Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 JEg hadde veldig lyst til å fullamme, men innimellom blir hun ikke mett og da må jeg gi MME. Er det veldig dumt? prøver å pumpe meg, men det er helt tomt. Blir ikke ofte, men føler jeg ikke har helt kontroll da. At ting blir litt rotete, i tillegg til at jeg får dårlig samvittighet
Gjest ->>- Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Det er klart du kan. Anbefalingen om man har for lite melk og ikke får til å øke melkemengden, bruker å være at du ammer ofte og lar barnet spise det det får ut, og deretter sper på med mme etterpå. Risikoen ved det er at barnet liker flaska for godt og begynner å surre med ammeteknikken/bli puppenekter.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Mamming er viktigere enn amming! Jeg har gitt både pupp og MME for å gjøre den lille mett. For at flasken ikke skal bli for dominerende(den lille venner seg fort til at det kommer fort, mye og med en gang) så har jeg brukt flaskesmokker der det renner sakte ut. (For nyfødte er det færre hull enn for litt større barn) Jeg gråt første gang jeg ga MME, det føltes som et nederlag. Men det blir fine unger på MME! Morsmelk er ikke alt her i livet. For min del så har det aldri fungert å legge til oftere. Ungen ble bare sur av det, ville ikke ha i det hele tatt. For min del har det kun fungert å amme LENGE, slik at puppen ble helt tom. Men da renner det sakte. Har to jenter og en gutt, og nå har jeg satt rekord i amming. Jentene ga opp etter 6 og 8 mnd, og det var bare skriking med puppen. Gutten derimot, han ammes ennå (9 mnd) og vil stadig ha. Han får flaske i tillegg da, pappan har permisjon nå. Hvis amming er stress, og du er redd ungen ikke får nok, så gi MME! Ikke ha dårlig samvittighet. Du kan få masse tips og støtte på Flaskeposten.no.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Det er helt riktig det du gjør :-) Amme først og evt MME etterpå :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Husk å fortsett med pumpingen etter at det er tomt. Dette vil stimulere til høyere produksojn. Evt kan du ta et eller to økedøgn for å få opp produksjonen. Husk å drikk nok vann og ikke gi mme på flaske, da dette kan forvirre den lille når det kommer til sugeteknikk.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Jeg gir både MM og MME. Det fungerer fint for oss. Jeg begynnte å gi MME på kveldene da vi kom hjem fra sykehuset, fordi han ikke ble helt fornøyd med bare MM. Vi har aldri hatt noe problem med at han ikke tar puppen etterpå. Kan ha noe med at vi begynnte å amme med skjold, men fikk til slutt til å amme uten. Jeg pumper meg ikke så ofte, føler det bare er mas med pumping. Kan ha noe med at de maste om det mens vi lå på barsel. Var konstant masing om pumping, vet de mente det godt da.
Ranveig R Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Amme først, mme etterpå dersom babyen ikkje er mett. Då opprettholder du melkeproduksjonen. Det at du ikkje klarer å pumpe ut melk betyr veldig sjeldan at det er tomt, det er berre ikkje alle som får til å pumpe seg. Sjølv etter maaange timar utan amming, og dermed masse melkepreng klarte eg berre å få ut nokre frå milliliter då eg fullamma eldste. Det var rikeleg med melk der, det var berre pumpinga eg ikkje fekk til. Det er ditt ansvar å sørge for at babyen blir mett, om det er på mm eller mme er hakket mindre viktig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå