Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg har noen spørsmål til dere som har peiling på dette hva gjør dere? hvem arrangerer dette? hvor ofte? osv.. jeg fikk nemlig ingen svar av JM på noen ting om dette og føler meg litt dum som ikke vet noe om barselgrupper....
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Tror det er litt forskjelling fra plass til plass. Her vi bor nå er det 4 stykker sammen på hver eneste kontroll fram til og med 15 mnd kontrollen. Vi har foreløpig ikke truffet hver andre uten om kontrollene, men våre søte små er bare 4 mnd. Men der jeg bodde da de to eldste ble født, så var vi alene på kontrollene. Da inviterte helsestasjonen til barseltreff etter ca 2 mnd. Vet ikke helt hvem som ble invitert, om det var de som var født i løpet av 2 mnd eller 3 mnd. Var i alle fall ca 8 stk som var invitert da jeg fikk nr 2. Men var kun 4 som kom. Da inviterte helsestasjonen til 2 treff og ville en fortsette å møtes så måtte en organisere det selv. Ble ikke noe ut av dette for meg da siden de tre andre kjente hverandre og jeg følte meg veldig utenfor pga det. Syns det er helt supert sånn som vi har det her jeg bor nå for da treffes vi jo hver gang og ingen av oss trenger å organisere noe som helst! Siden du har spurt jordmor så har du kanskje ikke født enda? Spør helsesøster på den første kontrollen om de organiserer noe.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 takk! det stemmer at jeg enda ikke har født men tenkte at JM viste noe siden hun holdet til i samme lokale som helsesøster. Jeg tenkte bare det var greit å vite på forhånd hva jeg gikk til ifht dette:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Det varierer veldig fra helsestasjon til helsestasjon. Det jeg fikk første var det tre fellse treff på helsestasjonen en med helsesøster, en med fysioterapaut og en med lege. På det siste treffet ble vi oppfordret til å danne barselgrupper. Vi var opprinnelig over 30-35 på møtene. Det ble til at jeg og 7 andre dannet en gruppe og vi møttes da en gang hver 14.dag gjennom hele permisjonen. Hadde selve timene på helsestasjonen med ungen alene. Der vi bodde da jeg fikk andre(samme by annen helsestasjon) var alle timene med ungene felles med de tre andre. Hun enen var aldri med på disse timene så vi var da tre styk der. Jeg ordnet det første barseltreffet og så fortsatte de to andre å treffes uten meg. De var da ca. 10 år yngere enn meg og ville vel ikke ha med meg. Jeg har under begge svangerskapene gått på barn i magen treff som har blitt ordnet av andre inne på disse sidene. Med andre som var ca. like langt på vei. Det har vært veldig koselig og jeg har også møtt de en del etter ungene ble født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå