Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Konfirmerte meg aldri da jeg var yngre, og var i konfirmasjon til halvsøstra mi i går... Høres kanskje rart ut å si det, men merka jeg ble veldig misunnelig og at det var noe jeg mista som jeg burde ha opplevd selv... Så hvor stolt hun var, hvor fint bilde det var ar hu på kaka osv... Var veldig mye oppmerksomhet. Noe jeg aldri fikk, og jeg tror det er viktig å oppleve konfirmasjonsdagen for mange. Må innrømme at det var litt surt å se at hun fikk så mye penger jeg ikke fikk... Og hadde kommet godt til med litt penger da. Lufta tanken på tull for pappa og han tulla tilbake med at: "skal betale konfirmasjonen din hvis du melder deg opp" og faktisk så vurderer jeg det... Hadde dere tenkt at det var rart om jeg inviterte til konfirmasjonsselskap til neste år? Blir som en vanlig konfirmasjon med kaker + gaver + taler osv... Det jeg aldri fikk da, he he... Konfirmerer jeg meg samtidig som de andre ungdommene til neste år da, eller får jeg egen seremoni? Hva hadde dere tenkt om dere hadde blitt invitert til konfirmasjonen min?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 ha ha! Da hadde jeg hvertfall tenkt at det var på tull:) At du inviterte til fest, og kalt det konf. Hadde nok ikke gitt deg penger, og hatt på bunad for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 DIN SLEIPE TULLING! Jeg ville aldri gått i din konfirmasjon for å gi det penger, hadde du derimot blitt religiøs i nyere tid ja men for oppmerksomhet og gaver og alt annet tull du skriver så NEI! Jeg forstår ikke at du engang tørr å ta opp dette!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Hadde du hatt downs hadde jeg syns det hadde vært max koselig. Ellers hadde jeg tenkt at du enten var skikkelig grådig eller skikkelig blakk.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Jeg hadde takket pent nei mens jeg himlet med øya bak din rygg Hva svarte, liksom? Det er en grunn for at man har muligheten som 14 åring!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Tja, hadde du argumentert for dette ved at du følte en religiøs overbevisning om at det var det rette å gjøre kunne jeg sikkert dukke opp, men en 36 åring som vil konfirmere seg for å få gaver og kake?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Seriøst, vil du ha egen sermoni? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Konfirmasjon Ville også himlet med øynene og penger hadde du nok aldri fått nei :-) Du kan jo haeller få Pappaen din til å lage en stor 36 års fest til deg, hvis du føler for å bli feiret. Konfirmasjonen har du nok godt glipp av...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 vel---jeg villle vel trodd du var spik spenna gal!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Kan jo hende jeg ville fått egen seremoni? Sida jeg er litt eldre enn de andre, men vil gjerne konfirmere meg dem alle... er ikke noe problem. Bare lurte på om jeg var nødt til å dra på leir og sånt med dem eller om jeg kunne bli fritatt... Det er kanskje ikke like kult, men hadde gjort det da, kunne vært en rollefigur, he he. Er det virkelig så rart? Er jo aldri sånn at jeg gjorde det og ja kanskje vil jeg ha litt ekstra penger, men si meg, hvor mange konfirmanter i dag gjør det for annet enn pengene? Er jo ikke noe galt i at jeg gjerne vil ha det samme som søstra mi. Gjør det jo mest for en hyggelig samling med taler, sang, kaker og feiring av meg med god mat. Men hvis det er så rart må jeg tenke over det. Bursdag vil jeg ikke, tenker mer konfirmasjon fordi det er det jeg aldri fikk. Har jo feira bursdag. Takk for svar, men jeg ser det ikke helt som dere... Hi
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Jeg ble heller aldri konfirmert. Men det var ikke mitt valg. Det var foreldrene mine som bestemte. De var en del av en religion som er imot konfrimasjon. Har selv tenkt mange ganger på at jeg skulle ønske jeg var konfirmert. Men hadde aldri i verden forventet gaver og fest.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #13 Skrevet 9. mai 2010 Hvis du ikke ble konfirmert som 15 åring, så må du døpe deg på nytt i kirka, og det blir regnet som dåp, ikke konfirmasjon.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #14 Skrevet 9. mai 2010 hahahahahahahahahahahhhhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah,det må virkelig være det dummeste jeg har hørt...dette kan umulig være seriøst...har du en kjedelig søndag kanskje...sikkert gøy å lage tulleinnlegg:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #15 Skrevet 9. mai 2010 Hvis du mener alvor med dette så kan ikke du være helt frisk..Hvis det er et tulleinnlegg så skaff deg en bedre hobby.. Herregud..Blir flau på dine vegne.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #16 Skrevet 9. mai 2010 Hvis du prøver å argumentere med hva 14-åringer gjør, og du faktisk kan identifisere deg med en 14-årings tankegang, i tillegg til at du mener at dette er et riktig så godt forslag... Ja, så kanskje du er litt mindre bagavet, og folk faktisk kommer i konfirmasjonen din av sympati....
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #17 Skrevet 9. mai 2010 Skjønner at mange tenkte mye rart om dette.... mener alvor men føler at dere misforstår meg litt her... er jo ikke sånn at jeg bare gjør det for penga, selv om det er et stort pluss... har det trangt økonomisk og kunne trengt litt ekstra penger, men er jo ikke bare derfor! så den oppmerksomheta søstera mi fikk og da tenkte jeg at jeg godt kunne tenke meg det selv. få en tale med fine ord om hvem jeg er og det jeg klarer... og god mat og kaker for å feire at jeg har valgt å konfirmere meg :-) Men greit... tror uansett det er litt mer takhøyde i familien min og de andre synes det høres koselig ut jeg da. hi
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #18 Skrevet 9. mai 2010 Hvis du på grunn av religiøse grunner nå ønsker den konfirmasjonen du føler du har gått glipp av bør du i hvertfall skrive med store bokstaver i innbydelsen hvorfor du velger dette som voksen og ikke minst at du ikke ønsker gaver og penger. Noe annet ville vært snodig. Trenger du penger så får du heller jobbe. En jeg kjenner døpte seg i voksen alder, men det var fordi hun hadde konvertert til kristendommen og ikke fordi hun skulle ha en tradisjonell barnedåp med gaver. Enkel markering uten gaver med de aller nærmeste.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #19 Skrevet 9. mai 2010 Hvorfor må jeg gjøre det? hvorfor kan jeg ikke ønske meg gaver og penger som andre konfirmanter? de kan jo også jobbe... gjør det fordi jeg er litt kristen, litt fordi gaver er morsomt og fordi det blir en dag med oppmerksomhet, god mat og feiring... de får jo faktisk alt dette gratis, så da er det jo ikke såååå ille at jeg får noe tilbake vel? hi
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #20 Skrevet 9. mai 2010 De er umyndige og bør ikke jobbe for å klare seg i livet. Det har de foreldre til. Du vil ha oppmerksomhet, kaker og gaver. Det kan du få i en bursdag eller ditt eget bryllup. Å konfirmere seg for slike grunner er helt merkelig. Du er snart 36 år og det er grunner til at du ikke kan sammenligne deg med tenåringer. PS jeg synes det er skikkelig teit når folk kaller andre forumtroll i tide og utide, men dette håper jeg virkelig er tull. For din egen skyld.
Frk&vesla Skrevet 9. mai 2010 #21 Skrevet 9. mai 2010 Vent til bryllupet ditt, eller så kan du jo for all del holde en stor fest når du blir 40! God mat, kaker, muligens penger?, eller andre gaver, og fine taler om at du begynner å bli gammel!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #22 Skrevet 9. mai 2010 Hvorfor er det så merkelig hvis jeg faktisk vil konfirmere meg også?? angrer jo fordi jeg ikke gjorde det, og vil gjøre det en gang. er det så dumt å feire det i samme sleng? hi
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #23 Skrevet 9. mai 2010 Nå har du fokusert på oppmerksomheten, taler, gaver og ikke minst penger. Hvorfor vil du konfirmere deg hvis du ser bort fra det overnevnte?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #24 Skrevet 9. mai 2010 fordi jeg er litt kristen, og fordi det er greit å være en del av statskirka. kan gå foran som et godt eksempel for barna mine :-) hi
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #25 Skrevet 9. mai 2010 haha, litt kristen?? Du kjære vakre vene! Enten så ER du kristen (altså, du tror på Gud, er innefattet med at Jesus er hans hellige sønn, og at Jomfru Maria ble smelt på tjukka av den hellige ånd) eller så er du IKKE (mener at minst 2 av de overnevnte 3, er reinspikka tull) En konfirmasjon er en overgangsfest mellom barn og voksen, og det er et bindeledd mellom dåp og gravferd. Det er forbeholdt ungdommen, og de som "finner" Jesus og Gud i sine eldre liv. Jeg synes det blir hyklersk av deg som en godt voksen kvinne å konfirmere deg pga festen og gavene. Kan du ikke heller ha en "jeg er ei fattig dame som trenger oippmerksomhet og penger" fest istedet? Ta inngangspenger og kreve minst et koselig ord av samtlige via mikrofon? DET hadde vært mindre flaut enn det du kjaser om nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå