Gå til innhold

Hvordan ville dere ha tolket dette? (ang. å få vite kjønn på ul)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ordinær ul torsdag og alt så heldigvis bare fint ut!

Da jeg spurte om hun kunne se hvilket kjønn det var så sa hun at det så ut som en jente. Hun ville ikke se etter en ekstra gang. Spurte igjen om det da var trygt å kjøpe inn jenteklær, så fikk jeg som svar at hun ville ikke ha skylda om det var feil, men at det så ut som om det var en jente. Hun sa liksom ikke at dette ER en jente, bare at det ''ser ut som'' en jente. Hvordan skal jeg tolke dette? Kan jeg stole på at det er jente da? Eller ville dere bestilt ny ul time?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt inn noen nøytrale klær til helt i starten, så kjøpt mer når babyen blir født.

Skrevet

Heisann! Du kan IKKE stole på at det er en jente da sykehus (eller der du tar ordinær UL) ikke er "pliktet" til å finne kjønn, bare å sjekke hvordan barnet har det mm.

Ønsker du derimot å vite kjønnet ville jeg bestilt time til privat ultralyd (dette skal ikke koste noe mer enn 500kr, så ikke la deg lure av andre dyrere tilbud da de fleste plasser har samme utstyr og samme gode service).

Så kjøp noen nøytrale klær frem til en evt privat ultralyd:) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Er ikke så godt å tolke når hun sier at ''det ser ut som en jente''. Har grublet på det i ettertid hva hun mente med det, om hun så kjønnet og at det er en jente, eller om hun bare tipper, eller om hun var usikker på om det er jente eller hva. Hun sa ikke noe om at hun var usikker, bare at ''det ser ut som en jente''. Men viss hun ikke var sikker så hadde hun vell ikke sagt at hun ikke vil ha skylda viss det var feil. Ble ikke så klok på dette. Tror nok muligens at jeg kommer til å bestille en ny ul time privat, ville bare høre deres meninger om hvordan dere ville tolket dette først. HI

Skrevet

Det er jo ikke så mye å spekulere på. Det ser ut som at det blir en jente, men helt sikkert er det ikke. Det går an å se feil på UL.

Skrevet

Veeel...minste min var jente på første ul. Fikk ul to ganger til pga lite barn ved første fødsel. På andre ul påstod de også det var jente, og siste ul(ca 1 uke før fødsel) så sa de det er ikke tvil...det er en GUTT!!!!

Ville ikke stolt på det nei....

Skrevet

jeg kjenner ei som fikk vite jente ved 3-4 ul.. og reiste hjem fra sykehuset med en gutt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...