Gå til innhold

Noen som testet flere ganger før de fikk positiv test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå 11 dager over mens, har uvanlig gul urin(selv om jeg drikker mye) og testet meg 5 dager over mens, på kvelden da med det har ikke noe å si? testen var neg. Noen som har opplevd det samme men som var gravide likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg var gravid (og tok abort fordi jeg var veldig ung) testet jeg meg 5 ganger før den ble positiv. Fant ut i siste liten (i forhold til abort) at jeg var gravid, og det var kun fordi jeg hadde masse vondt i magen og gikk til legen som for sikkerhetskyld tested meg en gang til.

Denne gangen testet jeg flere ganger, men med tester som liksom skulle være mer sensitive og vise resultat tidlig. Fikk da to negative tester. Da jeg ikke fikk mensen som vanlig testet jeg meg igjen og da ble den super fort positiv...

Det beste er å ta morgen urinen, og i hvertfall ikke drikke masse før man tar testen da det bare vanner ut urinen og gjør konsentrasjonen av hormoner i urinen mindre=vanskeligere å oppdage.

Men husk at mensen gjerne stopper opp om du stresser med det.. Har trodd jeg har vært gravid mange ganger pga det...

Lykke til! :)

Skrevet

ja du har nok rett i at mensen også kan stoppe opp. har egentlig en syklus på 28 dager og den har nesten alldri vært for sen tidligere, men det kan jo være.

Skal til legen på onsdag så da regner jeg med at jeg blir litt klokere;)

Takk for gode råd Tullball:)

Skrevet

Jeg testet ikke positivt før 1. uke etter ikm. Har alltid syklus på 28 dager, og tok test når jeg skulle ha det igjen. Rart den ikke slo ut den dagen da, men det gjorde den ikke. Er ikke alle som produserer store nok mengder hcg til at det slår ut med en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...