ikke gi gave? du får middag, kake, drikke og alt gratis... synes jeg du viser dårlig folkeskikk... men deg om det! Hi
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #45 Skrevet 10. mai 2010 At noen inviterer en til selskap betyr ikke at man må gi dem en gave. Du er åpenbart ikke vel bevandret i skikk og bruk. Det er egentlig ingen overraskelse siden du vurderer et konfirmasjonselskap når du er over tredve. Hehehe.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #46 Skrevet 10. mai 2010 Eh jo... Hvis man spanderer middag, kaker, drikke osv... det er kjempedyrt så forventer man jo faktisk en gave... da er det rett og rimelig... så hvis folk inviterer til en diger bursdag eller bryllup så gidder du ikke gi noe? da synes jeg du er sykt frekk.... menmen, det er ditt tap :-) kjenner ingen som det. hi
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #47 Skrevet 10. mai 2010 Legg merke til at jeg skrev selskap. Jeg skrev ikke bursdag, bryllup eller noen annen anledning der man tradisjonelt sett gir gaver. Man er ikke på noen måte forpliktet til å gi gaver når man er invitert i et alminnelig selskap. Spesielt ikke hvis man blir invitert i et sinnsykt konfirmasjonsselskap for en som nærmer seg 40. Man kan selvsagt stille opp med en rå latter Og du Einstein, man holder ikke selskap for å få gaver. Man holder selskap fordi man liker det sosiale samværet. Du er temmelig håpløs hvis du tror noe annet
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #48 Skrevet 10. mai 2010 jo... det er konfirmasjon og da gir man gaver... men du virker jo ganske blåst da, sleip som kommer i selskap bare for å få gratis mat og kaker men kan ikke gi noe tilbake... hehe... griskefjes. nei, men inviterer ikke til selskap bare for penga, men de betyr faktisk noe, eller gavene da. man forventer faktisk å få noe hvis man betaler mat, kake, drikke osv... Er ikke bare derfor man har selskap, har du lest det jeg skriver? gjør det for taler, god mat, folk jeg kjenner osv. Er jo ikke bare for penga! Misforstår du med vilje? hi
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #49 Skrevet 10. mai 2010 Jeg synes at hvis man skal trolle på Dib, så bør man være intelligent nok til det;-)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #50 Skrevet 10. mai 2010 Jeg synes at man bør klare å holde en saklig tone i innlegg og ikke komme med sånne ting som det der ;-) jeg er så jævla lei av de av dere som alltid skriker sånne ting "troll" o "troll" og "troll". Hva faen, liksom? Bare fordi folk gjør noe som skiller seg litt ut, så er det sånn. men det bryr meg jo uansett ikke om du synes det er trolling eller ikke, har ikke noe å si for meg... tenker bare at du må ha litt lite å gjøre hvis du mistror det meste sånn ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå