Gå til innhold

Ble helt sjokkert, jeg. Mener dere at staten ikke skal dekke kjønnsskifteoperasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan jo ikke sammenliknes med silikonoperasjoner!

Man får dekket bukplastikk dersom magen henger så mye at man er plaget med fuktighet og eksem. Men jeg skal love at eksem er ubetydelig i forhold til hva det gjør med livskvaliteten til en person å måtte leve i en kropp som man vemmes av, som er helt feil. Tenk dere selv, damer, dersom dere var flatbrystede, fulle av kroppshår og hadde pung og penis.

Mange transseksuelle sliter med store depresjoner. Synes det er totalt kunnskapsløst å mene at kjønnskifte er en luksusting. Det går strengt tatt under psykisk helsevern.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 100% enig med deg. Det er helt horriblet om ikke disse personene skulle få dekket sine operasjoner.

Skrevet

Selvfølgelig skal de betale for sånt tull selv.

Skrevet

Nå er det vel ikke sånn at vi har veldig så veldig mye kunnskap om dette egentlig... Hvorvidt det er reellt, biologisk, og ikke bare psykologisk og sosialt at man kan være født inn i en feil kropp vet vi egentlig ganske lite om. Hvorvidt det er en medisinsk eller en psykiatrisk diagnose f.eks er ikke fullt ut avdekket, men det politisk korrekte er jo å mene at det er biologisk..

Hva om vi som samfunn istedetfor aksepterte at det finnes glidende overganger mellom kjønn? Hva om vi aksepterte at en person i en mannskropp kan føle seg som en kvinne, og kle seg som en kvinne, være sammen med en mann - eller en kvinne om han ønsker... Ville det kanskje da være unødvendig å operere bort de kjønnsorganene han faktisk er født med? Hva om denne personen angrer på operasjonen?

Og, hva om jeg følte at nesen jeg var født med var helt feil for meg.. Jeg føler meg som en person med liten nese, ikke en med stor potetnese... Jeg er en stillferdig, feminin person og har en stor brautende nese som tar plass i et rom. Jeg får psykiske problemer av å ha en nese som ikke samsvarer med selvbildet mitt, og det gjør det vanskelig for meg å være sosial... Hva da?

Jeg er ikke uten videre uenig med deg, men jeg mener likevel at det ikke er så uproblematisk som du later til å mene.

Skrevet

Leste nettopp at Chaz Bono var blitt en "fullverdig mann" etter kjønnsskiftet. Ja, særlig.

Litt av hvert kjønn tenker jeg nok heller...

Skrevet

Det lever mennesker på jorda som hater sin arm eller fot så mye at de oppsøker leger for å få dem amputert! Jeg har faktisk sett en dokumentar om det. Legene nekter selvsagt.

Skrevet

Jeg har store depresjoner fordi puppene er slappe, og jeg begynner å få mye rynker...så jeg må vel få dekket det jeg trenger slik at jeg kan bli kvitt rynkene og få blåst opp puppene igjen? Og det er et virkelig problem for meg...

Skrevet

Du er ikke så dum at du tror det er samme sak?

Skrevet

nei, men at en skal få dekket kjønnsoperasjoner fremfor andre operasjoner er mer enn DUMT!

Skrevet

Hvis det vokste ut pikk og baller på deg, ville du ha fått dem fjernet på statens regning, garantert. Samme sak.

Skrevet

Synes ikke forvirrede mannfolk skal få dekket nye pupper når ikke vi damer får det.

Skrevet

Hehe! Bitter uttalelse fra nok en kjerring som sitter der med udelikate slaskepupper etter å ha ammet. Er så glad for at jeg fremdeles består blyanttesten etter å ha fullammet to barn. Tror faktisk det hjelper meg til å se nyanser littttttt bedre enn det du gjør!

Skrevet

Ting var litt annerledes i 60-årene enn nå.Og hvis du tror at kjønnskifte er en "opplagt" løsning, beviser det bare at du ikke vet noen verdens ting om det.

Skrevet

Enig med deg, 01.37. Et stort antall av brukerne her inne er bitre og sinte fordi de har fått så ekle pupper og kropper forøvrig etter svangerskap og amming. Når man sitter der med vrengte rynkepupper og hengevom og vet at man ser jævlig ut, er det kanskje ikke så lett å unne andre noe som de ikke får selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...