Gå til innhold

I syden, pleier det å være seler i bussene som frakter folk fra flyplassen til hotellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser om et par uker, å ser at vi må kjøre buss 2 timer fra flyplassen til hotellet.

Har en sønn på 3 år. Jeg kan jo ikke ta med et svært besafe sete.. Jeg tenkte at jeg evt. kunne ta med en pute, men da må det jo være seler der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor du enn drar i syden, så er det neppe seler i bussene nei..

Skrevet

da vi skulle fra flyplassen til hotellet i budapest hadde de ikke et eneste barnesete! vi reiste med to barn under 1 år og jeg ble så sint, vi kunne jo ikke ha de på fanget!! ventet i timesvis før de fikk låne fra et annet taxiselskap..

da vi skulle fra hotellet til flyplassen igjen, sa vi fra på hotellet dagen før (luksus-hotell. Marriott) at vi måtte ha babyseter i bilen. ingen problem, bare kom ned imorgen tidlig sa han... det gjorde vi.. 1 sete hadde han. og det va råsnn sittepute for store unger. er det mulig?! vi måtte bare ha de på fanget hele veien for vi måtte jo rekke flyet.

Skrevet

Sitter barn i barnesete på bussen ,toget ol i Norge?

Skrevet

Godt poeng ti på ti.

Dessuten syns jeg det er viktig å poengtere at Spania, Tyrkia og Tunisia er tre helt like land på alle måter, derfor fellesnevneren.

Skrevet

I en del busser er det seter, vet jeg. Ellers har jeg tatt med selv på buss... men på tog undrer jeg faktisk også.... da sitter vel barna ofte i vognene sine.... det er vel kanskje ikke det tryggeste.....

Skrevet

Ja, reiser de langt med buss så har de hvertfall seter her vi bor.

Skrevet

Har man små barn og tenker på sikkerheten til ungene sine leier man bil med barneseter eller tar med selv når man er ute på tur.

Kan ikke bli sint for at andre i ett annet land ikke tenker på sikkerheten til ungene deres.

Skrevet

Ja er jo derfor jeg spør..

Vi skal til tyrkia. En taxitur på 2 timer, veldig dyrt?

Skrevet

Kanskje det er like greit å bli hjemme?

Du finner ikke samme standarden i Syden som hjemme når det gjelder barnesikring, sånn er det bare.

Skrevet

Nei klart man ikke finner samme standard. Men da må man jo bare finne alternativer da.

Irriterer det deg at jeg spør? Siden du syns vi bare burde bli hjemme, enn å finne en bra måte og reise på?

Skrevet

09.59 her.

Det med sint var ikke til deg Hi, men til hun kl.09.15.

Vi leier alltid bil med seter nå som vi har barn og skal til utlandet uten egen bil.

Billig sikkerhet i forhold til alternativet.

Skrevet

jeg snakket om TAXI da! 09.15...

Skrevet

eh, unnskyld meg 09.59/10.13

Jeg har reist MYE med baby og i Oslo, Milano, og til og med på en liten flyplass i Sveits har de bilseter til taxiene, og store biler som får med seg barnevognene vi har med.

Vi er to mødre med to babyer under året og skal ta med hver vår koffert, vogn OG bilsete når vi skal reise?!

Og nå er det faktisk hovedstaden i Budapest det var snakk om, og det er en skikkelig storby med mange turister osv., Det må da finnes barneseter i byen en plass? Og jeg sa i fra på hotellet dagen før!

Og når jeg spurte om det var lovlig i det landet å kjøre med babyer uten bilsete siden ingen har det sa han "no, it's not allowed but some do it" ...dust...

Skrevet

Hovedstaden i budapest faktisk:)

Jeg har forøvrig bodd i ungarn og er ikke det minst sjokkert over at de ikke har barneseter i taxiene der.

Skrevet

Hovedstaden i Budapest??? Budapest har da inngen hovedstad...det ER jo hovedstaden i Ungarn..(beklager, men den var så fliring at jeg bare måtte kommentere her...)

Skrevet

Ehhh... Ta med barn under et år til Tyrkia?

Kjempe smart å ta de med til et av landene der rødehunder fortsatt er utbredt før de har fått vaksinen. Og ja, mamma kan være smittebærer selv om hun er vaksinert!

Skrevet

Hallo du siste anonym!

Hvor leser du at mitt barn er under 1 år?

Han er faktisk over 3 år. Det står i hovedinnlegget.

Skrevet

På bussen mellom Antalya og Alanya er det bilbelter på bussene.

Vi drar med ving og har alltid brukt belte på våre barn.

Skrevet

Anonym 11.27!

Seriøst, er det det? Nå ble jeg glad =D For da kan jeg vel bare ta med en slik pute han kan sitte på da.

Men sjåførene på disse bussene, kjører de skikkelig rått som mange taxier i utlandet gjør?

Skrevet

I de bussene vi har tatt med bilbelter er det kun magebelte og da er det vel ikke noe vits med pute?

Skrevet

Ja, vi har vært i Alanya seks ganger de siste tre årene og det har vært belter på bussene hver gang. Bussen har brukt i overkant av to timer så går ikke så fort med disse bussene nei.

Hvis dere reiser utenfor reiseselskap ville jeg ringt å hørt om dere kan bruke bussene dems, da jeg vet at mange bruker busser ellers. Disse har jeg ikke reist med og kan dermed ikke si noe om.

Ha en fin tur ;)

Skrevet

Nei da er det vel ikke noe vits...

Skrevet

Vi skal reiser med apollo.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...