Gå til innhold

Noen sosionomer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å ta sosionomutdanning i Oslo neste år. Jeg har generell studiekompetanse, holder det? Er over 25 år, har 3 barn og har jobbet i mange år...det har vel mye å si? Er det en vanskelig og krevende utdanning? Tar studiene mye tid? Hva jobber dere med idag? Hvordan er lønn?

Håper på mange svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i oslo så er det ganske høyt snitt, i fjor tror jeg det var på 48 og 50 på diakonhjemmet og høgskolen om det er fulltid du skal gå

det jobber mye med skolen, men det er nok sånn som ved alle andre utdanninger.

generell studeiekompetanse holder, bare du har gode nok karakterer.

du kan jobbe med mye forskjellig. de fleste sosionomene jeg kjenner jobber i nav.

om du det er nav du ønsker og jobbe i så vil jeg tatt en titt på velferdsfag på hio. de har langt lavere snitt og 90 % av navkontrorene sier at de ønsker fler velferdsvitere mens 30 % sier at de ønsker fler sosionomer

Skrevet

Oi 48 og 50 i snitt? Jeg har da ikke så høye karakterer fra vgs, men vet du hva snittet for velferdsfag er og er det bare hio som tilbyr det?

Takk for svar :::) lammekjøtt-mannen, håper du kan svare meg mer

Skrevet

i fjor var snittet på velferdsfag 40.1

så det er jo ikke høyt.

jeg selv går velferdsfag og trives ekstremt godt med det ;)

er helt sikker på at det er en mye mer riktig utdannelse for meg en sosionom er, men hva som er riktig for deg må du kjenne på selv!

her står det litt om velferdsfag

http://www.hio.no/Studietilbud/Bachelorstudier/Bachelorstudium-i-velferdsfag

ja det er bare hio som tilbyr dette studiet og evalureingsraporten som er laget om nav konkluderer med at fler velferdsvitere er en nødvendighet for å få nav til og fungere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...