Skilpadden Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Samboeren min og jeg har kranglet mye i det siste. For hans del dreier det som om at han ikke får tilfredsstilt sine seksuelle behov, og for min del er det at jeg føler at han ikke er interessert i meg i det hele tatt. Jeg føler at sexlivet vårt dreier seg om at han trenger sex (han sier han har krav på det), og ikke om at han har lyst på meg. Han tar ikke på meg en eneste gang i løpet av dagen, og så blir han sur på kvelden fordi han ikke får noe (hans ord...). Han sier at jeg er ondskapsfull som nekter han... Jeg tror det var på mandag at vi satt i sofaen med et glass vin og var underforstått enige om at vi skulle ha sex. Så begynte vi å snakke om et tv-program vi følger med på, og jeg sa at hun ene jenta var veldig pen, og da begynte han å gjøre sexbevegelser mens han fortalte hvor enig han var. Jeg ba han stoppe, men han bare fortsatte, så jeg ble irritert over at han ikke respekterte at jeg ikke likte det. "Ingen kan nekte meg noe som helst. Jeg bestemmer selv hva jeg skal gjøre!" Endte med at vi kranglet. Jeg gikk og la meg, og så gikk han og så på et opptak av denne serien vi hadde snakket om. Rett etter at jeg hadde sovnet kom han og nærmest prøvde å voldta meg. Jeg sa nei igjen, og da fikk jeg beskjed om at han skulle finne noen å være utro med. Dette har ikke blitt nevnt fra hans side etter det. I dag var han bare kald og sur mot meg. Svarte meg med korte setninger hvis jeg spurte om noe. Til slutt eksploderte han og sa at jeg var en jævla kjerring og han hadde krav på sex. Han mente jeg i hvert fall burde suge han om jeg ikke vil ha sex selv... Til slutt gikk han i dusjen og låste døra. Vaskerommet er innenfor badet, så jeg tok litt hardt i døra for å få han til å åpne. Da skrek han at hvis jeg gjør det igjen slår han meg. Jeg gjorde det igjen, og han kom og låste opp døra og slo til meg på armen. Jeg ble helt sjokkert. Sto og gråt i en time etterpå, og han behandlet meg som luft. Han er ikke god. Skjønner at jeg må forlate han, men kan ikke bare pakke å dra heller. Jeg må ordne alt i riktig rekkefølge, for jeg vet at han kommer til å gjøre alt for at jeg ikke skal. Har prøvd å gjøre det slutt med han før, men klarte rett og slett ikke. Han nektet å snakke med meg, og lovet til slutt at ting skulle bli bedre. Det var kanskje bedre i en uke, men jeg vet nå at han aldri forandrer seg. Hva skal jeg gjøre?? Eller kanskje jeg heller burde si - hvordan skal jeg gjøre dette? Er det noen her som har vært igjennom noe lignende? Trenger sårt gode råd!!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Finn.no Bolig til leie Hva er den rette rekkefølgen da? Du har tidligere prøvd å bli kvitt han, og så ignorerer han deg? Og du blir? Dørmatte.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Ble helt stum her jeg sitter. Du må absolutt forlate han, ja, dette skal ingen kunne godta. Ønsker deg masse lykke til.
~sjiraff~ Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Du vet vel egentlig hva du må/bør gjøre? Det er jo tydelig utifra det du har skrevet at han ikke har tenkt å forandre seg og at han overhodet ikke respekterer deg. Du skriver at han ikke er helt god, noe som jeg tolker dithen at dette ikke bare er et kjipt spor dere har kjørt dere fast i, men at han faktisk er sånn? I såfall så kan du jo igrunn velge mellom ett liv alene (og sikkert mye lykkeligere) eller et liv hvor lar deg tråkke på...
Skilpadden Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2010 Sist fant jeg en leilighet, men fikk ikke lån fordi jeg ikke har egenkapital. Vi må selge huset først. Jeg tenker at jeg ringer familievernkontoret på mandag, og prøver å få en time der så fort som mulig for bare meg. Ber de om hjelp. Han tar meg ikke seriøst i det hele tatt når det bare er meg som sier det. Vet ikke om jeg tør å være alene med han når jeg gjør det slutt heller. Han er totalt upåvirket av dagens hendelser. Kan jo ikke eie samvittighet i det hele tatt.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Rekkefølgen blir som følger: Pakk det du trenger til deg og ungene så snart som overhode mulig og helst i morgen tidlig, flytt hjem til foreldre, søsken, venner (eller hvemsomhelst som du stoler på og du føler deg trygg hos), og start oppbyggingen av ditt nye liv derfra.
Villa Perlesukker Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Har dere barn? Eier dere bolig? Hvor hardt slo han ? Har du merker? Du bør komme deg unna men jeg skjønner at du vil ta ting i rett rekkefølge.
Skilpadden Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2010 Vi skal på ferie om en uke. Barna har gledet seg i flere måneder, så vi må dra for deres skyld. Han vil avlyse ferien fordi han ikke orker å være sammen med meg, men jeg synes det er egoistisk i forhold til barna. To uker i syden burde jo være en gylden mulighet til å få snakket ut, men det går ikke an å snakke med han. I følge han kan forholdet vårt bli kjempebra hvis bare jeg forander meg, for det er jo meg som er problemet. Drittsekk... Lurer på hvordan det føles å tro man er perfekt.
Skilpadden Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2010 Vi har to barn, og eier en enebolig sammen. Han slo ikke veldig hardt, men jeg fikk et blåmerke, og det gjorde vondt en stund etterpå.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Jeg hadde aldri i livet våget å dra på sydentur, så langt unna hjemme, alene med en som ikke virker riktig klok i topplokket!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. mai 2010 #12 Skrevet 8. mai 2010 Så får du bli da. Hvor hyggelig tror du egentlig den sydenturen blir? Din mann høres ut som en ekte nordmann i syden, av typen som tyller i seg billig øl hele dagen og klår på andre damer. Ut fra hva du skriver om han her. Og han vil ikke engang dra sammen med deg? Du må slutte å lure deg selv. Snakke ut. Om hva? Dersom han mener du har problemet så er det jo greit da? Han er ferdig med å snakke. Du får heller bare stille opp da når han vil pule. Skjerp deg. Du må begynne å se fakta i hvitøyet og slutte å løpe rundt som dum høne.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. mai 2010 #13 Skrevet 8. mai 2010 du lager unskyldninger for deg selv! det kommer aldri til å komme en passende anldening til å dra. det er alltid en påske, en 17 mai, en sommerferie, et nytt skoleår, en jul eller noe og skylde på. barna dine vil ikke leve under de forholdene som dere er i nå. de vil ha og fortjener en mor som blir respektert og respekterer seg selv ved å sette grenser. hvordan skal du kunne se barna dine i øynene om de vokser opp og tror at dette her er ok og skaffer seg forhold av samme kaliber? dra alene på sydentur med barna, eller blir hjemme. men kom deg ut og bort og vekk. om du ikke greier og gjøre det for din skyld så gjør det for barna dine! dra til et krisesenter om nødvendig
Skilpadden Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. mai 2010 Med snakke ut, så mener jeg om å avslutte forholdet. Og nei, jeg kommer ikke til å stille opp når han vil pule. Men takk for at du er ærlig. Jeg drar ikke til syden for å ha en fin ferie med han, men for å gi barna mine en opplevelse de har ventet på i 4 måneder. Kan ikke avlyse turen under en uke før avreise.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Det å avlyse en ferie er langt mindre ille enn det som eventuelt kan skje. Men du kjenner mannen din best, jeg sier bare at jeg aldri hadde våget å reist med en sånn. Og jeg hadde heller aldri våget å slå opp med han uten å ha noen som kunne bryte inn om nødvendig. Mulig jeg er overnervøs, men han høres ikke vel bevart ut!
PAVEEL Skrevet 8. mai 2010 #16 Skrevet 8. mai 2010 Duster begge to! Ta ansvar for ditt eget liv og barnas!! Å dra på sydentur nå er tull og tøys. Dra alene med barna da iallefall.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. mai 2010 #17 Skrevet 8. mai 2010 Prøver bare å få seg litt sint. Sånn at du kanskje begynner å tenke. Synes ideen til damene her om å ta med deg ungene å dra alene høres veldig fin ut. Lanser den for mannen din, han vil jo uansett ikke være med. Eller, gi blaffen i å lansere ideen, og bare dra. Men er tilbøyelig til å tro at lammemannen har rett, du kommer aldri til å finne den rette anledningen. For etter den turen kommer sommerferien, og bursdager, jul og andre ting. Det finnes faktisk ikke noe egnet tidspunkt for å havarere et forhold, men det beste tidspunktet er snarest mulig etter at du kom til erkjennelsen. Jeg kom til samme konklusjon som deg, skulle vente til etter jul, to mnd til eller fra spilte ingen rolle. Det var helvete, stemningen i heimen var tung, vi kranglet, ungene var ampre. Det fungerte ikke for noen. Ungene, xen eller meg. Jeg angrer enda. Jeg skulle kastet han ut tvert jeg kom til det faktum at jeg var ferdig med han.
Miss Misantrop Skrevet 8. mai 2010 #18 Skrevet 8. mai 2010 Det ser ut til at dere har kommet inn i en veldig ond sirkel. I de fleste tilfeller mener jeg at det å slå er over og ut, men det virker som om det er noe å ta tak i mht forholdet deres. Har du forsøkt å slå av tvn og forklare nøyaktig hvorfor du ikke vil ha sex med han til forholdet deres er bedre og kommet med løsninger på hvordan det kan bli bedre? Lykke til uansett hva du gjør. Den nåværende situasjonen er jo som du ser selv uholdbar.
Skilpadden Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #19 Skrevet 8. mai 2010 Jeg vet at jeg burde gjort det slutt for lenge siden, og jeg vet at jeg må gjøre det nå, men jeg klarer bare ikke ødelegge den ferien barna har gledet seg til så lenge. 5-åringen min begynte å pakke for flere dager siden, og hun tegner ting hun skal gjøre der når hun er i barnehagen. Jeg er også klar over at han aldri kommer til å forandre seg, så jeg har ikke noe valg. Jeg lagret tlf nr til familievernkontoret tidligere i dag, så kommer til å ringe tidlig på mandag.
Miss Misantrop Skrevet 8. mai 2010 #20 Skrevet 8. mai 2010 Nå har jeg lest hele tråden og tar tilbake ALT jeg skrev . Reis alene til syden og flytt ut i morgen. Dette er bare tull og tøys. Du sier du er redd for å være alene med mannen når du forteller han at det er slutt, alikevel er du fremdeles i huset. Det å fortelle han at det er endelig slutt på en sydentur er da direkte farlig. Få hode ut av r... og flytt til foreldrene dine, en venn eller et eller annet annet sted (hytte?). Så leier du leilighet til dere har delt. Ikke noe problem, liv og helse må gå først. Barna har heller ingen glede av en tur der mor sipper og far slår.
Skilpadden Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #21 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har prøvd å forklare flere ganger, men det er helt håpløst. Han har til og med gjenfortalt ting jeg har sagt "jeg skjønner at du trenger...." men han gjør ikke noe med det. Det er ingen ting å ta tak i i dette forholdet lenger. Vi snakker ikke sammen, og vi har ikke sex. Jeg har blitt en person jeg ikke liker, og han blir bare verre og verre i mine øyne. Selvfølgelig har alle saker to sider, men jeg kan ikke leve mitt liv etter hvordan han vil ha det, så det er bare en ting å gjøre.
OsloMor Skrevet 8. mai 2010 #22 Skrevet 8. mai 2010 Jeg anbefaler han å ta kontakt med ATV, alternativ til vold. Mange menn har fått hjelp der. De har sinnemestringsgrupper med psykologer og fokuserer på både fysisk, psykisk, seksualisert , materiell vold mm. De har også grupper for partnere som har vært utsatt for vold av ulik art også. Skal du fortsatt være sammen med denne mannen, må HAN søke hjelp og vise at han kan bo i hus med kone og barn uten å være en voldsutøver. Det er meget skadelig for barn å vokse opp i et hus med voldelig og trakasserende adferd. Lykke til.
Miss Misantrop Skrevet 8. mai 2010 #23 Skrevet 8. mai 2010 Men du Skilpadden, der sier du det jo selv.... det er bare en ting å gjøre og i morgen er dagen å gjøre det på. Å få leie en leilighet er lett, det behøver ikke å være perfekt for du trenger ikke å bli boende der i det uendelige. Er du redd for å flytte ut alene? Da tar du med deg ei venninne eller et familie medlem. Ha planen klar hvor du skal reise før du prater med han. Det er faktisk ikke mere å debatere dere i mellom. Sydentur blir en flott anledning for deg å komme nærme barna på i en situasjon som utvilsomt vil bli vanskelig for dem. Lykke til.
Villa Perlesukker Skrevet 9. mai 2010 #24 Skrevet 9. mai 2010 Jeg vil gi deg et råd jeg håper du tenker lenge på: Hvis du drar på ferie vil alle dine argumenter for fremtidig saksgang skylles i dass. Du vil si i fremtiden at han slo deg men etterpå dro du sammen med han på ferie. Det henger ikke på greip. Famlievernkontor, barnevern og politi ( om dette noen gang blir en sak) vil bruke det mot deg og det vil din samboer også gjøre. Hilsen ei som har vært der du er nå og som gjorde samme feil gang på gang.... i ettertid angrer jeg dypt. KLem
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #25 Skrevet 9. mai 2010 Han er voldelig, maser konstant om sex og vil ikke kommunisere?! Det er ikke en god mann. Jeg forstår det er trist å skuffe barna, men å dra på ferie kommer ikke til å løse noe som helst. Kan ikke du evt dra på sydenturen alene? eller med en venninne, familiemedlem.... hva som helst. Ønsker deg masse lykke til, dette er ingen mann som er god å leve med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå