Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 jeg er så lei så lei så lei alt er så ustabilt når det gjelder rutiner til lille jenta på snart 8 mnd!
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Ikke lett å hjelpe når du ikke sier hva som gjør deg gal...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 eeee what the fuck den postet seg bare av seg selv?! anyway... HVER gang noe stabiliserer seg og jeg tror det går framover roter hun til noe nytt. ingenting funker jo! hun har alltid sovnet ca 19 på kvelden og sovet til 9 men har våknet mange ganger i løpet av ntten. Nå for et par dager siden sluttet hun ENDELIG med det! Så hun sov 14 timer uten mat i 3 netter og plutselig ut fra ingenting har hun begynt å forandra dagrutinene. nekter å spise når vi pleier spise. har levd etter klokka i flere mnd. og sover på HELT andre tider. har gått fra 1-2 dupper på dagene til 5.6 på 15-30 min . FOR NOE TULL!!!!! Så nå har jeg slitt i over en uke på å få soverutinene på dagtid over på normalen igjen, har prøvd å tilpasse litt og til og med endret måltidene men INGENTING FUNKER!! Og det ender med det samme HVER ENESTE NATT at hun NEKTER å legge seg hlder på til 9-10 og det verste av alt er at når hun sovner så seint våkner hun 5!!! nå ligger hun der og skriker.. åååårh! JEG BLIR GAL! Og jeg vet jeg skriver som en fjortis men sånn blir jeg bare når jeg er frustrert og prøver å uttrykke følelser HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Ja.. sorry vet ikke hva som skjedde, den postet seg selv før jeg var ferdig å skrive.. Men ser nå det ble litt langt... bah.. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Svar nå da? Er det meningen at de er i en ny trassalder minst annen hver uke?!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Du er nok nødt til å få nattesøvnen på g, før du starter med dagtid.. Får jenta di kveldsmat og bading til samme tid hver kveld? Det er jo en start. Det er jo du som skal lage rutiner..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Selv om vi har faste rutiner, må jeg opp flere ganger om natten for å legge henne (setter seg opp i søvne) eller putte i smokk.. Men det er natten her i 6-7 tiden og morgen i 6-7. Er vel 12 timer som er anbefalt sovetid.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 halloooooo det er ikke dette som er problemet!! vi HAR rutiner vi har alltid hatt de samme rutinene men når hun snur om så brått og plutselig er det ikke noe som passer for henne lenger?! herregud jeg klarer det faen ikke. jeg er så forbanna og irritert og frustrtert og lei jeg begynner å skrike til henne og jeg griner selv og smeller i dører og naboene hører meg sikekrt også jeg hater livet mitt faen altså jeg hater meg selv for at jeg faen ikke får det til
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Hvor gammel er jenta? Les om utviklingssprang. Hvis et slikt er på gang går det i hvert fall over. Fattig trøst når det står på, men sant dog.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Ikke heng deg så opp i rutiner og ikke forvent at hver dag er lik! Dette er et lite knøtt i full utvikling, som lærer så mye nytt at ja... etter et par dager ER alt anderledes. Kos deg med jenta di :-) Ville også, som hun over her sier, fokusert på å holde kveldsritualet og så latt dagene flyte litt. Noen barn er som klokker, andre ikke, Noen liker masse rutine, andre ikke...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #12 Skrevet 8. mai 2010 Du høres ut som du trenger en god natt søvn. Har du noen du kan spørre om de kan ta henne en natt? Besteforeldre, en god veninne etc? Huff, det er tungt i perioder, men om du får det litt på avstand og roer deg ned, så er det kansje ikke så ille som du tenker akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #13 Skrevet 8. mai 2010 Takk for mange gode svar, jeg har fått roet meg ned nå. Og dere har nok helt rett i at jeg trenger en god natts søvn! Og det er nok derfor jeg tåler så lite og blir fort frustrert. Fordi jeg har sovet lite i det siste. Og ikke fått spist.. Og jeg er så trøtt. Venter bare på at hun skal roe seg så jeg kan legge meg selv.. Jeg ringte til mamma og jeg er så skuffet for jeg forteller alle hvor mye hun hjelper meg. Men sannheten er at hun stiller nesten aldri opp! Det var mer i begynnelsen. Og ikke når jeg sliter og virkelig trenger hjelp. Jeg har ikke kontakt med barnefaren men moren hans. Som også har sagt hun kan stille opp. Men det blir aldri noe av. "Alle" venninnene mine sier at selvfølgelig kan de passe henne, "du må baaare komme med henne!" sie de.. Men når jeg først spør, er de alltid opptatt.. Mye som spiller inn og noen dager topper det seg for meg.. Spesielt når jeg mangler noen netter med søvn.. Men takk for støtte folkens, jeg klarer meg;) HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #14 Skrevet 8. mai 2010 Kanskje jenta di trenger mer mat på dagtid? Kutte ned på duppene på dagtid?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Ja det er det jeg ikke får til. Hun gikk brått over fra 1-2 dupper til 5-6 korte.. Det har bare vært sånn i en liten uke men jeg får ingenting på plass igjen.. Men du kan jo ha veldig rett i det at kanskje hun trenger mer mat på dagtid nå når hun har klart å slutte med nattmat.. Det skal prøves! Et par ekstra mellommåltid kanskje? HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #16 Skrevet 8. mai 2010 Ville heller prøvd på et skikkelig middagsmåltid jeg da.. Regner med du allerede har et par mellommåltider? Kan ikke forstå man trenger så mange av de. Skjønner det er tungt til deg, men kan trøste deg med det at det er bare for en periode. Husker selv da mini hadde slike perioder, der alt ble snudd på hodet. Skikkelig tungt mange ganger. Men dere kommere dere igjennom det :-) Bare gi det noen dager.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #17 Skrevet 8. mai 2010 Hun får et skikkelig middagsmåltid;) jeg har bare gitt et mellommåøtid tidligere men det er kun hvis hun virker sulten. ikke hver dag. Alle måltider spiser hun til hun ikke vil ha mer så hun blir jo mett uansett.. gleder meg sånn til neste time på helsestasjonen! Heldigvis ikke så veldig lenge til;) Takk for støtten! De utbruddene mine varer sjelden lenge men jeg blir skikkelig frustrert når det er på sitt verste
Soleie m/3 gull :) Skrevet 8. mai 2010 #18 Skrevet 8. mai 2010 uffda, føler med deg! Vi hadde en ike som var helt forferdelig etter at lillegull hadde vært syk. Jeg satt å holdt på han om nettene og gråt mine modige tårer. Men det går seg til av seg selv etterhvert. Hvor bor du hen da? Kanskje jeg kunne hjulpet deg litt sånn at du ihvertfall kunne fått en ordentlig natt med søvn? Du trenger virkelig å få hentet deg inn igjen og få krefter til å fortsette kampen! Sender deg en god klem
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #19 Skrevet 8. mai 2010 Ååh soleie du er jo bare nydelig! Takk! Rart hvor mye det hjelper at så mange føler med meg! Bor i Stavanger. Nå har hun roet seg. Kommer noen lyder av og til men tror det er i søvne hehe.. Krysser fingrene og går og legger meg.. Gjeeesp (utslitt) HI
Soleie m/3 gull :) Skrevet 8. mai 2010 #20 Skrevet 8. mai 2010 Bor i Bergen jeg, så litt langt vekke kanskje da Skal krysse fingrene for deg jeg også. Håper hun sover helt til i morgen tidlig nå, sånn at du får en god natt søvn. Natta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå