Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Har dere sett den reklamen som går på TV om resirkulering? Der den mannen ser på dama og sier at han føler seg tom, og hun skyller og bretter han sammen:-p Også kommer en ny mann på døra. Samboeren min så denne reklamen for første gang her om dagen, og han utbrøt da: "Fy faen for en mannsdiskriminerende reklame! Som om at vi menn bare er en bruksvare!" Da han sa det, så begynte jeg å tenke på alt vi kvinner "sliter" med da. - hele tiden ruller det reklamer over tv-skjermen med perfekte damer, som skal pakke på oss produkter til å få vakker hud, penere øyne, mindre cellulitte, strammere kropp, penere bryster, glansfult hår, bedre barbering osv. - Slankekurer som reklameres for er i all hovedsak rett mot oss kvinner - når bikinisesongen nærmer seg, ja da kan du være sikker på at alle reklamer og magasiner passer på å minne oss damer om at vi neppe ser bra nok ut halvnaken, og dermed burde gjøre noe mot det nå - vi skal ha en liten, rosa stram mus, som er nybarbert som en 10 årings kjønnsorgan - det finnes utallige "måter" å stramme opp musa på, som gjør oss trangere for mannen - etter fødsel, ja det er det bare å hive seg i trening med en eneste gang barnet er ute. For hvem vil vel ha ei halvfeit kjerring med strekkmerker fra topp til tå? - Kjendisene kniver om antall skjønnhetsoperasjoner. Og ja, vi dødlige mennesker blir litt påvirket av det - det er blitt normalt å ta puppeoperasjoner, og da mener jeg ikke de som gjør det for helsas del, men for å pynte seg - man skal grille seg i solarium for å ha den perfekte fargen - nåde deg hvis du har kroppshår! OSV! MENN: Ja de kan gjerne ha 3-dagers skjegg, er jo bare sexy det. Gå med litt hullete klær? Ja gjerne, er jo bare kult Overvokste øyenbryn? Ja, er jo mandig. Er så lei dette skjeve kvinnesynet, og jeg gruer meg til datteren min kommer i tenårene (om 13 år!), for tro hvordan det er da! Jeg prøver å ikke bry meg sånn, men må innrømme at hvis jeg går med joggebukse, stor t-skjorte, og usminka ansikt på butikken bare, så får man faktisk blikk som "Seriøst, kan du ikke fiksse deg litt? Bryr du deg ikke om utseende?" Æsj, nå har jeg nettopp psyka meg selv ned for resten av dagen;)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Heldigvis er jeg gift med en mann som driter i om jeg har russer-dott og mannelegger, strekkmerker og fregner og hengerumpe, ammepupper og dropper armhulebarbering en mnd om gangen. I tillegg har jeg briller og bustehår og det hender jeg har dårlig ånde og ørevoks. MEN jeg er jævlig fin når jeg gidder å barbere meg, på med linser, slenge på litt selvbruning, stelle håret og kle meg opp og sminke meg. Reaksjonen hans når jeg har pyntet meg er bare så fantastisk at det er verd å gå litt på halv tolv utseendemessig i hverdagen. Jeg gjør det like mye for egen del som for hans del når jeg pynter meg opp og driter i hva resten av samfunnet mener. Jeg vet at jeg kan bli modellfin når jeg vil og kommer aldri til å føle meg undertrykket som kvinne fordi pr-bransjen lager et kvinneideal de færreste kan leve opp til. Og alle oppegående mennesker som har slengt øya innom se og hør vet at kjendisene og supermodellene er vanlige mennesker også. Hurra for at de trykker bilder av Britney i pysjamasen med sminken hengende ned på kinnet, kviser, og håret i Grorud palme. Ikke fordi jeg gleder meg over at hun er stygg, men fordi hun er et MENNESKE!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 HI Jeg har ikke sagt at samboeren min har disse kravene til meg, men jeg ble overrasket over at han ble sjokkert over den "mannsdiskiminerende" reklamen. Hvordan tror han kvinner har det da?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Han tenker nok at du gjør det fordi du liker det? Menn er så enkle!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Du har så rett, så rett HI! Likestilling er en ting, likeverd noe annet. Hvorfor går det greit med et programlederpar der hun er ung og pen, han er godt voksen og erfaren men ikke omvendt? Damer har vel neppe vært mer objekt enn i dag.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 "Damer har vel neppe vært mer objekt enn i dag." Men er ikke det sånn vi liker å ha det da? Det er ingen som tvinger oss til å kjøpe nyte pupper,grille oss i solarium osv. Vi velger det selv. Fordi vi faktisk er svake? Siden vi blir så påvirket. For 100 år siden,når kvinner bare var hjemme med barn og hus, da var det vel horene som var slanke,pyntet,trent og luktet godt? Kanskje den stygge onepice moten bærer med seg noe godt alikavel? Den drar fokuset bort fra kroppsfarsongen.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Vel, jeg ser bare en utvikling. Og det er feil vei. De er jo utelukkende menn som står bak dette presset.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Vi er akkurat så mye objekter som vi gjør oss til. Jeg driter i om menn har lyst på meg og gidder ikke gjøre meg til for dem. Hvilke menn er dette da? For å si som min bror; menn liker å hvile øyet på noe fint. Det kan være en bil, et maleri, en kvinne. Slik er da vi kvinner også? Hadde Brad Pitt vært deilig om han veide 30 kg mer? Vi elsker jo veltrente mannekropper. Det er resultat etter mange timers svette i helsestudio det! Vi er jammen like kravstore. Når det gjelder unge kvinner på tv -se en gang til! Er Signe på GMN så ung og smukk? Og på nyhetene sitter ankeret Sturla, vi er like gamle (gikk på skole sammen) og jeg anser meg for ung fremdeles. Dorthe Skappel er jammen ikke ung lenger, hun er til og med bestemor. Dere henger dere for mye opp i dette. Bruk heller energien på å kjempe for den ufattelgie urettferdigheten kvinner rundt om i verden opplever! For da snakker vi om undertrykking! I Afghanistan kunne kvinner et par år tilbake oppleve å bli skutt om de sminket seg. I IRAN BLIR KVINNER PISKET OM DE VISER ANKLENE! Vi lever liv som de ikke tør å drømme om! Og dere syter om objektivfisering. La være å ta på utringing eller miniskjørtet neste gang du drar på byen om du ikke vil bli objektivfisert. Vis at du ikke bryr deg om det betyr så mye. Menn liker vakre kvinner på samme måte som vi liker vakre menn. Men tro det eller ei, vi har faktisk makten til å bestemme selv i dette landet.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Jeg må innrømme en ting. Om jeg pynter meg, tar på bh som gir struttepupper og en utringet topp,og en mann titter inn i øynene mine- Ja da blir jeg forbanna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå