Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Noen venner av oss har fått fire kattunger som skulle avlives, de har tatt seg av disse kattungene fra de var rett under 6 uker. Vi vurderer å overta en av kattene men nå hører jeg plutselig flere si at en katt som blir tatt fra moren så tidlig veldig ofte er "skadet" eller rare i måten å være på... Stemmer dette? Jeg vil jo ha en katt som an føle seg trygg iom at vi også har to barn... Har veldig lyst på en katt me helst en som ikke er så veldig nervøs. Hadde jeg ikke hatt bar hadde jeg tatt den uansett men dette er jo for ungenes skyld også Håper noen kan svare meg:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Kattungene bør strengt tatt være hos moren til de er 12 uker. De lærer normal katteoppførsel, renslighet etc av moren sin. Jeg fikk to kattunger som hadde blitt tatt i uke 6. Det går helt fint, men det er ikke å anbefale. Husker de lå og suttet i pelsen til hverandre. Kattene knytter seg kanskje bittelitt mer til dere menneskene når de blir tatt tidlig. Det kommer sikkert til å gå helt fint, selv om de ble tatt tidlig. Lykke til med ny pus!
Gjest Tale30 Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Kanskje dere kan ta to? Da har de hverandre, og jeg tør påstå at det er mindre jobb med to katter enn en, i alle fall hvis de er sammen fra begynnelsen. Vi hadde problemer med en katt som var veldig deoprimert, og fikk utaggerende adferd. Da vi fikk en venn til ham, ble han verdens mest harmoniske katt, og de to er erteris. Før måtte vi aktivisere og aktivisere, nå leker de seg sammen, og kommer for litt kos når de føler for det.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Du bør ta to ja. Så de har trygghet i hverandre. Kattene blir mye tryggere og kjeder seg ikke så fort om de har en venn:)) Husk å steriliser/ kastrer kattene dine rundt 6mnd alderen!) Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå