Gå til innhold

Kjenner du mange gnitne sjeler? Hava er det gjerrigste du har blitt utsatt for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg gnitne foreldre. De er søkkrike og egentlig så vet de ikke hva de skal bruke penger på.

De later alltid som om de glemmer bursagsgaven hjemme. Både til oss og barnebarna, på den måten så slipper der og bruke penger på gaver. De kommer i bursdagen og med en gang de kommer innforbi døra så er det alltid standar kommentaren " å nei, nå glemte vi gaven hjemme" Dette sier de hver eneste gang til alle oss 5 barna og alle de 7 barnebarna.

Selv så skjønner de ikke at de er gjennomskuet for leeeenge siden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig spesielt av foreldrene dine å gjøre.. Hadde blitt pinlig berørt hver gang de sa det.

Omgåes en del gniene mennesker og stort sett er de fra Møre og Romsdal. Kommer ikke på noe eksempel i farten..

Skrevet

gnitne? Hava?

Skrevet

En nabo av mine foreldre må være den mest gnitne personen jeg noen gang har møtt. Et eksempel er da han skulle feire sin 35- års dag og inviterte venner og bekjente til fest med matservering. Noen dager senere mottok alle gjestene regning på maten de hadde spist..

Skrevet

Hehe, vi har noen slektninger som forlanger at middagsgjestene (som de selv har bedd) skal betale for maten de har fått servert, har sluttet å stille i middagsselskap hos de.

Skrevet

Da eldstemann gikk i 3. klasse, skulle vi mammaene ha en hyggelig kveld med ost og vin. Alle tok med litt hver, og de aller fleste hadde med seg en 3-liter med vin og delte rikelig med de andre- Noen tok med restene av "sin" vin hjem, andre donerte slantene til vertinnen.

ALLE; bortsett fra vår svenske venninne. Hun hadde også en treliterskartong, men hun fylte opp et desilitermål hjemme, og GIKK GATELANGS med 4 dl vin, for så å fortære alt selv. Hun ble påspandert litt fra oss andre etterhvert. Det var et utrolig kostelig syn å se henne komme spankulerende, samtidig som hun kom med de merkeligste unnskyldninger for at hun ikke tok med hele kartongen ned, he he.

Skrevet

Det heter vel gnien?

Har en episode da vi var en jentegjeng på fylletur til syden som 19-åringer. Var på bar, og det ble bestemt at førstemann, Renate, kjøpte en runde til alle sammen, og alle skulle gjøre dette på tur. En av jentene, kall henne Caroline, drakk veldig lite, men tok imot en drink første runde. Så sto hun over de to neste rundene, da ble det hennes tur til å kjøpe en runde. Jentene mente hun ikke skulle det, siden hun bare hadde tatt èn drink, og ikke skulle ha mer. Men da raste hun som kjøpte første runden, Renate, da hadde jo hun betalt for EN drink mer enn alle de andre, og Caroline hadde jo fått GRATIS drink!!?

Det var vel snakk om to euro, under 20kroner per drink, snakk om å lage dårlig stemning!

Skrevet

Det heter gnien eller gniene. Ingen verdens ting som heter "gnitne".

Skrevet

Hvor i Norge er det man sier "gnitne"? Har bodd rundt omkring i det ganske land, men aldri hørt det ordet før. Jeg skjønner at det betyr gnien/ gjerrig, men dog...

Skrevet

Jeg kommer i fra sør vestlandet og her bruker vi også "gnitne" som et uttrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...