Gå til innhold

Tar steget hit og vil gjerne fortelle min lille historie! :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heeei alle gravide jenter :) Jeg hadde IKM rundt den 6. mai, og var egentlig ikke i prøvemodus, har bare hatt sex to(!) ganger denne pp, men i går ble det to rosa streker og en CB md gravid 1-2 uker!!! Kan ikke fatte det! Har vært utom prøve modus siden starten på februar etter at alle forsøk gikk i vasken med to SA og en forferdelig ex.u(svangerskap utenom livmor). Trodde dette skulle ta flere år egentlig så er litt sjokkert, det kom så overraskende på, og ja, jeg har INGEN symptomer, trener og står i, og syns det hele bare er uvirkelig. Jeg føler også litt på at det skal skje noe denne gangen også....men nå er det annerledes enn alle de andre gangene..så kanskje??

Andre som har testa positivt i denne perioden som vil ha litt kontakt utover? Er jo litt kjekt det da...jeg for min del sier ikke noe denne gangen til familie og venner før det har gått en stund tenker jeg...fint å ha noen å prate med som ikke blir lei av gravid prat med en gang ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv nylig vært gjennom en grusom ex.u.

18.dea fikk eg beskjed om at eg hadde en SA... Oki, siden eg nettopp hadde funnet ut av graviditeten, og d ikke var planlagt, så tok eg d ikke så veldig tungt... Klart d hadde vært stas med et lite nurk, siden d er snart 13 år siden sist, og eg nå har ny samboer.

Slo meg til ro med tanken om dette ikke er verdens undergang.

Fikk beskjed om at eg kom til å blø i ca en uke, noe eg gjorde. Men gikk hele tiden å kjente på noe som ikke stemte.

Trodde eg hadde fått en god gammeldags forstoppelse.... Dagen før nyttårsaften må dattera mi til å tilkalle min mor, fordi eg hadde store smerter og låg i vinkel på gulvet. Etter å ha fått meg opp i en stol, og hivd i meg noe tabletter, klarte eg å slappe av litt mer.

Dagen etter var d nyttårsmiddag hos mine foreldre. Satt i en stol hele kvelden, og d var ubehagelig å bevege seg.

Etter å ha skutt inn d nye året med raketter, tok smertene seg opp igjen.

Låg da i vinkel på badegulvet, til eg fikk tilkalt mamma. Ho og søstra mi ringte legen, som ga beskjed om at eg skulle kome på legekontoret med en gang.

Ble derfra sendt videre til sykehus i ambulanse, siden ikke helikopteret kunne lette pga kraftig snøvær.

Fremme på sykehuset fikk eg beskjed om et svangerskap utenfor livmoren, og d ville bli operasjon innen få timer.

Fikk ny innvendig UL før operasjon som viste at eg på noen få timer hadde fått blod i buken.... Så nå ble d rett på operasjonsstua og kikhulloperasjon der de fjernet venstre eggleder. Dette skjedde 1/1-10

Fikk beskjed om å vente til ihvertfall første mens, før vi prøvde på nytt.

Var egentlig ikke inne i noen ny prøveperiode, men tok ikke noen form for p-piller e.l.

30/3 tok eg en test siden mens var litt forsinket, og testen viste da positiv.

Er nå 9+5, og er innom legekontor en gang i uka for blodprøver, for å holde øye med hcg-nivået mitt, pga ex.u.

var til min første kontroll hos lege når eg var 7 uker på vei, og skal til jordmor denne uka, og da skulle ho bestille UL til meg.

Gleder meg myyye:O)

Dette var da min lille historie

Skrevet

Det er utrolig dramatisk når det står på med ex.u, de smertene man opplever når det står på er nesten nok til at man ike tør å prøve igjen...ble akutt med meg også, jeg var på hyttetur og det var helg..ingen god kombinasjon!

Gynekologen min også sa at jeg måtte ta kontakt så snart jeg ble gravid igjen, så skulle jeg få tett oppfølging, er vel noe av det samme som du får hun vil tilby meg også, er veldig forøyd med henne, hun er så omtenksom :) Gleder meg bare mer og mer til tiden fremover, det blir SPENNENDE!

Hyggelig at du ville fortelle din historie også, lykke til videre!

Skrevet

hei,

jeg har da vært en av de som er skikkelig uheldi og har hadt sa 5-6 ganger nå, pluss en xu i fjord i februar som nesten endte galt for meg. jeg hadde store indre blødninger som var bynt og gå ut på levar og lå bare og rista på senga da jeg ble trilla inn, så jeg måtte rett til operasjon. måtte fjerne en eggleder. men den andre såg fin ut, så vi ble gravide bare noen mnd etter. men den endte i sa. ca i 4-5 uke jeg har mista hver gang.

er nå 10+4 i dag, og har fått sett liv 3 ganger :) skal på ny ul den 25 for å ta en sjekk på ul hos gyn en siste gang før jeg ska videre til jordmor/sykehus. da skal jeg være 12+6, så er spent. men virker jo som kansje det går veien denne gangen.

men, vi ble da gravide en mnd hvor jeg ikke kunne bli gravid, dvs, skal mye til for og ikke bli det, så vi prøvde ikke da. men da kom den snikende :) så dette er da min erfaring, at det kommer visst når man minst venter det.

vet ikke om dette var noe til hjelp men, hehehe. håper det går bra med deg forde :) og masse lykke til videre :) må gjerne ta kontakt om det er noe du vil dele osv :) jeg blir ikke lei. har jo endeli kommet så langt at jeg kan starte :) klem.

Skrevet

Uff xu høres forferdelig t. Har selv hatt en sa og 2 ma og syns det var ille nok. 4 gangen gikk det bra for oss, og vi har en herlig sønn på 19 mnd :) Er nå gravid igjen med nr to. Er ikke mer enn 5 uker på vei, så har ikke turt å slippe jubelen helt enda da jeg har hatt to ma tidligere. Men en ting er sikkert, jeg er veldig mye mer avslappet nå når jeg har en fra før. Er lissom ikke så stressa på at det MÅ gå bra nå. Når det er 1 mann lurer man jo på om det aldri skal bli våres tur.

Jeg blir heller aldri lei av å snakke om graviditet mooni så her her det bare å skravle i vei :) Og lykke til til dere alle sammen. Måtte det gå rette veien for oss alle ;)

Skrevet

Koselig å høre fra dere begge, nurke84 og Oss 2+1=4 :)

Nurke84, når fikk du din første legetime, og innebar den en UL? Jeg ble forsikret sist om at jeg måtte ta kontakt med fastlege(alt må gå gjennom henne for å i det hele tatt få komme på gyn på sykehuset til UL) så snart jeg ble gravid igjen for oppfølging, tok kontakt med fastlege i dag, og hun dama som tar tlf prøvde å forklare at det ikke var vanlig med en time før det hadde gått hvertfall to mnd. Heldigvis skjønte hun litt mer da jeg forklarte situasjonen, men fikk likevel ikke time før fredag 21.mai....for meg føles dette ut som det er en evighet til, tenkte kanskje man kunne begynne å måle HCG litt før hvis man skulle ha en viss oversikt over hvordan dette utvikler seg? Er det kanskje bare jeg som er litt utålmodig? :P

Oss 2+1=4, vi er ca like langt vi da, blir spennende og følge litt mer med på dere!

Skriv gjerne litt om symptomer og sånn etterhvert hvis dere kjenner noe! Jeg for min del merker ingenting foreløpig..nesten litt kjedelig!

Har faktisk bestilt meg noen graviditetstester i dag så jeg kan sjekke at det virkelig er sant! Hehe..rar!

Skrevet

Mooni: Er det første barnet?? Da er det ingenting som heter utolmodig og rar. Hehehe :) Det er sånn det skal være. Men vet at de på legekontoret ofte himler med øya over oss gravide som ringer så tidlig. Nå vet ikke jeg hvor du er fra, men her jeg bor har jeg også fått beskjed om at jeg må kontakte fastlegen for henvisning først

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...