Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 I dag har jeg betalt 120 kroner og fått følgende: NoaNoa-jakke til mor, ubrukt med prislappen på (1269,- stod det, trivelig tanke) Sommerkjole til ungen Tights til ungen Skjørt til ungen Overgangssko til ungen 2 videoer (ja, vi har fortsatt videospiller ) Lp med Jussi Bjørling (ja, vi har fortsatt platespiller også)
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Det må dere gjøre - er vel på hekta for sesongen, men til høsten! Forresten glemte jeg rent bort at jeg fikk pudderrosa lin ermeløs sommerbluse fra Indiska også, med perlemorknapper. Fine fine knapper. Fant ikke noe hagebenk, da. Men det får komme.
Anne-B. Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Jeg misunner deg den NoaNoa-jakken noget aldeles meget! Slit den med helsa.
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Hm, hurtiglagring. Den er kjempefin, i duse grågrønne/gråbrune farger, strikket, med trompetermer og knytebelte, og går helt til knærne. Foret er den også, nærmest en slags liten vårkåpe, med liten krave på. Max fornøyd.
Anne-B. Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Hvorfor kvitter folk seg med sånt? Jeg skjønner at loppemarked hos deg er noe ganske annet enn loppemarked og brukt hos meg.
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Ljan - tror jeg har vært der en gang, funka helt utmerket - kom hjem med psyk semsket skinnkjole, men den hadde jo sin underholdningsverdi?
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Det er evigmasse ræl innimellom, og evigmasse helt greit men ikke spennende. Men så kommer det til de virkelige perlene - namme. Det er verd å bo i Oslo i april bare av den grunn, fire-fem loppis hver dag hver helg hele måneden, om man vil.
solita 06 Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Huh! Det var godt (for meg) å høre at Ljan ikke var en innertier. Skulle vært der, men ble sittende å sy om bunad for en venninne. I frihelga mi! Grrrrr nå har jeg lært, med mindre noe tilbyr meg 10.000 sitter jeg ikke inne EN fin vårhelg til med svett, gammal stakk!! Gjorde derimot et kupp på loppemarked midt i tjukkeste oslo øst forleden helg, posesalg siste timen. 50 kr for 2 sett regntøy, ekstra støvler, vårskoskift til barnehagen, fleecevest, fleecedress, 4 bukser, 2 t-skjorter og 2 gensere. Alt prima barnehagetøy :-D
blomstre Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Jeg flytter inn hos deg hele april neste år! Jeg kan settes til å skuffe snø mot å få være med på alle loppisene. Gleder meg :-)
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #13 Skrevet 9. mai 2010 Det kan godt tenkes du har jobb ut mai også, sjekka akkurat værmeldinga framover og det er meldt morgentemp på MINUS FEM på tirsdag. Da er det altså potensielt mulig å smøre med blåswix og litt annet sånn snacks som virkelig burde høre vinteren til. Så vi får gå på loppis og finne kule ting som holder oss varme og glade...
blomstre Skrevet 9. mai 2010 #14 Skrevet 9. mai 2010 Bør jeg ta med ski? Jeg tenkte jeg bare kunne skrape isen på ruta di... Men hei, jeg har smørningen på fremdeles, så det går fint. Mulig jeg kan selge de på loppisen hvis jeg trenger ekstra cash...
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #15 Skrevet 9. mai 2010 Vi kan se an til neste år, i år er det nå bare litt snø nedi veien... Men seriøst, det skal ikke være meldt minus fem i midten av mai. Ok, det er meldt strålende vær, da, så det er ikke det, men når skal en stakkars jævel plante? Jeg bare spør! Neste april blir kult, du kan måke snø og flette pil de dagene det ikke er loppis. Og så kan du dele loftet mitt med alle spirene.
blomstre Skrevet 9. mai 2010 #16 Skrevet 9. mai 2010 Å så koselig, får jeg flettepil også! Minus fem utti mai er seriøst... vær er sjarmerende, i fjor startet sommeren i april. Bare plante stemor? Ikke funnet noen plastflamingoer du kan trøste deg med imens?
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #17 Skrevet 9. mai 2010 Snufs, nei, ikke en eneste flamingo. Måtte oppvise EKSTREM selvkontroll da vi passerte hagesenteret i dag for ikke å stupe inn, kjøpe alt og så plante det. Har kjøpt et brett med stemor (10 stk) for ei uke siden, og har fått testa dem i den supersnøstormen som kom rett før helga, de tåler virkelig alt. Og vårkjærminne blomstrer. Men nå vil jeg ha plante-sommerblomster-temperaturer... Ja, du kan få flette alt du finner Blir det sånn flettepil-løvhytte hos deg?
blomstre Skrevet 9. mai 2010 #18 Skrevet 9. mai 2010 Jeg kan lage en flettepilhytte hos deg (over komposten?), her er det ikke plass. Er jo på jakt etter ny hage (med brukbart hus på)... men har begynt å gi opp etter ett års jakt. Så du tipset mitt om Ruth66 på Torshov ang flamingoer? Hvis noen kan skaffe tror jeg det må være der. Jeg løp igjennom plantasjen i dag for å kjøpe med innflytningsgave på vei til besøk. Da så jeg at de hadde cosmos, så jeg må en tur tilbake (uten mann og barn i bilen). Jeg skal høste rarbarbra'n denne uka og lage rabarbrasorbet til søttende :-)
Gjest sug lut Skrevet 10. mai 2010 #19 Skrevet 10. mai 2010 Stemmer, Ruth66 må være stedet for flamingo, det må sjekkes ut. De har ferdigcosmos på plantasjen altså? Det har aldri slått meg som en mulighet engang. Jeg må si at de er litt kjipe å ha inne, litt sånn stusslige, men på den annen side så er de jo da ikke så store at de jungler til hele stua heller. Husker du prisen? Jeg har planer om et bed med rundt ti av dem, så da er det jo forsåvidt greit med frø-prisen.
Gjest sug lut Skrevet 10. mai 2010 #20 Skrevet 10. mai 2010 ... lagra litt fort. Flettpilhytte over komposten høres i teorien hyggelig ut men det er fra det hjørnet at alle sneglene kommer inn... så jeg tror ikke det likevel. Ser ut til at vi går for sjasmin (ordentlig), og så hagegynge i umiddelbar nærhet.
blomstre Skrevet 10. mai 2010 #21 Skrevet 10. mai 2010 Prisen var kr 59,- Med blomster på alt! Men så ut til at det var i ensfarga... Jeg har lyst på candy stripes (eller noe sånt)! Sjasmin og hagegynge blir flott :-) Jeg tror faktisk jeg skal ta i bruk min ubrukte takterasse i år. Har kjøpt inn kraftvask og treolje samt sjekket at jeg hengekøyå lå lagret der jeg trodde. Må legge en plan for en krukkehage der!
Gjest sug lut Skrevet 10. mai 2010 #22 Skrevet 10. mai 2010 Det var litt beroligende å høre at de koster litt, sekshundre kroner kjapt spart. Blomster eller ei, jeg kunne jo ikke planta ut uansett, og de er ikke så treige til å blomstre når de først kommer seg i gang. Jeg har laga et bed til dem med stor omhu, dvs gjort nærmest ingenting siden de ellers bare blir grønne og kjedelige, de skal jo ha null omsorg og null stell, ellers blomstrer de ikke. De andre bedene mine skal jeg jo gjødsle og stelle pent med... Takterrasse! Det er spennende, hvor høyt opp?
blomstre Skrevet 10. mai 2010 #23 Skrevet 10. mai 2010 Det er penger spart ja! Men jeg trenger bare 3 stk, så den står jeg av. Takterasse oppå hele carporten, så 2.etg og stooor. Masse ubrukt potenisale der altså. Har kun blitt brukt 1 uke i 2006 da det var knallvær og eldste hadde vannkopper. Vi hadde 1 ukes ferie på taket med hengekøye, basseng, musikk og palme! (et dragetre flyttet ut for annledningen). Blir gjerne mer hjemme med sykt barn når det er slike forhold...
blond Skrevet 10. mai 2010 #25 Skrevet 10. mai 2010 Neste gang jeg skal rydde i skuffer og skap kan jeg sende det til deg mao?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå