Gå til innhold

Noen som vet?????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjæreste har prøvd siden februar,men ikke lykkes enda:( Han tar metadon,så om det skal gjøre noe skade for seg????? Blir sædcellene dårligere??? Når eventuelt er det best å ha sex når han bruker metadon???

Og er det nopen som vet om det er ei nettside man kan finne ut dette????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har dere snakket med lege om det? Det står i felleskatalogen at metadon kan ha toksisk effekt.

Kanskje greit å rådføre seg med lege.

Skrevet

Hvis han bruker metadon av narkotika grunner (altså ikke pga en sjukdom) så bør du kanskje revurdere hvem du vil ha som barnefar!Vil du virkelig at han du får barn med er rusavhengig??

Det å få barn er det største ansvaret du noen gang kan ha i livet ditt!!Ditt valg av barnefar henger med deg resten av livet ditt.

Beklager på forhånd for at jeg kanskje virker litt frekk med deg nå. Er i beste mening altså, tro meg. Jeg har selv en datter, så jeg vet hvilket ansvar det er å ha barn. Og jeg har jobbet mye med barn og unge, så har også sett hvordan det kan gå med de som vokser opp med rusavhengig mor eller far. Hvis du selv er rusfri, og fortsatt ikke gravid, har du fortsatt muligheten til å velge anderledes. Husk at dette er ditt livs største avgjørelse!!

ps. Håper og krysser fingrene for at du kommer med en forklaring, så jeg kan trekke tilbake det jeg nå har skreve. Hvis du har det, så beklager jeg på det sterkeste på forhånd! Syntes bare jeg måtte si ifra...

Skrevet

Er det ikke en fordel å spørre før du dømmer, yeah? For nå har du allerede dømt kjæresten hennes til å være rusmisbruker bare fordi hun skriver han går på metadon...

Og til HI, jeg vet desverre ikke.. Men som hun over, snakk med lege om akkurat dét.

Lykke til!

Skrevet

Du er faktisk narkoman hvis du går på metadon da!Bare at du tar det i kontrolerte doser. Men du er fortsatt avhengig. Metadon er narkotika, bare som sagt at du får det kontrolert.

Det brukes jo som rehabelitering da, så går ut i fra at han prøver å slutte å være rusavhengig. Men det jeg mener, er det så lurt å få barn med en som fortsatt er rusavhengig???Som sagt, det fins ikke et større ansvar her i livet enn det å få barn!!

Må i samme slengen få si:Masse lykke til til kjæresten hennes med å bli frisk fra rusmisbruket sitt!!!:)Kjempeflott at han prøver å komme seg ut av det!!All ære til ham der!!

Jeg utrykte meg kanskje litt skarpt...det beklager jeg...men jeg bare tenker på det enorme ansvaret det er. Har sett så mange barn og unge som ikke har det bra pgs hvem de har som foreldre. Kanskje målet for å komme ut av rusen konne vært å bli helt rusfri, så kan det å få barn være en motivasjon og et mål til å slutte?!

Off,nai, beklager virkelig hvis jeg virket skarp!!! Drømme stress-less har helt rett....jeg burde jo ha sport først!!BEKLAGER...syns bare det er så skummelt når det er snakk om rus og barn i bildet, så jeg ble kanskje litt over "ivrig" med "advarslene" mine.

Skrevet

Hei klære deg. Å elske noen er å lytte til ditt hjerte og ikke til fornuften. Hjertet vil vise deg veien du skal gå.

Det er flott og modig han har et ønske om en rusfri tilværelse etterhvert. Det er ikke bare å slutte fordi narkomani er per definisjon en registrert sykdom som må behandles deretter. Husk det er mulig å få et normalt liv men det krever mye fra dere begge.

Beklager så mye det noen andre har skrevet her. Mitt tips er å spørre under forumet "Rusmidler" her på BIM for der er det sikkert noen som kan gi deg et bedre svar på spørsmålet ditt (om du ikke får det kan jeg sjekke det opp for deg senere).

Ellers vil jeg anbefalle NA møter for han, for å ha et nettverk rundt seg og dele sine hverdagsbekymringer og tanker med. Det finnes også et nettverk for pårørende av narkomane som kan være til hjelp for deg; det er viktig fordi dette tapper deg for energi. Han har også krav etter loven på å få en ansvarsgruppe rundt han for å hjelpe til å komme ut av sitt misbruk.

Varme klemmer og tanker fra meg

Skrevet

Han bruker metadon,for å slutte med stoff.. Har brukt metadon mange år,og ikke brukt noe annet... ;)

Skrevet

Takk:) Han er ikke rusmisbruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...