Gjest Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Det har vært bråk imellom oss og "Kari" i ca 8 mnd, og hun har vært så enig i at det Kari har gjort er forferdelig. Kari har fortalt videre ting som har blitt fortalt i fortrolighet, snakket stygt om barna våres, lagt ut rykter osvosv. Vi er godt voksne, så det er ikke vanlig tull. Jeg har vært såret pga dette og det verste var at Kari hele tiden før det smallt var min nærmeste venninne. Plutselig så jeg at de var venner på Facebook og hun har ikke sagt det til meg, selv om vi lovet at hvis noe skjedde så skulle vi ta det opp...Vi er jo voksne folk, så ting kan jo ordne seg med en prat, jeg forstår det...Aner bare ikke hvorfor hun ikke har sagt noe, og føler meg så dum...Hva ville dere gjort?
jordbærsjokolade Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 At de er venner på fb trenger jo ikke bety at de er blit tnære venner? Kanskje denne "fienden" vil prøve å ordne opp i det hun har gjort? Bare spør henne da vel?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Synes det er så morsomt med jenter som tror de er voksne så fort de er konfirmert. Helt oppriktig? Du kan ikke styre andre mennesker. Du vet ikke engang hvorfor de er venner på facebook. Kanskje fordi venninna di ikke ville vise konflikten utad? Og hele problemstillingen er tullete og barnslig. Fra alle parter.
Libido- Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 hva ville dere gjort om en av dine venninner gikk bak ryggen din og ble venn med en felles fiende og ikke sa noe om det? - Vokst opp!
Piken på landet Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Jeg ville tenkt at veninna mi er et voksent menneske og har lov til å være venner medhvem hun vil uten å på noen som helst måte måtte rettferdiggjøre det ovenfor meg. Og at de har hverandre på fb trenger vel ikke å bety noen verdens ting? Dette hørtes skikkelig fjortiss ut.
Gjest Tale30 Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Jeg ville ha ringt til en annen venninne og spurt om vi skulle kle oss opp litt og forsøke å komme inn på 16 års grense på kino.
Villa Perlesukker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Enten så driter du i det og snakker ikke mer om det. Eller om du virkelig er såret så sier du ifra til venninnen din og får en forklaring. er ikke forklaringen god nok for deg avslutter du kontakten også med henne. Ikke vits i å ha venninner du ikke føler deg vel med. Uansett hvor barnslig dette er !
erteposen + 4 Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Fb venner er jo ikke irl venner. En kan ikke forvente at andre skal legge "fiender" for hat, og en kan jo ha en høflig tone med andre selv om venner er i en konflikt. Si at på bakgrunn av alt som er skjedd er litt paranoid og ble kvalm da du såg at de var fb venner, så får du nok historien.
Fire småtroll Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Hehe, ble dratt tilbake til omtrent 8.klasse i denne problemstillingen her gitt ;-) Jeg ville rett og slett driti en lang masj i det og latt de leve sitt eget liv. Livet er for kort til å lage sånn drama av ting. Vil de være venner så la de nå være venner, du har da ingenting med det!
2søtesmåh Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Hadde dette vært lagt ut på en side for jenter mellom 12 og 17, hadde jeg forstått problemet...Men voksen kvinner har vel ikke "fiender", og facebook er ikke en bibel....................
Miss Misantrop Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Det hadde nok svekket mitt forhold til denne venninnen, men jeg har ikke tro på sosialkontroll og samtidig evig optimist med henblikk på forsoning så hva med å foreslå en kaffe alle 3 og prøve og legge dette bak seg?
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Da ville jeg antatt at jeg hadde blitt kidnappet av aliens og satt igjen på planet sjetteklasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå