Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Vi har vært og prøvekjørt en Ford Mondeo denne uken, og likte den innmari godt! Skal prøve en VW Touran til mandag, blir spennende Hva slags bil anbefaller dere? Vi har hund og 1 barn, men tenkte det skulle bli et barn eller to til i nærmeste fremtid, så kjekt med en bil det er litt størrelse på....
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2010 Volvo V70 er lekker ja Men den blir litt i dyreste laget for oss foreløpig
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2010 mente xc70 men v70 er sikkert innmari praktisk
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har en Volvo C30, og den er bare råtøff. En skjønn liten bil for den urbane byfamilie. Er bare fireseter, da, så ikke noen familiebil sånn sett.
bondeknøl Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Vi har volvo v50 og er veldig veldig fornøyd :) Men med tanke på plass ville jeg nok gått for v70, men nå kommer de med v60, og de er på størrelse med v70
mamman til to gutter Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Vi har ford mondeo og med to barn er vi veldig fornøyde. Med hund i tillegg som helt sikkert skal i bur, vil jeg tro det blir trangt til bagasje, spesielt hvis dere også skal ha med vogn, men det vil det helt sikkert bli uansett hvilken bil dere velger.
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Gantert volvo v70 Men alt for dyr ja. ( ny iallfall) Vi ser etter bil vi også. Håper å finne en volvo v 70. 2-3 år gammel til en rundt 300 000. Stor bagasjeplass, god plass i baksete og god komfor. Lykke til dere også
wirre;o) Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Vi har nye Volvo V70. Det var den eneste bilen hvor vi voksne på over 180cm begge to fikk plass når vi skulle ha to bakovervendte barneseter i baksetet. Pluss hunden vår i bur bak. Får da også plass til barnevogn.
~sjiraff~ Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Skal dere ha hundebur bør vel en volvo være bra. Vi skal kjøpe oss en Opel Insignia i slutten av måneden. Det er svær på plass i cupeen, men bagasjerommet er det så som så med. Vi er snart ferdig med vogn og da går det supert.
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Ser at de fleste som har tre barn i bhg har kjøpt seg Ford Mondeo.Vi har også sett på Mondeoen, ser ikke så gæli ut den
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 9. mai 2010 #13 Skrevet 9. mai 2010 Vi har mondeo, og jeg vil aldri bytte den ut for å si det sånn!!
tezzie Skrevet 9. mai 2010 #14 Skrevet 9. mai 2010 jeg drømmer om en volvo C30.... sukk.. Den ER råtøff.. Men jeg var ikke klar over at det bare var 4 seter. :o/
Ugl@ Skrevet 9. mai 2010 #15 Skrevet 9. mai 2010 Ny eller brukt? Ser mange anbefaler dyre merker som Volvo, BMW, Mercedes og Audier i slike tråder, men personlig har jeg alltid syntes at det er helt uhorvelig å betale mange hundre tusen + rentene på toppen for bil. Vi kjøpte en ny Citroen Berlingo selv for halvannet, snart 2år siden. Men da til knapt 250 000. Rikelig med plass til en barnefamilie, super bil på lengre turer, god å kjøre og tar seg godt fram på vinterføre. Praktisk er den også med skyvedører bak på begge sider. Vil legge til at eldre modeller en 2008 mod er en helt annen bil og kan ikke sammenlignes med nyere Berlingoer :-)
Brillefint - Jadda! Skrevet 9. mai 2010 #16 Skrevet 9. mai 2010 Vi har en Mazda 2006 modell. Kjøpte den for ett år siden. Kostet da 200000 ca. Vi er veldig fornøyde med plassen i bilen!!! Vet ikke hvordan det blir med 3 barnesetter i da...
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 9. mai 2010 Mange gode forslag her ja Vi tenkte å kjøpe brukt, og tenkte oss å bruke ca 200 000 på den... Den mondeo'n vi har sett på er fra 2006, har endel utstyr og har ikke gått mer enn 30 000 km.... Den står hos forhandler som tilbyr 1 års garanti, og som også kan ta mitt vrak av en bil som innbytte.... Imorgen skal vi ut og prøve en Touran, men den er hakket dyrere.. Mannen har veldig lyst på en sånn nemlig.... Vi har også lurt litt på Avensis, men har egentlig litt dårlig erfaring med Toyota fra før... For all del, veldig driftssikker, men vondere seter har jeg aldri vært borti før Vi kjører god del, mye lange turer osv, så gode seter er et must da vi begge har dårlige rygger....
Snart 3 søte små ;) Skrevet 9. mai 2010 #18 Skrevet 9. mai 2010 Vi har tre barn på 9 mnd , 3 år og 4 år. Vi hadde volvo v50 før minstemann ble født, noe som ikke fungerte serlig bra Kjøpte oss en nissan qashqai +2 i fjord sommer. Å den er helt fantastisk. Det er 7 seter , ( 2 seter som vippes opp i bagasjerommet ved behov) får fint plass til en emmaljunga baggvogn baki , i tillegg til div "pikk pakk" Og best av alt får vi plass til 3 barneseter ved siden av verandre bak. ( noe som ikke gikk i volvo eller feks Turanèn
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #19 Skrevet 9. mai 2010 Volvo V50 er liten ja... Ste-faren min har det (2006 modell), og vi har lånt den ved et par annledninger... Den er topp å kjøre da, gode seter, god lyd-isolasjon og hele pakka, men den er jo bitte liten inni!! Jeg har en toyota corolla stasjonsvogn, og syns nesten vi har bedre plass i den... Men comforten er jo helt fraværende da
Snart 3 søte små ;) Skrevet 9. mai 2010 #20 Skrevet 9. mai 2010 Det tviler jeg ikke på.. den er miiiini;) Vi hadde 2005 mod , men er sikkert ikke store forskjellen Nå kom vel qushqai +2 i fjor ( mener jeg ) så den får man kanskje ikke tak i til 200000 , men det er virkelig en både tøff og drifssikker bil.. Når vi skulle til syden sist fikk vi faktisk dyttet inn en liten baggvogn , 3 kofferter, en kabinkoffert ,3 voksne , en baby i bilsete, 2 sekker , steleveske , reiseseng, og 2 håndvesker. Ble rent imponert jeg , hadde aldri gått i volvoen i allefall Lykketil med valg av bil i allefall
Ugl@ Skrevet 9. mai 2010 #21 Skrevet 9. mai 2010 Plass til 3 barneseter i Berlingoen uten problemer, pluss at de nyeste som har kommet nå også gir mulighet for å sette inn 2 ekstra seter. Helt genialt i grunn. Så ene dagen kan man frakte halve fotballlaget omtrent på trening, dagen etter kan man kjøre flyttelass med setene tatt ut av bilen hvis man vil :-)
Mille** Skrevet 9. mai 2010 #22 Skrevet 9. mai 2010 Vi har akkurat bestilt oss en ny VW Tiguan, kommer om 1,5 uke ca. Gøy med ny bil! Vet om flere som er fornøyde med VW Touran. Vi har sverget til passat i mange år, har vel hatt 3 passater. Nå hadde vi lyst på litt forandring rett og slett. ;o)
Mammaen til Isak Skrevet 9. mai 2010 #23 Skrevet 9. mai 2010 Har bare skumlest tråden... Når dere skal bruke 300.000 på bil, så kan du få en bra V70. Volvoen holder i mange år, og med høy km.stand også, Jeg solgte i fjor min v70 2000 mod for 140.000. Jeg hadde vurdert både volvo og saab. Driftsikkert og gode biler.
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #24 Skrevet 9. mai 2010 Sikkert mange greie alternativer her, altså, men ikke kjøp Touran!!! Ser dere har prøvekjørt Mondeo og vært fornøyd med den, hvorfor har dere ikke prøvd Ford S-max?? Beste og romsligste bilen jeg har hatt i alle fall ;-) Anbefales på det varmeste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå