Gå til innhold

1 år og 4 mnd - har seks tenner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun fikk to tenner nede da hun var 8 mnd. Så kom det fire oppe i løpet jula, da var hun 11 mnd, men etter det har det ikke kommet en eneste tann.. Synes det er litt rart at hun bare har 6 tenner og snart er ett og et halvt år..

Noen ganger virker det som om hun får akutt vondt/kløe i munnen, for da må hun bite på det første hun finner. Da gjerne hendene sine. Hun blir helt febrilsk dersom hun ikke får tygd på noe. Har regnet med at det er tenner på vei, og at det er derfor hun må bite på noe, men sånn har det holdt på i over en mnd. Hvor blir det av tennene!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kar er like gammel som din og han har 7. Den 7. fikk han nettopp. Så det er helt vanlig:)

Du skal se at neste gang hun blir syk så kommer det flere. I allefall min erfaring:)

Skrevet

Jenta mi er like gammel, og hun har 12 tenner. De første 4 kom allerede når hun var 7 mnd. Hun fikk sin siste tann i jula... hadde håpet resten skulle komme ganske snart.

Søskenbarnet hennes er 2,5 år og han har bare 8 tenner enda..

Så alt er vist normalt ;)

Skrevet

helt riktig som en skriver - alt er normalt!

Men om det ikke ved ett år er antydning til at det ligger tenner i gommene en gang, så er det greit å sjekke, men det er jo ikke tilfelle her!

Snuppa mi fikk de første tennene ved 3,5 mnd - men heldigvis trakk tannkjøttet seg over dem igjen...

Ved ca 18 mnd hadde hun 16 på plass men nå ved 2 år og 2 mnd venter vi fremdeles på de siste.....

Skrevet

Sånn var det her også. Men rett før han var 15 mnd kom de. Først 2 jeksler og en sidetann(samtidig!), 2-3 uker senere kom det 2 jeksler og en ny sidentann(også samtidig!). Det var en heftig mnd. Mye skrik og uro, spesielt nattestid.

Nå venter vi på hjørnetennene, ser antydning til de oppe. Og når de er ute, satser vi på roligere tider :-)

Skrevet

Jenta mi på 13 mnd har nå 11 tenner og hun biter på alt. kjøpte biteringer vi legger i kjøleskapet som hun kan bite på. Og kavring. (uten sukker)

Det går også veeeeldig mye dentinox her. hehe

Noen tenner har tatt veldig lang tid før de har kommet ned og det er den mest slitsomme tiden for oss iallfall.

Skrevet

Da får jeg bare vente å se om det kommer noen flere tenner snart. Det kommer vel en hel drøss med tenner akkurat når lillebror har kommet til verden, tenker jeg. Bare for å gjøre alt litt lettere;) Hehe.

Skrevet

eldste var over ett år før første tannen kom. Det tok en stund før resten var på plass, men de kom alle sammen uten plager...

Skrevet

Min var 15 mnd når første tannen kom. Hun er nå 2 år og 2 mnd og har 12 tenner. Så det er nok veldig forskjell på barn. Husker jeg var bekymret for om det skulle komme noen i det hele tatt;) Hun mangler fortsatt fire hjørnetenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...