Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er på min rugedag 3, jeg fikk satt inn et rundt og fint 2 delt egg og et litt mer "rufsete", har hørt at et 2-delt egg gir mindre sjangser for graviditet.

Er det noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Sniker meg med for å høre om erfaringene jeg. Det ble 2-delte egg på meg også. Jeg fikk satt inn 2 for å øke sjansene for graviditet. Har fått noen svar i tråden uke 17-18, men det hadde vært fint å se noen flere.

Skrevet

sa legen noe til deg ang eggene?

Siden det er nytt for meg så ante jeg ikke så mye når de snakket om et 2 delt egg, og jeg glemte selvfølgelig å spørre;)hehe.. Passe svimete periode dette her.

Skrevet

Er ingen ekspert på dette, og har ingen erfaringer selv med 2 delte egg. Men dem ønsker at egget skal være 4 delt 2 dager etter uttak og så skal det doble seg til dagen etter, på dag 3 bør det være 8 delt osv. På dag 5 bør det kommet så langt i delingen at det er blitt en blastocyst, det vil si at det er delt oppi hundre celler eller så mange at man ikke kan telle dem mere. Da er det kommet et godt stykke i utviklingen og man har fått "velgt" ut de sterkeste embryoene da mange faller fra underveis da dem stopper og utvikle seg. Det er flere klinikker som velger denne måten dersom det er egg nokk til å følge med underveis. Noen klinikker mener uansett at egget har det best i livmoren så dem setter alltid inn på dag 2.

Dem ønsker ikke at egge skal dele seg for fort eller sakte, som sagt er det ønskelig med 4 delt egg på dag 2.

Når det er sagt så er det mange som har blitt gravide på 2 delte,3 delte, 5 delte egg osv.!! Betyr absolutt ikke at dem er noe dårligere enn andre egg!

Er mange som får inn perfekte egg og det blir det ingenting av.

Jeg har jo nesten alltid fått det, i tilegg fått 3 ganger blactocyst inn, men det har nu ikke hjulpet meg:(

Skjønner at dere kanskje bekymrer dere litt for det er jo ikke artig å få høre at egentlig så er ikke egget delt seg som det skulle, man ønsker jo alltid å høre at det er perfekt for det hjelper veldig på trua! Men dem ville aldri satt det inn dersom dem ikke trodde det kunne bli barn av det så jeg har absolutt tru på eggene deres;)

Får håpe det kommer innlegg fra noen som har fått positive tester av nettopp slike egg sånn at dere ser at det kan gå helt fint;)

Kanskje noen også kan forklare det bedre enn meg;)

Skrevet

Hei!

De sa at det var ønskelig med 4-delte egg. Fikk høre på informasjonsmøtet at de kun setter inn 2 egg på Riksen etter spesielle kriterier. Og 2-delte er jo da spesielle kriterier. 2 egg på meg for å øke sjansene for graviditet.

Som Alid@ sier ville de jo ikke satt inn egg de ikke trodde det ble barn av. Men å holde den tanken er ikke alltid så lett.

Takk for svar Alid@ - synes du forklarer fint jeg:-)

Skrevet

Vil egentlig bare ønske deg lykke til :)) Har ingen erfaring, og fikk satt inn 4 delte på dag to. Like spent som deg. Ei jeg kjenner ble gravid med 2 delt egg, så det lover jo bra for deg :))

Skrevet

Ja det går nokk under spesielle kriterier for å få satt inn 2 egg Tingeling75;) Tenk om begge eggene er meant to bee,da blir det tvillinger da:):)

Skrevet

He he - da blir det travelt her:-)

Skrevet

takk for svar hvertfall. Det er vel bare å vente, uansett hvor mye egget deler seg så er det vel ikke sikkert det fester seg.

Må si jeg har tenkt litt på om det er mulig for egget å falle ut rett etter det er satt inn? ;)hehe

Skrevet

Jeg er kommet likt som deg og har samme utgangspunkt som deg, 2 delt....

Men de sa at de hadde ikke satt inn noe egg dersom de ikke hadde tro på at dett skulle gå greit...;-)

Så vi får bare håpe at det rett og slett er gullegget!!!

Da vi var igang forrige runde, fortalte de meg at de har satt inn egg de ikke hadde trodd komm til å utvikle seg, men folk har blitt gravide på disse og...;-)

Lykke til xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Skrevet

dette var jo spennende nyheter;)

Lykke til;)

Skrevet

Hei du.

Jeg fikk satt inn et to delt og et tredelt, og fikk inn begge to fordi de ikke var av topp kvalitet. Men de er nå to flott gutter!!

Jeg husker også at jeg hadde så liten erfaring da at jeg ikke spurte om noen ting, men har nå i ettertid skjønt at vi var utrolig heldige. Så tenk positivt, masse lykke til videre med rugingen !

Skrevet

Tusen takk for det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...