Abracadabra Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 hopper bare i det - har noen forsøkt Beco? jeg har bestilt en slik: http://www.sproutsoup.com/beco-butterfly-alice-limited-edition-euro-retro-owls-c-61-p-1-pr-292.html synes den var SÅ fin, og har fått den varmt anbefalt av en venninne...får litt ondt i ryggen av BabyBjørnen nå som tøtto er blitt 8 kilo alt ;-) forøvrig har gutten (snart 3,5) sluttet helt med bleie (untatt om natten seff), stolt nå!!! det tok litt tid, men han skjønte det til slutt, hehe. og plutselig bestemte han seg for å slutte med smokken også...de var fra før av relegert til KUN sengebruk, pluss at jeg hadde (ehem) stukket hull i tuppen på alle så han kunne ikke sutte skikkelig på dem heller, trodde ikke det kom til å funke men det var knallbra jeg bare fortalte ham at han hadde brukt dem så mye at de var blitt utslitte, knis. det gikk mindre enn en uke så var vi kvitt dem, helt uten grining. trodde IKKE det kom til å skje, han var smokkegutt nr 1, pluss at søsteren på 5,5 mnd har jo fremdeles sine smokker som jeg regnet med han ville rappe, men niks. halleluja! han har ellers hatt hoste siden Lunar New Year (13 feb ca), og var borte fra Preschool i fem av syv uker i feb-mars, urk...(i løpet av den tiden hadde han hoste, snott, feber, oppkast, diaré, ørebetennelse og øyekatarr, ikke i den rekkefølgen nødvendigvis, men dere skjønner vi har hatt det gøy, hehe!)....han har vært rimelig bra i et par uker nå, utenom hosten, men i dag våknet han med feber, hoste og snott igjen. selvsagt. for faren har reist til sjøs på sjøprøve med riggen i dag...! tøtto på 5,5 mnd holder på med FJERDE antibiotikakur på rad (10 dg på, 4 dg av, 10 dg på, 4 dg av, 7 dager på uten bedring og nå 3 dagen på NY type abx)...hun har bronkitt, dobbeltsidig ørebetennelse, og en bakteriell infeksjon i nesen iflg ØNH-spesialisten her. ååå som jeg håper den nye abx'en virker!!! stakkars lille bylten min som har fått så stygge basiller. den som finner opp en maskin som gjør at foreldre kan overta ungenes ondter blir stinkende rik, det er jeg overbevist om dere skjønner kanskje hvorfor jeg har vært borte fra forumet en stund? hun er heldigvis stort sett ved godt mot, da, lille vennen...men det blir jo litt så-som-så med sovingen, innimellom tette neser og hosting og onde ører...så jeg henger jo på en halv hengsel. blir ikke bedre av at far i huset er på sjøprøve som nevnt, han dro i dag tidlig (søndag) og skal være borte til minst onsdag. da håper jeg han tar en dag fri så mor får SOOOOVE! phew! forresten, når er det de går over fra 3 til 2 lurer pr dag?? det virker nesten som om hun har tenkt litt på det i det siste...men synes det er litt tidlig?? og ellers er det tre mnd og tretten dager til vi flytter hjem til Norge nå. HURRAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! Gleder meg beklager alle skrivefeil og en lettere overentusiastisk/stresset stil, hehe!
meg & to små vampyrer Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Så bra med gutten din! Hvordan fikk dere til blwiwalutten? Vi driver på med klistremerker for resultat i do, følging til faste tidspunkt og uhemmet skryt hver gang han klarer det. Og vi spør ham også om han må på do med jevne mellomrom. Men han går fremdeles og gjør fra seg i trusa og sånt.. Han blir 4 i september. God bedring til jenta di. Husker ikke når min gikk fra 3 til 2 lurer, men det er mange måneder siden. Min e r9 måneder nå. Nå er det på vei til bare en lur så...
Abracadabra Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2010 Uff det har vært en LANG vei å gå med bleiene skal jeg si deg... Han var alltid veldig tydelig når han skulle bæsje, så fra han var ni mnd satt han på do og bæsjet. Når han ble 2,5 begynte jeg å presse litt mer aktivt på for at han skulle tisse i do også, og da rygget han TOTALT, og begynte å bæsje i bleien igjen, urk... Jeg vet at han visste hva det gikk i, han hadde bare ikke tid til å gå på do, hvis du skjønner! Kjempefrustrerende! Etter å ha forsøkt alt mulig av belønning og motivering osv så fant jeg ut at GREIT, jeg venter, han sier ifra når han er klar. Og han gjorde det, på nyttårsaften eller noe sa han plutselig at i DAG skal jeg slutte med bleier...men det at man må begynne å gå på DO når man slutter med bleier hadde han visst ikke tenkt nei. Så da fulgte en mnd med fem tissebukser hver dag ca...selv om jeg fulgte han på do hele tiden, og han tisset hver gang, osvosv...jeg var SÅ SINT, hehe! Tror jeg trygt kan si at jeg har forsøkt alt: å ikke snakke om det, å snakke det ihjel, premier, belønning, trusler og straff, tårer, "vask deg selv"-prosjekter osv osv...ingenting funket, til slutt fant jeg ut igjen at han skulle gå med bleie på preschool i hvert fall, også kunne vi trene på undikk hjemme... Men det jeg tror hjalp mest, var at farfaren var her en uke i påsken, og han tok ham med maaange ggr hver dag på do, uten å gjøre stort nr ut av det. Men jeg tror at det at det ikke var "bare" meg som fortalte at han måtte på do hjalp kanskje litt... Tror farfaren hadde det som prosjekt i påsken, hehe! Jeg vet ikke jeg - har ingen råd å komme med, for vi hadde jo en lang og kronglete vei her, hehe! Men jeg angrer egentlig ikke på at jeg lot ham bestemme. Jeg kunne vel være sint som en tyrk for meg selv, men jeg forsøkte å holde roen når han var i nærheten Lykke til i hvert fall, slitsomt med de tissebuksene...og spesielt bæsjebuksene, urk! Husker det med gru...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå