Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Og nei, jeg er ikke hysterisk når det kommer til mat, spiser det meste og koser meg, men vet jo at det kan forekomme litt rått i forretten, eller blodige saker i hovedretten :-) Samtidig vil jeg ikke skape mye bryderi. Er det mest hensynsfullt å si fra på forhånd, slik at ingen blir snurt over at du plukker i maten, eller bare spise litt før selskapet og spise tilbehør og evt annet man kan spise?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Jeg ville sagt fra når det gjelder rått kjøtt, siden det kan være farlig for fosteret. Jeg var en gang i et bryllup da jeg var 5 uker på vei, og tenkte ikke på dette. Før jeg visste ordet av det hadde jeg spist en halvrå hjortestek. Jeg aborterte den gangen noen uker senere. Vet jo ikke om det hadde noe å gjøre med denne middagen, men det har alltid plaget meg litt i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Du sier fra nå med en gang. Jeg som kokk ville blitt taknemlig for at du sa fra på forhånd slik at jeg kunne laget maten slik at du også kunne spise den.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Er sånn jeg tenker. At det oppfattes som bedre at man sier fra. Men man vet jo aldri hvordan folk reagerer ;-) Men i mitt bryllup ville jeg blitt glad for at man sa fra på forhånd, ja. Hi
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Enig:-) Bare si ifra, ingen blir fornærmet for det.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 hmm.. dette har jeg ikke tenkt på i det hele tatt! Skal i bryllup i juni.. men jeg tror egentlig jeg bare kommer til å spise det jeg kan av maten.. orker ikke å lage noe styr! Samtidig er det jo ikke mange ting jeg absolutt ikke kan spise..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Sant nok, 11:22, men jeg tenker bare å nevne rått. Ellers spiser jeg det jeg kan:-) Skal også i juni, men først nå har tanken slått meg. Har ikke sagt fra i f.eks konfirmasjon, fordi det er koldtbord. Vet det er mye spekemat, men samtidig en del andre ting jeg kan spise. Men akkurat bryllup hvor man sitter lenge til bords og koser seg, så ville jeg synes, i mitt eget bryllup, at det var hyggelig om en gravid også hadde kunnet spise :-) Ingen big deal fro meg, altså. Men synes det er fint å høre hvordan andre hadde tenkt om en garvid gjest i deres bryllup. Hi
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Jeg regner bare med at jeg kan spise noe på tallerkenen, og har heller med meg mat i vesken.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Jeg synes jo ikke det er noe bedre løsning, akkurat, å ha med mat i vesken.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå