Gå til innhold

Trenger hjelp ang utroskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan komme videre på veien etter man har klart å være utro med sin x (barnefar til mine barn ) 4 ganger?

Jeg brøt opp med han pgr. min nåværende mann jeg traff tilfeldigvis( min store kjærlighet.Vi har bodd sammen nesten 2 år, men iløpet av denne tiden har mye vondt skjedd. Jeg har klart å vært utro, gått tilbake til ex 4 ganger, så funnet ut at det er ikke han jeg vil være med. Min nåværende mann er trist, lei seg, og syntes det er vanskelig å tro på meg igjen. Noe jeg har full forståelse for.

Hva skal til for at vårt forhold skal gli på skinner igjen. ?

Jeg prøver å si til han at nå er jeg ferdig med dette tullet og vil aldri gjøre noe sånt igjen, Jeg vet at dette har fått sine konsekvenser. Jeg har klart å rote det til noe så jævli.og alt er min skyld.

Jeg søker et stabilt forhold med min nåværende mann og så har jeg alikevel klart å gjøre noe sånt 4 ganger. Akkurat som om jeg mått bli ferdig med ex på en måte...Må også tilføye at samarebidet mellom barnet vårt har ikke vært enkelt fra dag 1 jeg forlot han.

Jeg har nok sannsynlig gått rundt med dårlig samvittighet for at jeg forlot han.

Min nåværende mann vil og ønsker at vi skal klare å bygge viderer på forholdet, men tilittsbruddet er desverre ødelagt. og han går rundt med tvil hele veen. Tvil på om dette vil gå bra fremover og tvil på om han skal forlate meg for alltid. Han sier han liker min personlighet og han liker meg fo den jeg er, men da jeg har klart å ødlegge så mye i vårt fohold, krever det en god jobb å ta igjen. Hvordan få han til å få tillitt til meg igjen? Han sliter nå .. har det ikke bra og alt er min skyld...

Håper på innspill og andres erfaringer , tips og råd:)'

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette selv,men har også hatt tillitproblemer når det gjelder min mann ang andre ting.

For at jeg skulle fornye min tillit til han, så har vi rett og slett brukt tiden. Han har bevist at han er verdig min tillit ved å ikke gjøre "feilen" igjen,og jeg har gitt han friere og friere tøyler. Nå,etter 4 år med dette har jeg igjen tillit til han,men den er tynn.

Du må rett og slett bare bevise at din mann kan stole på deg.Ikke lag situasjoner der han har grunn til å tvile. feks, er du på byen med venninner, så ring han eller send sms med jevne mellomrom. Gi beskjed om og når du er forsinket. Du må nok også innfinne deg (uten klaging og krangling) om han sjekker deg opp innimellom.

Skrevet

Vet av erfaring at tillitt kan bygges opp igjen til en viss grad, men det hadde neppe vært mulig om det hadde skjedd flere ganger, og med noen der følelser var involvert. Min mann var utro en gang tidlig i forholdet vårt. Vi hadde en stygg krangel i forkant og han var full da det skjedde. Innrømmet alt til meg i ettertid og vi har sakte men sikkert klart å bygge opp forholdet vårt igjen. Men det var ikke lett for meg. Uansett så vil alltid denne tilliten være litt skjør, det blir aldri glemt, selv om det er tilgitt.

Skrevet

terapi

og så må du se å sørge for at du ikke gjør det igjen. Jeg mener det meste er en viljessak og det burde være svært enkelt å ikke være utro. Er det ifht situasjoner med alkohol - så la vær å drikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...