Full house Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Har lyst til å lære meg å sy, men vet ikke hvordan jeg skal begynne engang. Hvordan tar man mål, hvordan syr man osv...
OsloMor Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Kan overhodet ikke sy, men det at maskinen er fra 1990 er ingen hindring.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Virker den? Folk har da sydd på mindre moderne maskiner enn det i hundre år, så jeg ser ingen grunn til at det skal være umilig å sy på en gammel maskin.
camilla^ Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Det går fint ann å lære seg å sy med en gammel maskin. Jeg lærte meg å sy på en maskin som var ca 20år gammel da jeg var liten, så ser ingen grunn til det. Min maskin er ganske så lik å sy på som den jeg lærte meg å sy med, selv om jeg kjøpte med ny for noen år siden. Jeg likte faktisk den gamle til mamma bedre, men den kolapset og da var den over 30 år tror jeg. Har arvet en gammel fra min mormor, uten strøm og man må snurre på ett håndtak for å sy, den fungerer supert og ungene maser om å sy med den så tror de skal få lov å leke seg. Den syr ganske så bra, bare veldig tungvint når man er vant med elektrisk.
Pysa Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Jeg fikk en brukt husquarna maskin for 22 år siden, og bruker den fremdeles. Jo mer elektronikk det er, jo fortere kan den gå i stå. Lykke til!
Full house Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2010 Da skal jeg jammen ta i mot tilbadet og arve den. Det er ingenting i veien med den, og den kostet rundt 10 000 ny, vet jeg. Har lyst til å prøve meg med noen enkle ting, kanskje det kunne blitt en ny hobby. Jeg strikker en del, men har gått litt lei. Ble litt for mye av det en periode :-)
BlåBlå Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Ofte er de gamle maskinene best. Mamma har en gammel singer maskin som er rundt 30 år - og jeg synes faktisk den er minst like god som min nye. Mindre plastikk på gamle maskiner. Jeg vil anbefale deg å se på stoff og stil sine sider for info om mønster, stoffer etc Kjøper du ferdig mønster med forklaring, er det superenkelt å sy flotte plagg. sykroken.net har også masse tips om du melder deg inn der. Kjempekos. Som Dib, bare for sydamer.
lille sprelle Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Moderns som er over 40 år er helt ypperlig! Hun sydde alle klærne til seg selv, min bror og meg på den da vi var små. Det er imidlertid greit å sørge for å rense den skikkelig og passe på å holde den vedlike.
BlåBlå Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Ja, det er sant. Mamma trodde hennes var i ferd med å dø, men sendte den inn til en liten oppfriskning. Og den er som ny !!! Kostet ca 500 kr.
Ugl@ Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Min mors sy maskin var over 30år før hun pensjonerte den en gang for alle. Men mulig de langde ting mer solid på 70-tallet enn senere? Var en Husqverna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå