blå og rosa+lillebror Skrevet 9. mai 2010 #1 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg og sambo har en sønn på 1 år. Vi er nå i 3 pp, har veldig lyst på nr 2. planen er at jeg skal bli gravid nå på våren/sommeren. Har søkt på studie fra høsten av, men tenkte å forskyve studiene et år hvis jeg får plass. Skulle jeg bli gravid i denne pp har jeg termin 11 februar. det hadde vært perfekt, da får jeg noen mnd hjemme med baby før skolen starter. Har lyst å gjøre meg ferdig med graviditet og fødsel før jeg skal studere. Mitt forrige svangerskap var tungt, mye kvalme og bekkenløsning, så var mye borte fra jobb. Derfor tenker jeg at jeg ikke har lyst å gå gravid på skolen, når sjansen er stor for at jeg får mye fravær, vil ikke bli hengende etter. Har lyst å fokusere på en ting av gangen liksom. Nå har jeg litt nerver, sist ble jeg gravid i første pp, å nå er vi i 3 pp. hva om jeg ikke blir gravid de neste mnd? jeg kan jo ikke takke nei til en studieplass. så da blir jeg vel nødt å kombinere. der er uaktuelt for meg å vente til etter studier med å få nr 2. Vet jo at det kan være vanskelig å planlegge en graviditet, men den satt liksom med det samme sist. noen som har noen gode ord til meg? eller noen som er/har vært gravid under studier som har noen tips? er veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141831647-jeg-trenger-litt-hjelp-fra-dere-gravide-studinner/
juli baby<3 Skrevet 9. mai 2010 #2 Del Skrevet 9. mai 2010 hei jeg går nå 2 året på vgs, hatt et friår å jobbet. så er liksom 1 år eldre enn de andre i klassen. jeg og min samboer bestemte oss for at vi ville slutte med p-p. å se hvor fort det gikk før vi ble gravide. planen var jo at dette skulle ta ca 1 mnd.noe det gjør med de fleste. men med oss gikk det 3 uker fra siste dag i mens, til jeg hadde positiv test, vips ble jeg gravid 1 okt. mens planen var at jeg sku bli det 1 nov. så jeg har termin 14 juli. litt over 3 uker etter skolen er ferdig. klart meg fint hittil. såklart litt fravær må man regne med, men når du er gravid får du fratrekt 14 fraværs dager:) noe som er kjempe bra. å lese hjemme el gjøre noen oppgaver har gått helt bra. nå vet jeg jo enda ikke om jeg kommer opp i noen annen eksamen en programfagene, men det går som det går.... er nå i uke 31 og det er nå 6 uker igjenn av skolen. så tror dette skal gå bra, men viktig at om du velger dette at du holder deg aktiv hele svangerskapet det har jeg hatt goder av nå, for enda ikke hatt noen kynnere eller tegn til bekken løsning, litt ont i ryggen men det er jo sånt som kommer og går. lykke til klem fra meg & magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141831647-jeg-trenger-litt-hjelp-fra-dere-gravide-studinner/#findComment-141831860
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå