Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg begynte å tempe 4 dager etter eggløsning... for første gang.

Temperaturen har vist

36,7

36,9

36,8

36,9

Er dette høye verdier?

Tror dere denne tempen beyr at jeg har hatt eggløsning?

Når bør den evnt øke for at det skal bli en trifasisk kurve?

Vi skal ikke begynne å prøve før neste mnd, men har jo hatt ubeskyttet sex rundt eggløsning denne mnd. Så muligheten er der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er desverre fullstendig umulig å si noe som helst om tempene dine, siden du ikke har noen referansetemperaturer fra før eggløsningen. Nivået temperaturen ligger på før eggløsning og etter, varierer fra kvinne til kvinne, og noen ganger fra syklus til syklus.

For å kunne "lese" tempene dine, må du starte ved syklusstart (rundt om mensentider), og måle til samme tid hver dag, hele veien.

Og dette med trifasisk.. Det er verken tegn på graviditet eller et tegn på ikke-graviditet. Mange har trifasisk uten å være gravide, mange får trifasisk når de er gravide, mange gravide har ikke fått trifasisk kurve. Så det er ikke noe en trenger å vente på.

Hvis du har regelmessig syklus, så er det nesten garantert at du har eggløsning. Så bare fortsett å temp :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg skal ivrig fortsette tempingen. Har ganske regelmessige sykluser, så blir spennende å lære å kjenne kroppen.

Skrevet

Det er veldig spennende og ikke minst, interessant! Har lært kroppen min å kjenne på en helt annen måte enn før. Hehe. Merkelig hvordan vi er satt sammen :P

Skrevet

Men...... bare ett spørsmål til....

nå ligger jeg stabilt på 36,9. Er det bra da???

Sier det noe?

Skrevet

Som drømme stress-less sa er det ikke lett å si noe ut i fra så få målinger.

Men for å sammenligne deg med meg, så pleier jeg å ha temp. på 36.6 til 36.8 etter EL og fram til mens. Så om du er som meg kan en temp på 36,9 indikere at du har hatt EL.

Temp vil forholde seg høy fram mot mens. Om du ikke er gravid vil temp synke enten rett før eller den dagen du får mens. Om du er gravid vil den forholde seg høy ut over i svangerskapet ,-)

Apropo trifaskurve. Jeg har vært gravid både med og uten trifaskurve, så det kan gå begge veier ,-)

Krysser fingre for deg ,-) lykke til!

Skrevet

Takk for svar og lykkeønsker, det blir spennende å se!

Jeg får tempe ivrig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...