Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg tåler ikke p-piller eller hormonspiral, blødde som en galemathias av kobberspiral, mannan greier ikke bruke kondom... så nå har vi kjøpt ladycomp.. problemet er bare at etter et halvt års nitid registrering av morgentemperatur har jeg rødt lys (usikre dager) godt over halve måneden... Med mensen i tillegg (har ikke sex ved mensen) så er det en liten uke hver måned vi kan ha sex, og jeg er sååå lei av det... Vurderer sterkt å begynne å hoppe av i svingen. Vi har en gutt på et år, og vi hadde ikke tenkt til å få flere med det første, men det er heller ingen verdenskrise om jeg blir gravid... Hva ville dere gjort? Hvor stor risiko er det?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Lille frøken "hopp av i svingen" sitter å tegner her. ;-) Mens lillesøsteren som var planlagt måtte vi faktisk jobbe og streve i nesten et år før vi fikk til. Så det er ikke å anbefale som prevensjonsmiddel.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Det gikk bra i ett år heldigvis. Jeg var 15 år og fast kjæreste, men turte ikke å spørre min mor om godkjennelse for p-piller. Da måtte jeg vente til jeg var 16 når jeg fikk uten tillatelse. Kondomer var flaut å kjøpe i den tiden så var ikke så ofte vi hadde.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Vi har også en liten " hopp av i svingen" her i huset. Ikke planlagt, men veldig velkommen :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Vi brukte "hopp av i svingen" og "sikre perioder" som prevensjon i 2 mnd. Babyen er nå nesten 3 mnd,hehe Men om dere skal ha flere barn så hvorfor ikke prøve? Når dere har fått de barna dere skal ha, så kan jo en av dere sterilisere seg? Eller ta det opp med legen din.Mulig ett gammeldags pessar funker for dere? Eller p-plaster feks. Det er endel alternativer på markedet nå.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Jeg trodde ikke pessar ble solgt lenger jeg.. Det er hva jeg har hørt ihvertfall... og p-plaster går ikke pga hormonene. Jeg blir helt tullerusk av det... Men, takk for tips:-) Planen er at mannen steriliserer seg etter neste barn, men jeg kunne jo tenke meg et sexliv før det også :-(
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Tja, det er jo den mest usikre metoden. Den har oppgitt litt forskjellig pearl index, fra 3 -38 (altså 3-38 av 100 blir gravide i løpet av ett år, med denne metoden..), i forhold til f eks p-pilla som har en pearl index på 0,2-0,4... Dvs at du i teorien, har i snitt ca 20 % sjanse for å bli gravid i løpet av neste året, hvis du satser på dette! Du lurte jo på hvor stor risikoen var så... Du sier at du ikke tåler p-piller, har du prøvd mange forskjellige typer? Og minipiller? Jeg tålte ikke flerfase piller, lå med migreneanfall annenhver dag, og fikk kviser over hele kroppen. Med ene typen monofasepiller gikk dette over, men ble en skikkelig bitch av dem... He he.. Nå bruker jeg cerazette, og denne tåler jeg veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Nei, "hopp av i svingen" ble til en abort for mitt vedkommende. Men siden det ikke gjør noe om du blir gravid, så ville jeg heller kalle det kalkulert risiko.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Vi har et barn på 3,5 år, og jeg er nå gravid med nr 2, termin i august. I mellomtiden har vi ikke brukt prevensjon, så det er mulig. Nå skal det sies at pga andre faktorer har vi ikke vært som kaniner i senga, men "hopp-av" fungerte for oss.
bunnie Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 jeg gikk på p-piller men glemte noen, så vi hoppet av i svingen. nå er jeg gravid.
tre ønsker fler Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Jeg tror det er avhengig av hvor regelmessige sykluser du har. Vi praktiserte " hopp av i svingen" i mange år, og det fungerte topp, vi fikk tre planlagte barn. Men jeg hadde ikke kalkulert med denne metoden hvis jeg absolutt ikke ville ha flere barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå