EJ09 Skrevet 13. mai 2010 #26 Skrevet 13. mai 2010 mamma-x-3: "Du prøver deg og vet utmerket godt hva jeg mener." Nei, hva mener du? Mener du at homøopati IKKE er et paranormalt konsept? Jeg har gitt deg ikke én men TO systematiske oversikter som konkluderer med at homøopati ikke gjør noe utover placebo, og du kommer med en tekst fra lyceumklinikken som cherrypicker noen ganske små og lavkvalitetsstudier. Deg om det. Her nok en systematisk oversikt: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16125589 Alt i alt har du nå fått konklusjonen fra flere hundre (ja, alle relevante!) studier vedrørende homøpati: Konklusjon: Homøpati funker ikke. Men du forholder deg jo ikke til forskning du ikke liker resultatet til. Og da har jeg ikke begynt med de utrolig latterlige grunnlagene h. angivelig bygger på, sånn som: "likt kurerer likt"; "potensering", virksomhet uten virkestoffer; vannets hukommelse. Ingen har gjort det plausibelt, ingen har observert det, ingen har reprodusert det. Grunnlaget og virkningen til homøopatien er like tynt som preparatene de gir sine lettlurte pasienter.
mamma-x-3 Skrevet 13. mai 2010 #27 Skrevet 13. mai 2010 Som leger og helsefaglige som utdanner seg innen homeopati og naturmadisin, som store deler av Europas befolkning, som mamma og fornøyd pasient, som en ser på erfaringer og resultater - er vi (svært mange) grunnleggende uenige i deres personlige aversjoner mot homeopati som behandlingsform. Slapp av dere to. Det er ingen som tvinger dere til å søke dette selv. Like lite tvang som det å vaksinere er. Vi velger etter hver vår overbevisning. Dropp de stygge kallenavnene. Det dere sier faller på steingrunn. I forrige uke fikk jeg fire venninner til å takke nei til vaksiner. Mange bekker små.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå