Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Jada det kan du!! Grunnen til at du ikke skal bade i bassenger osv er pga bakterier. I ditt badekar tapper du jo i nytt vann for hver gang og det er bare "dine egne" bakterier.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Selvfølgelig kan du bade i rent badekar hjemme! Du kan jo føde i badekaret også ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Jeg ble anbefalt av lege og jm å ikke bade (heller ikke i badekaret hjemme) de siste 4 ukene.. Uansett om proppen/ vannet var gått eller ikke (siden en ikke alltid vet når dette er gått). Pga infeksjonsfare. Kan være mye bakterier i et badekar + såpe + ting og tang fra huden din, som kan trenge opp i livmoren. Jeg syntes dette var rart også, fordi man kan jo føde i vann.. Men forklaringen på det var at da er babyen på vei ut, risikerer ikke å bli ligge i "urent" vann i livmoren i flere uker.. Så jeg tør dessverre ikke...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 De strides de lærde.. Nei, man skal ikke bade i badekar, av grunner som nevnt over av anonym 23:07. Det er bedre å bade i saltvann da, fordi vannet ikke står stille der på samme måte. Men nå er ikke saltvannsbading et tema da, så jeg går for nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå