Gå til innhold

Skal til Italia og Frankrike i sommer. Bør vi ta med bilstol? (Skal leie bil)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står at vi kan leie bilstol hos bilutleierne, men har hørt litt ymse om kvaliteten på disse stolene sørover i Europa. Barnet er 2 år.

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor tror egentlig folk at våre kjære bilstoler er laget? Her hjemme i Norge?

Loven i Frankrike er forresten noe strengere enn i Norge;

Passengers/Children in cars:

Children under the age of 10 are not permitted to travel on the front seats of vehicles, unless there are no rear seats or the rear seats are already occupied with children under 10 or there are no seat belts. In these circumstances a child must not be placed in the front seats with their back to the road if the vehicle is fitted with a passenger airbag, unless it is deactivated. They must travel in an approved child seat or restraint adapted to their size.

A baby up to 13kg must be carried in a rear facing baby seat.

A child between 9 and 18kg must be seated in a child seat and a child from 15kg up to 10 years can use a booster seat with a seat belt or a harness.

It is the driver’s responsibility to ensure all passengers under 18 are appropriately restrained.

Loven i Italia:

It is illegal for Children under 3 to sit in the front or rear seats without the proper child seat. Kids between 4 and 12 cannot be a passenger unless they are using a suitable safety restraint seat or an adaptor for a seat belt. If no seat is available for children aged between 4 and 12 they can use the adult seat belts in the rear if accompanied, in the rear, by another passenger aged over 16.

Skrevet

Skal dere leige bil gjennom et kjendt firma som Avis eller lignende så hadde jeg forhørt meg om hvilke leigestoler de har, hadde jeg blitt fornøyd med tanke på merker så hadde jeg ikke tatt med stol, men leid den gjennom firmaet. Leiger du leigebil gjennom et totalt ukjendt lokalt byrå så hadde jeg tatt med bilstol..

Skrevet

12:13, hehe, takk for svar. Det er bare det at jeg hart hørt fra folk som har vært i italia, at de ikke hadde tilfredstillende barnesikringsutstyr. Så lurte jeg på om det var den almenne oppfatningen. Hadde det f.eks vært i Tyskland, hadde jeg nok ikke vært så skeptisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...