Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Ifjor sommer da vi måtte søke om foreldre permisjon, var vi innom nav flere ganger for å få info om dette. Hun som hadde med det hadde først ferie og deretter sykmeldt. Så måtte søke uten å få noen info. Jeg har dysleksi og leste så godt jeg kunne på Nav sine sider. Jeg valgte 10mnd permisjon med 100% lønn. T.o.m sjefen min sa, flott da er du tilbake allerede i oktober, sa hun. Nå har jeg kommet meg ut av den verste ammetåken og ser at 10 mnd er ikke 10 mnd for meg, siden 10 uker er forbeholdt far- noe jeg trodde kom itilleg til de 10 mnd. Det betyr at datteren min er bare 8mnd når jeg må gå tilbake til jobb. Har grått mange tårer idag. Hvordan kunne jeg misforstå dette systemet. Ta videre permisjon uten lønn går ikke, pga mannens tidligere øknominske situasjon, som gjør at hans lønn stortsett går til å dekke sine gamle lån. Min går til mat, husleie osv.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Din permisjon slutter etter 8mnd, men da kan far ta ut sine 10 uker og da vil jo jenta begynne i barnehage når hun er 10mnd. Og om du har ferie til gode så kan du ta ut ferie etter at far har hatt sin permisjon og på den måten kan jenta være hjemme litt lengre
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Du ville ikke fått mer utbetalt om du hadde valgt 80% dekning i stedet for 100%. De fleste får faktisk mer totalt sett utbetalt med 100%. Dere får spare litt hver måned så får dere råd til litt ulønnet permisjon for deg før pappapermisjonen.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Synes det er trist å høre at du har vært så lei deg, men det er jo sånn reglene er - og det er ikke så mye du får gjort med dette nå... Men jeg håper du har fått barn med en bra far - det bør ikke være ille for barnet ditt at det skal være 10 uker sammen med far, vel?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Pappan kan ikke ta hele permen da. Min svigermor skal være dagmamma et år, de driver gård, og pappan skal ta perm i hennes hektiske perioder. Har ikke jobbet på stedet så lenge at jeg har rett på ferie i år desverre. - datteren min har det sefølgelig bra sammen med pappen og har et nært forhold til sin Bestemor, så det bekymrer meg ikke, meg det er trist for. og - jeg var veldig innstilt på å starte jobbinga igjen i oktober. men gjort er gjort, og spist er spist. Vi lever veldig sparsomt nå- vet ikke helt hvor vi skal kutte for at jeg kan være hjemme lenger. Hadde jeg fullt med i timen litt tidligere, kunne man ha spart litt mer kanskje.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 jo han gjorde det, og han har ikke dysleksi. Har lest på det idag, og kan ikke skjønne vi klarte å overse dette begge to... HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 De nye reglene kom 1. juli 2009, så det er ikke så rart at dere ikke fikk det med dere, kanskje. For alt det jeg vet, kan dere ha lest info før 1. juli - da hadde riktignok far 6 ukers fedrekvote, men dog....
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Kan du ikke begynne og jobbe litt nå og strekke permisjonen lengre? det vet jeg om flere som har gjort, du varsler bare da Nav at du f.eks jobber 2 dager pr uke så forlenges permisjonen tilsvarende!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 har ingen mulighet for barnepass nå. Men er dette mulig uten å søke lang tid i forveien?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Om Hi leste regelverket før 1. juli i fjor, skulle hun jo hatt enda kortere permisjon:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå