Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Min søster har hatt klamydia og det tok en stund før det ble oppdaget, og derfor vet hun ikke om hun kan bli gravid. Hvis det viser seg at hun ikke kan det, er det da eggene det er "noe galt" med? Tenkte på dette i lys av surrogatdebatten. Hvis hun ikke kan bli gravid, kunne eggene hennes likevel bli befruktet da? Beklager om jeg virker uvitende.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Jeg gikk med klamydia i over 1 år uten å vite det. Men jeg ble gravid, så tror ikke søsteren din skal bekymre seg så mye
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Jeg mener å huske at det er egglederne som kan skades, altså ikke eggene selv.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Tusen takk for svar. Grunnen til at jeg spør er at de var prøvere ganske lenge uten hell, og da har hun tenkt mye på om dette kan være grunnen. hi
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Det er (har vært) en viktig årsak til kvinners ufrivillige barnløshet, men det kan jo også påvirke mannens fruktbarhet, har de sjekket hos ham også?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 De har ikke sjekket noen av dem, men skal gjøre det nå snart. Men jeg må spørre igjen, hvis sæden og eggene er "som de skal" og det er egglederne som er ødelagt, kan hun bli gravid ved hjelp av kunstig befruktning da?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Grunnen til at man kan bli steril av klamydia er fordi klamydia kan føre til betennelse i egglederen, slik at denne blir ødelagt. Hadde din søster hatt betennelse så hadde hun visst det.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Ok, så da er sannsynligheten for at hun er steril (pga. dette ihvertfall) ganske liten? Takker uansett for svar. hi
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Ja, sånn jeg har forstått det så medfører betennelse en voldsom smerte. Det er med andre ord ikke sånn at egglederen hennes kunne ha blitt ødelagt uten at hun visste det.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Ok, tusen takk for svar, jeg setter stor pris på at du svarte. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå