Gå til innhold

Vaksiner vs autoimmune sykdommer

Anbefalte innlegg

Klippet fra:

http://www.mercola.com/article/vaccines/immune_suppression.htm

– ...."Auto-immune disease is common-place today, but were very rare just a few years ago. Does anybody wonder why one day we are healthy and the next day our body no longer recognizes our own cells as self? Could the injection of foreign animal DNA/RNA have anything to do with our epidemic rise in auto-immune disease today?

Dr. Bart Classen, MD has done some remarkable research on vaccines and auto-immune diseases, especially Diabetes mellitus, which he sees as a marker disease for all auto-immune conditions. His research finds that the more that vaccinations are given the more diabetes (and auto-immune diseases) appears. Dr. Classen's research found that this held true for many animal models; after receiving vaccines they experienced increases in diabetes. Then he carried his research to include vaccinated human populations. He found that in retrospective studies of vaccinations in five different human populations, this fact held true also. The more vaccines one received the more was their incidence of diabetes (and auto-immune diseases).

Now it is interesting that the increases in diabetes included Juvenile-onset diabetes, which we are told today is a profoundly "genetic" disease. Yet, Dr Claussen's studies revealed that vaccinations [any vaccination] can cause increases in Juvenile-onset diabetes, too. Now one theory said that the antigenic structure of the measles/mumps virus was similar to the antigenic structure of the beta cells (which produce insulin) in the pancreas. So when our body makes antibodies to fight off measles virus, those antibodies attack the pancreatic beta cells, too. Viola diabetes!

Vaccines create the foundations for auto-immune disease when foreign animal tissues are injected into our blood streams. It alters our genes ("jumping" genes) and creates havoc in our lymphatic system. Auto-immune conditions are more common today than before massive vaccination programs began in the 1940s. Auto-immune conditions such as ALS, MS, RA, and Diabetes are severe diseases and not to be taken lightly. They alter people's lives for ever and cost more than money when we consider the time involved, the stress involved, and eventually death ensues.

There is even some speculation that auto-immune conditions may be behind the brain conditions they see in autism and there is some talk in the medical literature of auto-immunity to brain cells. If the body can not even recognize its own cells, then it has been tricked into thinking that those cells are no longer self. Why does this occur? Could AIDS be an auto-immune condition where the lymphocytes are reacting against each other? What about the myriad of neurological disorders, kidney disorders, blood disorders and the many diseases associated with vaccinations? When we are looking for excellent health, we need to avoid auto-immune disorders. One must remember that Vaccines Prevent Health!"....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141831404-vaksiner-vs-autoimmune-sykdommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, dette støttes som vanlig ikke av den vitenskapelige litteraturen. Jeg har funnet en oversiktsartikkel fra The Lancet (2003) som tar for seg de vanligste anklagene mot vaksiner i så måte. For enkelhets skyld klipper jeg og limer det mest relevante. Hele artikkelen finnes her: http://image.thelancet.com/extras/02art9340web.pdf

Det er ikke funnet noen sammenhenger mellom vaksinering og utvikling av diabetes:

"Results of a case-control study

done in Sweden in the mid-1980s did not indicate any

great effect of vaccination against tuberculosis, smallpox,

tetanus, pertussis, or rubella on risk of diabetes.61

However, one group has suggested that the timing of

vaccination could be of importance, and that certain

vaccines—eg, Haemophilus influenzae type b (Hib)—might

increase the risk of type 1 diabetes if given at age 2 months

or older.62,63 This theory was not confirmed by a 10-year

follow-up study of more than 100 000 Finnish children

involved in a clinical trial of the Hib vaccine.64 In this

study, there was no increased risk of diabetes when

children who had received four doses of vaccine at age 3,

4, 6, and 14–18 months were compared with those who

received only one dose at age 2 years. Furthermore, the

risk of diabetes did not differ between children in the

latter two cohorts and those in a non-concurrent

unvaccinated group.

Additionally, findings of a study undertaken in four

large health-maintenance organisations in the USA did

not suggest an association between administration of

routine childhood vaccines and increased risk of type 1

diabetes, irrespective of the timing of Hib or hepatitis B

vaccination.65 Therefore, at this time, there are no serious

indications of any great effect of childhood vaccines on

the occurrence of type 1 diabetes."

Vaksiner og andre autoimmune sykdommer:

"Another example of confirmed

autoimmune adverse effects after vaccination is idiopathic

thrombocytopenia, which might arise after administration

of the measles-mumps-rubella vaccination.51–55 The

reported frequency of clinically apparent idiopathic

thrombocytopenia after this vaccine is around one in

30 000 vaccinated children. However, it is noteworthy

that the risk of thrombocytopenia after natural rubella

(one in 3000) or measles (one in 6000) infections is much

greater than after vaccination.50 Patients with a history

of immune thrombocytopenic purpura are prone to this

complication, and in these individuals the risk of

vaccination should be weighed against that of being

exposed to the corresponding viral disease.56"

Hepatitt B og MS hadde man også mistanke om at kunne ha en sammenheng (ikke at det er relevant for det norske barnevaksinasjonsprogrammet, altså), men: "findings of two large-scale studies have shown no significant association between hepatitis B vaccination and the occurrence of multiple sclerosis"

Du hadde vel ikke ventet noen innrømmelser fra sidene du her sakser fra?

Vel... ang diabetes og vaksiner:

http://www.rense.com/general37/moreproof.htm

http://www.naturalnews.com/023902.html

http://www.squidoo.com/VaccineDiabetesEpidemic

http://www.vaccines.net/newpage16.htm

http://www.healthy.net/scr/article.aspx?Id=2984

God lesning .-)

Når det gjelder andre autoimmune sykdommer:

MMR har vi tatt for oss i øst og vest og vet hvor vi står. Rakt mot hverandre. Jeg har mine kilder jeg holder fast ved vedr. MMR og vaksineskadene fra denne vaksinedosen. Flere kilder er allerede lagt ut i tidligere innlegg.

Jeg tror jeg holder an vaksinedosene litt til....

Og hva i all verden mener du med "innrømmelser fra den siden"?

Det har ikke falt deg inn at hundretusenvis av studier kan ha rett? Du mener kanskje at hundretusenvis av studier, gjennomført på ulike steder i verden, av ulike organisasjoner og av ulike forskere alle *egentlig* viser at DU har rett?

Annonse

OK - Dere har en imponerende evne til å overse hvilke krefter individuelle forskerteam sloss mot når det gjelder å rokke ved det etablerte grunnsynet på helse og behandling. Og hvilke prosesser som settes i sving for å legge lokk på - og forhindre aksept for funn som blir gjort. DET er det mest interessante her. Ikke den evige presentasjonen av etablerte, "politiske" sannheter i medisinens tjeneste.

Det skal noe til for at helsemyndigheter innrømmer at noe er galt før antallet som banker på advokatdørene med sine vaksineskader og bivirkninger gjør at man blir tvunget til å innrømme feil. Slike innrømmelser ser vi gang på gang ligger svært langt inne. Se bare på FHIs håndtering av vaksineofrene. Og svineinfluensahysteriet.

Men dere klapper i salen.

Å tørre å utfordre den etablerte 2sannheten" (her: vaksineindustrien) er som å hevde at jorden er rund, for deretter tåle å bli latterliggjprt på det groveste av alle som selvfølgelig VET og kan BEVISE at den selvfølgelig er flat.

:-D

MIne fakta står jeg for. Du vil bare ikke akseptere dem. Jeg vet hvor du står når du ikke lurer på en eneste ting. Vi har 100% ulikt ståsted og ulikt syn på helse og behandling og kan nok så på til dovre faller. At jeg alltid kommer til å være på den kritiske siden får dere nok leve med. Noen må gjøre den tunge jobben det er å lete fram "muggen i veggen" her.

Heldigvis er det flere og flere (også leger og helsepersonnell) som er av en annen oppfatning enn du og ostepopen. De er det vi lytter til her. Ikke dere dedikerte disipler. Som ikke innrømmer en eneste mangel ved legestanden og legevitenskapen.

Vi får velge våre helseressurser som vi vil. Heldigvis kan vi og vil vi gjøre det. Jeg kommer til å fortsatt fremme mine kilder fordi ja, jeg stiller spørsmål, tvil, kritikk, og viser til eksempler på vaksineskader og sykdommer pga vaksiner. Så får hver og en av oss velge selv.

Jeg ser fram til dagen vi også her i Norge får homeopatiske sykehus. Jeg ser at i Europa har man kommet lengre enn her i Norge. Men det gleder meg å se at det åpnes klinikker, hvor leger og homeopater, kiropraktikere og akupunkører samarbeider på tvers. Jeg velger meg et slikt helsetilbud. Så får dere bare stille dere i køen på legekontoret og hos vaksine"pusherene" på helsestasjonen. Med skepsisen deres til alt som er "alternativt"

Det gleder meg å se at vi er flere som krever innrømmelser. Ikke flere bortforklaringer. :-)

mamma-x-3: "MIne fakta står jeg for. Du vil bare ikke akseptere dem. "

Hvilke? Du har ikke presentert noen.

Og du kan anse deg selv som "kritisk", men det er ikke det du er så lenge du er villig til å tro hva som helst, bare det stemmer overens med din forutinntatte mening. Sitatfusket ditt og løgnene dine beviser det.

Å ikke tro på andre enn sine egne kilder kan du snu rett mot deg selv, EJ09. Der var det et speil, gitt. Du er jammen ikke lite frekk. Rakker ned på alle andre kilder enn dine egne og kaller dine opponenter løgnere og kvakksalvere, det er OK taktikk. Vel.

Husk at det er ikke for deg jeg legger ut informasjon. Det er for alle foreldre. Så kan hver og en legge seg opp en mening om saken. Altfor få vet at vi har et valg - og at vaksinene langt fra er problemfrie. Medaljen har en mørk bakside. Tanken å "utrydde" allverdens sykdommer er god, den. Men prisen er skyhøy.

Du må nok bare belage deg på mer "øyerusk" fra min side. Pass på at du ikke mister melken .-)

Nå er vel heller ikke du spesielt mottagelig for argumenter, mamma-x-3...

Jeg har spurt deg om dette tidligere, men ikke fått svar. Jeg er veldig nysgjerrig på hva du mener. Helt hypotetisk: om du fikk det som du ville, og det ble gjennomført en gigantundersøkelse, helt objektivt, av vaksinerte vs helt uvaksinerte, som viste at vaksinerte slett ikke hadde dårligere helse enn de vaksinerte, men at det motsatte var tilfelle.

Hadde du latt det påvirke deg?

Annonse

Det er på ingen måte "mine" kilder, det er vitenskapen. Jeg vet at du ikke liker det, men kiropraktorer er ikke vaksineeksperter, og homøopater praktiserer ikke vitenskap.

"Informasjonen" har variert fra tvilsommer kilder over selverklærte eksperter til sitatfusk og blank løgn. Det er sjelden en spesielt god taktikk for å overbevise noen.

Du vet utmerket hvor jeg står vedr. vaksinene generelt. Spørsmålet er ledende og utspekulert. Det slal mye mer til enn en slik undersøkelse.

Vi kommer ikke bort fra fakta om at vaksiner trigger ulike plager og andre sykdommer (har lagt ved masse dokumentassjon på dette i tidligere innlegg) enn de vi vaksinerer mot. At du velger å ignorere dette er ditt valg.

Når vi med uvaksinerte barn I TILLEGG erfarer at deres helse jamt over er bedre enn de vaksinertes er dette ren bonus :-)

mamma-x-3: "Du vet utmerket hvor jeg står vedr. vaksinene generelt. Spørsmålet er ledende og utspekulert. Det slal mye mer til enn en slik undersøkelse."

Det er ikke noe utspekulert med spørsmålet. Ditt svar viser at du har fattet din mening uavhengig av bevisets stilling, og du har tidligere uttalt at du ikke bruker hodet til å ta helsebeslutninger.

mamma-x-3: "Vi kommer ikke bort fra fakta om at vaksiner trigger ulike plager og andre sykdommer (har lagt ved masse dokumentassjon på dette i tidligere innlegg) enn de vi vaksinerer mot. At du velger å ignorere dette er ditt valg."

Dette er din mening, men den støttes ikke av vitenskaplig dokumenterte fakta. Du har ikke lagt ved dokumentasjon på noe av dette. Du har vist til noen teorier, men det er noe annet enn forskning. Denne forskjellen forstår du imidlertid ikke. Teoriene du har vist til er tilbakevist av forskning.

Du har vist til forskere som har blitt tatt i forskningsjuks (Wakefield, Benveniste, Scheibner).

Du har drevet med sitatfusk for å få kilder til å fremstå som om de støtter din mening når de egentlig sier det motsatte, og du har løyet for å støtte din mening.

mamma-x-3: "Når vi med uvaksinerte barn I TILLEGG erfarer at deres helse jamt over er bedre enn de vaksinertes er dette ren bonus"

Dette har du påstått før, og du har blitt bedt om å dokumentere. Dette har du gjentatte ganger ignorert, og jeg tror rett og slett ikke at du har dokumentasjon for en slik påstand. Nå er du lur nok til å formulere det som din egen erfaring, og det lar seg rett og slett ikke prøve. Anekdotisk. Avvist som argument.

Nei, stol gjerne på dine egne erfaringer, men vær varsom med å stole på andres påstander spesielt hvis det er god grunn til å tvile på dem.

Dersom jeg påstår at enhjørninger eksisterer fordi jeg så en i går har du ingen måte å sjekke dette på, og du tviler med rette på min påstand.

Mamma-x-3 sa:

"Du vet utmerket hvor jeg står vedr. vaksinene generelt. Spørsmålet er ledende og utspekulert. Det slal mye mer til enn en slik undersøkelse.

Javel, det skal jeg huske på neste gang du etterlyser en studie av fullstendig uvaksinerte vs vaksinerte; at om konklusjonen blir en du ikke ønsker, vil du avfeie den uansett størrelse, objektivitet etc.

Hvordan i all verden kan det ha seg at du ønsker deg MER forskning, når du innrømmer at du gir blaffen i den?

En slik undersøkelse tar ikke for seg risikoen for å utvikle autisme, astma/allergier, diabetes f.eks. Dette er like viktige grunner til ikke å vaksinere.

Selvfølgelig vil det være gledelig om vaksinerte er like friske som uvaksinerte. FInt for alle som vaksinerer. Jeg er nok dog ganske sikker på at det - dessverre - ikke er tilfelle. Derfor imøtegår jeg et slik prosjekt uten problemer. La det bare for guds skyld være et nøytralt prosjekt, uavhengig av vaksineprodusenter og ledende, subjektive aktører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...