Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Brukte ordet skillsmissebarn, men det er altså snakk om alle slags barn som ikke har foreldre som bor sammen. Jeg har selv 2 barn nå, og planen er at jeg og barnefar har dem 50/50 når de blir større. Og blir det ikke 50/50, så blir det nok 60/40. Det jeg lurer på er erfaringer rundt det med at de blir halvsøsken. Har deres barn f.eks. problemer med at lillebror bor 100% hos mamman og pappan sin, mens de selv ikke har foreldre som bor sammen?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Barn og foreldre er alle forskjellige. Noen barn takler dette bra, for andre går det ikke så greit. Det er viktig å tenke gjennom alle aspekter rundt dette før man setter igang. I tillegg er det endel ting man kan gjøre for å tilrettelegge best mulig for familieforøkningen. Skilsmissebarna har ikke bedt om å komme i en slik situasjon, og jeg mener at det viktigste er å ta hensyn til særkullsbarna først. Både jeg og mannen min har særkullsbarn og fellesbarn - hos oss har det gått fint, men det har ikke kommet av seg selv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå