Gå til innhold

Er folk virkelig så enkle å hjernevaske? (Onepiece)

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg blir helt satt ut av denne Onepiece-moten! Jeg skjønner at folk syns det er deilig å gå i slike koseresser hjemme, men det å ta steget ut av hjemmet med den fatter jeg virkelig ikke.

Kjøpesenteret er fullt av jenter i pysjamas.. for det er jo virkelig det det er. For noen måneder siden, før en eller annen moteguru proklamerte at det nå var IN å gå med en pysjamas på byen, hadde man blitt sett på som mental hvis man kom på butikken i en Onepiece. Er det slik at fordi noen sier at det er på moten så kler man seg i hva det skal være i det offentlige rom? Syns det blir veldig saueflokk altså.

Også skal de om noen år sitte sammen og gremme seg over de gamle bildene av seg selv, før noen sier at det er IN igjen, og den gamle onepiecen hentes frem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også denne moten er heeelt forferdelig. Kan ikke skjønne at noen vil vise seg ute i noe sånt. Senest i går så jeg en mannlig russ med slik rød onepiece dress, å jeg måtte ta meg i å ikke måpe.

Den ser kjempedeilig ut å ha på seg hjemme i sofaen, men ute blandt folk?

Mote eller ikke, men aldri om jeg putter på meg en forvokst sparkebukse å sprader med den ute i all offentlighet.

Skrevet

Hva er det som er så deilig og behagelig ved å se ut som en forvokst teletubbie ??

Æsj..

Skrevet

Jeg også ler høyt av denne drakten( og tenker at jeg begynner å bli gammel som rister på hodet av hva ungdommen nå til dags trer på seg...he he)

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg har selv alltid kjørt min egen stil på tvers av hva som er in og ikke, skjønner meg ikke på mote. Dette har blitt kikket skjevt på av slike som alltid har det siste. Når jeg ser hvilke konsekvenser det kan få å ikke tenke selv, så priser jeg meg igrunn lykkelig.

Jeg har gått på en sånn mote-smell en gang jeg også. I 7. klasse når det var så populært med sånne pannebånd og spraylugg. Jeg valgte jo da et hvitt bånd, og det ser ut som om at jeg gikk gjennom første året av ungsomsskolen med seriøse kranieinngrep - konstant bandasjert. Men kult sku det verra..

Skrevet

Ser virkelig ikke problemet. Må være det samme som å si at alle i tunika og tights er hjernevaska. For helt ærlig, tights og tunika er fælt.

Har ingen onepiecs, men velger å tro at jeg hadde tredd meg selv i en slik før jeg hadde kledd på meg en tights og tunika. Bruker tights når jeg trener, men kunne aldri kledd meg i noe slikt ellers.

Skrevet

Hehe ;-) forslår at du tar det med humor...

Tenk når de ser tilbake på gamle bilder en gang i fremtiden, og tenker herrreeguuuud....... Hva tenkte jeg på.. Ungdommens galskap. Vi kan egentlig være glade for at det nå en gang er slik :-) Sånn har det vært i tusener av år. En gang i fremtiden sitter også de og gremmer seg over rar mote;-D

Skrevet

Dere høres ut som mine foreldre da sagge-moten ble innført, og deres foreldre da langt hår til gutter og bukser med smekk fremme til jenter kom. Og hele tiden tenkte jeg at en sånn forelder skal jeg aldri bli.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Lev og la leve. Vi er alle påvirkelige. Og de er så unge at de slipper unna med hva som helst. Vil du heller ha snusfornuftige født-gamle-kjerringer i klassisk marineblått? Det er da langt mer skremmende.

Gjest Tale30
Skrevet

En forskjell:

Langt hår - funker fortsatt

Smekk fremme på bukser til jenter - funker fortsatt

Onepiece - en pinlig del av motehistorien om noen mnd.

Det er lov til å uttale seg om hva man mener er fint, og hva som er utrolig harry i klesveien. Jeg vil heller være en mor som faktisk tør å si sin mening om klærne datteren min har på seg enn en mor som bare nikker og smiler til alt av frykt for ikke å henge med på ungommens utvikling.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Nettopp, Lillejonas. Hadde jeg lest dette før jeg skrev svar sjøl hadde jeg faktisk sluppet å svare.

Skrevet

Regner med de er like enkle å hjernevaske som det du var da du gikk med pannebånd som du skriver over her.

Alltid morsomt med "voksne" som klager over sauementalitet, i alle fall når de har vært akkurat lik i sine yngre dager.

Liker forøvrig mine elever mye bedre i en onepiece, enn i klær som viser halve rompa og topper hvor puppene spretter ut.

Gjest Tale30
Skrevet

Hadde jeg fått velge hadde jeg bedt om at folk kledde seg i det de likte uten å måtte endre smak hver gang et eller annet moteblad sa HOPP.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Jesus. Ser du ikke at du er på samme karusell som andre bare at du har satt deg på en hest som kjører baklengs? Det er samme runden uansett.

Gjest Tale30
Skrevet

Ja, jeg lot meg hjernevaske med det pannebåndet, men jeg valgte heldigvis ellers å ta litt tyn for å gå i de klærne jeg selv syns var kule. Samtidig er jeg fullt klar over at jeg tilhørte en gruppe som alle gikk på tvers av moten - derfor var også vi en del av en saueflokk.

Jeg syns likevel at det av ogtil tar så absurde retninger at jeg abre MÅ kommentere det. Ikke ofte jeg reagerer, men pysjamas på butikken.. eh, nei..

Skrevet

Hehe, ja folk er tydeligvis lette å hjernevaske når det kommer til "mote". Fatter ikke at det er in å gå rundt med disse dressene, det ser jo bare helt utrolig dumt ut. Ja, å gå med dem inne er behagelig (Jeg har en selv til bruk på late kvelder og hyttetur med familien), men å gå rundt med den i byen og på kjøpesentre (jeg vedder på at vi ser mange ungdommer ikledd disse tingene på 17. mai også!) skjønner jeg faktisk ikke at folk tør;)

Dessuten, jeg har jo en selv som sagt, men det er _fryktelig_ upraktisk når det kommer til dobesøk..;)

Skrevet

Har det aldri falt deg inn at de fleste som går i det synes det er kult og behagelig?

Eller tror du at de synes det er ekkelt og stygt? Det er vel da de faktisk hadde vært en del av saueflokken som gjør det nettopp fordi det er in.

Det er vel heller ikke en pysjamas, så at du vil velge å klassifisere det som noe det ikke er ...

Skrevet

så det veldig klokt ut med store ballgensere, levisbukser som var dratt opp i rumpa og brettet opp nede(slik at det såg ut som vi ventet på høyvann), permanent i håret og pannelugg rett til værs og med så mye hårspray at den kunne knekke??

.......var nok litt moteslaver og hjernevasket vi som var unge på slutten av åttitallet.....ikke stolt når jeg ser på bildene he he

Skrevet

Jeg er sikker på at de som ser tilbake på bilder av seg selv fra f.eks 80-tallet, tenker at de så riktig så fine ut... eller ikke..

Jeg er helt enig i at onepiece ser grusomt ut, derfor har jeg det heller ikke på meg, Men jeg er ganske sikkert på at de som faktisk har det på seg syns det er fint.

Og kanskje vil de se tilbake på bilder av seg selv og gremmes. Men hvem har ikke det?

Skrevet

Jeg er enig med Tale 30.

Jeg kunne nok funnet på å gi min datter på 5 år en onepice dress som hun kunne ha på hytten,men aldri offentlig.

Det verste er at jeg møtte en bekjent på 35 år i en onepice på ett hagesenter!!!!! Jeg trodde jeg skulle svime av. Voksne moteslaver bruker dette plagget offentlig.

Skrevet

Det er jo skikkelig harry da av voksne å bruke en onepiece...

Uff men barn og ungdommer....be my guest ;)

Skrevet

Jeg er eier av en onepiece, og elsker den. Nydelig å slippe alt som presser på magen når man er gravid! Men jeg har ALDRI beveget meg utenfor husets fire vegger iført den dressen, og det kommer jeg aldri til å gjøre!

Jeg så en dame på rundt 40 år med lilla og rosa onepiece på loppemarked for et par helger siden, haha. Bortsett fra det, har jeg kun sett barn bruke denne dressen. (under 18år ca.) Og det syns jeg er helt greit.

Skrevet

Jeg skvetter når jeg ser folk i onepiece og sønnen min peker å sier Se mamma, babyyyyy!

Den ser komfortabel ut, så jeg var på vei inn på en butikk for å kjøpe en for å bruke hjemme, men den var likevel så stygg at jeg rygget ut av butikken igjen uten å kjøpe, det ble for flaut for min del å skulle kjøpt en.

Skrevet

Får sånn grilldress følelse når jeg ser den dressen. Gutta her i huset har ønsket seg, men jeg har sagt at den må de spare til sjøl om de skal ha.

Synes barn ser like løk ut de dressene som voksne..hjelpe meg, det der er ikke noe voksne bør ikle seg iallefall.

Men, smaken er som baken, måtte de kose seg de som tubber rundt i dressene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...