Gjest sug lut Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Så da får jeg sjekke om det er kult med regnponcho m/ sløyfe på. Eller er det oljehyre som gjelder i år?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Man kan jo eventuelt kjøre plastfolie både inni og utenpå kjolen. Ungene slipper ihverfall problemene med at isen smelter raskere enn de klarer å spise den og havner utover hele finstasen.
Gjest sug lut Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Jeg kan evt bare bruke clingfilm over hele meg. (Heter det clingfilm? Sånn tynnplast man pakker inn mat i, sånn som kleber - hva heter det på norsk?) Mumiestilen, vettu. Kanske jeg skal pakke inn ungen også, utapå bunaden.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 hva skjedde med paraplyer? eller er det sååå 2009?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Er det ikke det som er plastfolie da? Eller er ikke plastfolie like klebrig? Det var ihvertfall sånn film jeg hadde i tankene. Jeg har forsåvidt jobbet på storkjøkken en gang i tiden og da tror jeg faktisk at vi kalte det clingfilm når jeg tenker etter, men jeg liker ikke det ordet så godt. Å pakke inn ungen tror jeg kan være lurt uansett værutsikter.
Gjest sug lut Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Har du prøvd å stå/gå på Karl Johan med paraply og se toget? Ja, jeg bare spør? Det er liksom litt trangt på en måte, så jeg tenkte at i år skal jeg kunne konsentrere meg hundre prosent om å ikke få øynene stukket ut av andres paraplyer uten samtidig også å måtte passe på å ikke stikke ut noen andres...
Gjest sug lut Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Jeg vet ikke, plastfolie høres tjukkere ut for meg. Det kan jo hende det ikke slår til, det er ni dager igjen men jeg var (av hagehensyn) dum nok til å se på langtidsvarselet. Tretten grader, greit nok, men regn? Ikke "noen regnbyger" heller, men "regn".
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Løsningen: http://www.mckorman.com/regntoj/productId=499&productName=Paraply+hat+i+camouflage
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 http://www.mckorman.com/regntoj/?productId=499&productName=Paraply+hat+i+camouflage prøver igjen
Gjest sug lut Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Fiffig. Da har jeg en hånd til flagg og en til å spise is. Vurderes.
Tokatter_USA Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Det er nok ingen på DiB som er interessert i 17. mai i USA, men her skal det feires 15. mai. Siden folk ikke nødvendigvis vet hva "Syttende Mai" betyr, så går det greit. Så om det regner den 17., så spiller det ingen rolle. Håper det ikke regner den 15.
skorpionfruen Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Bunad skal på uansett så da holder jeg også en knapp på plastfilm så den synes for resten av befolkningen. Ellers så blir det paraply! En dag i året må da vel værgudene greie å samarbeide.
Patetica fåkksi Skrevet 9. mai 2010 #13 Skrevet 9. mai 2010 Det som er bra med sånn tynn plastfilm er at man kan snurre den skikkelig trangt på spesifikke steder slik at kroppen ser bedre ut.
Gjest cunning stunts Skrevet 9. mai 2010 #14 Skrevet 9. mai 2010 Tokatter, bor du et sånt sted hvor de importerer Freia-sjokolade og Idun ketchup og sånt? Eller hvor det er ambassade-17.mai med alt? Vi feira utenlands et år på ambassadens/sjømannskirkens arrangement, og jeg har aldri vært så glad for å få lomper, Dent i kiosken, Solo og melkesjokolade.
solita 06 Skrevet 9. mai 2010 #15 Skrevet 9. mai 2010 Ha ha ha har du ikke sett filmen Bad boy Bubby? NO more cling wrapping!!
Tokatter_USA Skrevet 10. mai 2010 #17 Skrevet 10. mai 2010 Ja, her finnes Freia-sjokolade to kvartaler hjemmefra. (Så hvordan klarer mannen min å gi meg to store plater med HERSHEY sjokolade til morsdagen i går?) Lomper finnes nok ikke, men lefser er allestedsnærværende. Ikke noe Idun-ketchup, men det har det ikke falt meg inn å savne, men Solo savner jeg! Altså, maten importeres for norsk-amerikanere og andre amerikanere, ikke nordmenn i utlandet. Dette er nok et av de veldig få stedene i verden hvor 17. mai feires for det meste UTEN nordmenn. Riktignok kaller de seg Norwegians, men de er helt klart amerikanere. Det hjelper ikke at de har på seg bunad. Jeg regner med at jeg blir eneste nordmann på tilstelningen, hvis ikke de norske studentene forviller seg ned hit fra colleget. Men arrangementet er stort sett for barn og deres foreldre.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 10. mai 2010 #18 Skrevet 10. mai 2010 Siden regnet kom i dag i steden kan vi kanskje slippe på 17.mai?
Gjest sug lut Skrevet 10. mai 2010 #19 Skrevet 10. mai 2010 I dag kom snøen. Jeg veit ikke hva jeg helst vil ha den syttende.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 10. mai 2010 #20 Skrevet 10. mai 2010 Snø? Bor du fryktelig høyt oppe? Her er det ihvertfall bare regn, men kaldt og guffent og kjipt er det ihvertfall. Jeg husker at mormor alltid fortalte om en gang da hun var ung og det snødde på 17.mai. Jeg har alltid synes at den historien var litt sånn science fiction-aktig, men nå skjønner jeg at jeg også risikerer å en dag kunne fortelle en lignende historie til mine barnebarn.
Gjest sug lut Skrevet 10. mai 2010 #21 Skrevet 10. mai 2010 Jeg bor ikke på noen måte så høyt opp at det forsvarer snø, synes jeg. Jeg mener, hadde jeg bodd på Geilo skulle jeg ikke sagt noe, liksom. Men det snødde attende mai det ene året jeg lå gravid (jeg GIKK ikke gravid, nei).
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 10. mai 2010 #22 Skrevet 10. mai 2010 hmm, den attende mai'en må jeg ha fortrengt. Kanskje jeg var fyllesyk. Jeg har ligget i fødsel en attende mai en gang, men da var det regn.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #23 Skrevet 10. mai 2010 Skal visstnok være regn på vestkanten av landet også, så da blir løsningen at hele familien stappes inn i bilen og kjøres til den respektive feiringsplassen, samtlige hopper kort utav bilen i en minimal periode det er opphold bare for å demonstrere at vi faktisk har klart å finne fram finstasen, for så å hoppe inn i bilen igjen og skynde oss hjem. Plastposer og plastfolie og det ene med det andre er ikke mye holdbart når det er ei jente på 6 mnd som skal bite på alt og en småhyper gutt på 4,5 som skal pakkes inn.
yasmina Skrevet 10. mai 2010 #24 Skrevet 10. mai 2010 Ikke her Monday May 17 Clear Sunny skies. High 38C and low 28C. Air Quality: NA, UV Index: NA Precip chance 5% Ikke saa bekymret for regn med andre ord, derimot saa er jeg litt usikker paa hvordan det blir aa gaa i bunad i slik varme. Kan troeste meg med at det iallefall bare er barna som har bunad :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå