Patetica fåkksi Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Vi flytta jo og alt ble nytt og i tillegg gikk hun over i stor seng som hun kan klatre ut av. Likevel går dette vanligvis bra. Men så er det noen kvelder, som f.eks i kveld, at hun IKKE skal sove. Hun er jo overtrøtt såklart, men likevel er det ikke snakk om at hun skal legge seg. Hun har allerede liggi i senga lenge, lå der en halvtime i stad men stod opp igjen. Dere Kranglere som har både tre og fire unger må jo kjenne til noen gode stalltips?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Legg ned, legg ned, legg ned og legg ned igjen. Det er slitsomt, men du får igjen for det.
Verbena Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 signerer Dopplern! Det er det eneste som funker i lengen, men det er slittsomt når det står på!
Patetica fåkksi Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2010 Men hva gjør jeg når hun står opp, for det gjør hun jo? (skal nevnes at hun nå sover som en stein, endelig) Snur henne og bærer inn i senga, eller "overser deg for du skal jo sove" i noen minutter til hun selv hinter om seng? For når hun da selv sier "Mamma jeg sove" så går vi inn på soverommet og hun begynner ofte å tulle igjen, turner i senga og bare lager ablegøyer. Hvorpå jeg sier "Greit, da går mamma, du vil jo ikke sove", og slik går nu dagan. Heldigvis skjer dette sjelden men jeg veit ikke helt om jeg takler det riktig når det først skjer?
PAVEEL Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Signerer legg ned, legg ned, legg ned metoden. Og tilføyer at man ikke skal si noe, kun godnatt.
Gjest sug lut Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Dopplermetoden. Og ingen kos og gøy, bare leggned og godnatt.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Eller du kan kjøre den fantastiske flettemettemetoden. Legge deg i senga sammen med henne hver bidige kveld. Er du skikkelig heldig klarer du å karre deg ut i stua igjen minst et par kvelder i uka. Vil hun ikke sove i senga si? Neivel, da gir du henne din egen seng og lar henne ligge på tvers, mens mannen ligger på langs og du selv har en bitteliten flik som du kan kroke deg sammen på. Lykke til:)
Gjest sug lut Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Den metoden er jo koselig en stund, da, til du oppdager at kroppen din har fått konstant flik-av-senga-form.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Sant sant, veldig koselig og veldig fint. Dessuten er det mye lettere å komme seg opp om morgenen når man ligger ganske vondt.
Anne-B. Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Sånn holdt vi på med eldste en stund. Dette va da hun fortsatt var enebarn. I en periode var Kråkevisa favoritten hennes, og ei tid kunne jeg 16 eller 17 vers av den. Den kvelden jeg måtte synge hele 5 ganger, fant jeg ut at nok var nok, og innførte bok, 5 sanger og god natt. Nå er det bok, 3 sanger, litt kos og god natt for begge to på 6 og 2. Det går som regel greit, men vi hadde en sånn herjeperiode for en stund siden. Den løste vi ved å sitte en liten stund hos dem. Det funka her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå