Gå til innhold

Begynte å gråte da jeg fikk vite kjønnet etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to gutter fra før, og ville ikke vite kjønnet på tredjemann. Og ut kom en jente. Panikken grep meg, for jeg vet jo ingenting om jenter! Kan bare gutt jo... men nå har alt roet seg litt, og vi koser oss hjemme med veslejenta. Fikk snakket masse med jordmor på sykehuset som hjalp veldig, og snart er jeg nok verdensmester på jente også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor begynte du å gråte fordi det kom en jente?

Skjønner ikke helt hva som er utfordringen her. Du har 3 barn, og hvis ikke du selv er et barn som får barn så klarer du nok å finne ut av det.

Skrevet

Var du ikke LITT forberedt på jente engang? Ettersom du ikke ville vite kjønnet? Hva er forskjellen da, når de er bittesmå? :)

Skrevet

Er jo helt vanlig å gråte etter en fødsel, følelsene bare tar over og man tenker de rareste ting.

Skrevet

Gi henne litt slakk da. Var dere hundre prosent tilregnelige med en gang ungen deres var ute?

Skrevet

Hl her

For all del-visste jo det var stor sjans for å få jente, men hadde kanskje bare reknet med at jeg fikk gutt siden de to første var gutter. Og har tenkt med at med jenter så er det helt andre ting å kunne, andre engstelser som følger med ol. Så følelsene tok helt overhånd. Faren ble kjempeglad, sammen med resten av familien, og ja-jeg er kjempeglad nå for å få oppleve det å bli jentemamma. Og storebrødrene er stolte som bare det. Kan ikke forsvare reaksjonen min på bedre måte enn det...

Gjest yrild
Skrevet

He he hvem er normal rett etter fødsel ;-) Synes det var en rimelig reaksjon jeg! Selv tror jeg også at jeg ville følt meg "flinkere" dvs bedre forberedt hvis vi får en gutt til i.o.m. at det "kan" vi, men uansett så tror jeg personligheten har mye mer å si enn kjønnet, eller hva sier dere 4 barnsmammaer? :-)

Skrevet

Personligheten har i hvertfall mye å si med mine barn. Her er f.eks gutt 1 og 2 veldig ulike, men begge var likevel typisk gutter når de var 1-2 år, styrte på for seg selv med biler og slikt. Gutt 3 var helt ulik, var (er) supersosial, prater kronisk, mer opptatt av sosiale koder, vise omsorg, "lage mat" osv. Hans bestevenn er også en jente, mens de to eldste helst leker med andre gutter. Vesla ligner faktisk på alle guttene på ulike ting, men skiller seg også helt ut ved å like myke ting bedre enn noen av dem. Hun bryr seg katten om biler ol, men elsker å plukke på bamser og dukken vi har. Litt fascinerende at det er så mye forskjell. Og jeg skjønner godt hva HI mener med at man har andre forventninger og bekymringer med jente enn gutter, tok lang tid for meg å venne meg til tanken på å ha jente etter tre gutter (men var veldig glad for det altså).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...