Gå til innhold

hull i ørene på barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

Når kan de evt få det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er tackey og unødvendig. Barn trenger ikke hull i ørene og selv om de maser så trenger ikke barn å få alt de vil ha. Spesielt ikke ting som kan føre til infeksjoner og betennelser.

Mi jente vil ikke få hull i ørene før hun er 10år (om hun ønsker det selv)

Skrevet

Jeg syns enten når de er babyer sånn at en voksen person (foreldrene) kan passe på at det blir vasket skikkelig og ikke får betennelse. ELLER at barnet er gammelt nok til å klare dette selv.

Jeg fikk da jeg var 12.. Fikk det aldri til selv og fikk mye sår og det var mye grining. Grodde til slutt igjen. Tok nye hull for mine egne penger, som de satt en annen plass så nå ser det ut som jeg har to hull rett over hverandre (veldig stygt!) Og det er fremdeles ikke skikkelig grodd selv om det er 10 år siden (er 23 nå)

Så mi jente får ikke før hun er 15-16 tror jeg. Har ikke helt bestemt meg ennå.

En venninne av meg tok på jenta si 11 mnd gammel... Jeg har ikke noe imot det men jeg gjør det vertfall ikke!

Hun er jo ikke gammel nok til å si om hun ønsker det eller ikke!

Det er jo et valg de må få ta selv om de vil pierce seg! syns jeg...

Skrevet

"Det er jo et valg de må få ta selv om de vil pierce seg! syns jeg..."

Enig så enig! ALLE må selv få bestemme over egen kropp!

Skrevet

Syns det er jalla på små barn, syns de bør vente til de er 10 år. Da kan de lære å stelle hullene selv.

Skrevet

ikke på små barn, de kan rive ut øredobben via lek eller andre ting. Man må kunne forsikre seg om at barnet forstår at den må være foriktig, slik at de ikke skader øreflippen sin. Må være grusomt å ha arr på øreflippen pga mammas dikkedarier om jåling!

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Jeg syns det er dritstygt på jenter under 3 år. Rett og slett.

Jeg tenker minst 7 år på mine.

Skrevet

Jeg liker det ikke på babyer, synes det ser unaturlig og rart ut på de minste.

Men når er de gamle nok? Tja, si det. Jeg har tenkt en del på det og kommet fram til at datteren min skal få hull i ørene når hun selv har lyst på det. Om hun er 5, 7 eller 12 spiller egentlig ikke så stor rolle. Det som er viktig er at hun selv bestemmer det. Så lenge hun ikke snakker om hull i ørene gjør ikke jeg det heller., Men den dagen hun kommer og sier at hun ønsker seg hull i ørene så skal ikke jeg bestemme at hun ikke kan få det.

Skrevet

Jenta mi har spurt om hull i ørene siden hun var 4 år.

Jeg har sagt at hun kan få det sommeren før hun begyner på skolen om hun fortsatt vil.

Hun har slått seg til ro med det, men nevner nå og da at hun skal ha hull i ørene når hun begyner på skolen.

Skrevet

Det er så harry at mødre piercer ørene til småjenter fordi de selv er jålete. Jeg vet om en mamma som piercet datteren sine mens hun selv ikke turte ta hull i sine egne ører. Argumentasjonen hennes var at hun gjorde datteren en tjeneste ved å pierce henne som baby, da slapp hun å ta avgjørelsen selv om hun ikke turde når hun ble eldre.

Ekle ekle mødre. Mine døtre skal få pierce ørene som tenåringer om de ønsker det selv.

Skrevet

Datteren min var fire, nesten fem år da hun fikk hull i ørene, gikk veldig greit, vi vasket og stelte, og de har hold seg veldig bra. Nå bruker hun ikke noe i ørene, for hun har mest ringer og henge-øredobber, som blir i veien når hun spiller fotball og rir.. Men de gror ikke igjen, så hun har i noe når hun skal pynte seg! :)

Skrevet

syntes det er søtt med hull i ørene på de små jeg da :)

Skrevet

Kanskje når barnet er rundt 14.

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 4 år, og jeg har absolutt ikke tatt skade av det:) Så det skal jenta mi også få når hun er 4 år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...