Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Har akkurat startet i ny jobb, på en instutisjon (kan ikke si hva slags). Det er så mange regler, både skrevne og uskrevne, og jeg sliter med å gjøre alt rett! Dessuten er det mange av de som jobber der som tilater seg selv og gjøre feil, med en god begrunnelse er "alle" enige i at det var rett avgjørelse i det tilfellet. Jeg prøver så godt jeg kan, eller- jeg prøver alt jeg kan- på å gjøre det rett, men fikk en tlf i dag om noe jeg hadde gjort feil, og vedkomne som ringte var IKKE hyggelig. Kjempesint, og jeg følte meg som en 5 åring som ble kjeftet huden full. Feilen var ikke graverende, og jeg er fortsatt i opplaring, så jeg blir bare helt satt ut! Får mye positiv tilbakemelding også, men når jeg får kritikk blir jeg så sinnsykt fortvilet! Hater det, men vet jo at jeg trenger å få tilbakemeldig for å lære, men føler meg så utrolig udugelig. Jeg er helt enig i at jeg gjorde en feil, og sa flere ganger at det ikke skulle gjenta seg, men nå føler jeg meg bare helt forferdelig..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Kjære deg, jeg vet at det kan være vanskelig men prøv å bite tenne sammen og ikke tenk på kritikken. Det viktigste er at du prøver så godt du kan, ingen kan forlange noe mer av deg. Prøv også å ikke tenke på kritikken, tenk positivt, ja hørres klisje ut men det hjelper,tenk på alt du er flink til!.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Forsøk å ikke gå i forsvar, selv om du kanskje har rett og selv om de oppfører seg dårlig. Å kjefte på en ny kollega som ikke kan alt er jo rett og slett dårlig oppførsel. Så bare si "åja, ikke lett å vite når man er ny. Noterer det ned til neste gang." også gjør du det klart at samtalen er over. Så sant det ikke er en overordnet som kaller deg inn til alvorlig samtale over noe graverende holder dette lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå