desembermamma2010 Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Lurer litt på hvordan en merker en MA? Når skjedde det, når fant dere det ut og hvordan fant dere det ut? Hva kan dere si om det, dere som har opplevd en? Er så redd for at det skal skje med meg..
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 hei Jeg opplevde en MA i februar i år, måtte til utskrapning, jeg hadde en veldig dårlig MAGEfølelse, da nesten alle symptomer uteble. Jeg var i kjempe fin form, Det eneste jeg hadde var ekstremt ømme og vonde bryster allerede fra uka før ikm. Jeg har to barn fra før,og begge svangerskapene med de jeg har blitt kvalm fra uke 6 ,og dette skjedde ikke denne gangen, og jeg vet jo at alle svangerskap er ulike, og den første tanken var; at skal jeg være så heldig å slippe unna kvalmen denne gangen?, men så kom denne dålige magefølelsen om at alt ikke var som det skulle. Jeg bestillte privat UL var da 7+0 og de fant ikke hjerte aktivitet, fosteret var på str med 7 uker men hjertet hadde aldri begynt å slå.... 4 dager senere tok jeg en utskrapning. det var veldig trist og rar følelse, savnet etter å bli gravid igjen var stort. OG det skjedde relativt fort igjen, jeg hadde en mens og er nå gravid på ny 8+5 og denne gangen har jeg vært å sett ett bankende hjerte, så håper det går bra nå!!!! Du skal ikke gå og bekymre deg over en evt Ma, det kan skje men da er det mest trolig noe feil med fosteret som ikke ville vært levedyktig, det er naturens gang..og man blir bekymret av å lese mye inne på disse sidene, det virker som om flertallet opplever sa/ma fordi det skrives mye om det, men storts sett går det jo bra.... Om du ikke klarer og roe deg så bestill en tidlig UL, men ikke før uke 6-7-8 for da er det mulig å se hjerte slå. lykke til
firebarnsmum Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Hei! Jeg mistet vår lille spire i uke 10 for ikke lenge siden. Jeg så det på at jeg begynte å få små blødninger - blodet var mer brunt enn rødt da. Symptomene på svangerskapet forsvant ikke, men de ble mye svakere. Jeg fikk time til fastlege, som henviste meg til ultralyd. Der kunne vi se at hjertet ikke slo lenger. Jeg fikk tabletter som satte igang sammentrekninger i livmor slik at det døde fosteret ble støtt ut. Dette skjedde 14. april, og gladnyheten er at jeg er gravid igjen. På etterkontrollen etter aborten kunne vi se anlegget til et nytt foster der inne:)) Jeg håper på at alt skal gå bra denne gangen, får litt ekstra oppfølging fra sykehuset nå. Men du, ikke gå rundt å bekymre deg. Kos deg med graviditeten din, det vil mest sannsynlig gå bra =0) Lykke til!
desembermamma2010 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2010 tusen takk for ord om at jeg ikke skal bekymre meg. selv om det ikke er så lett vegrer meg for å fortelle folk om graviditeten, siden jeg ikke vet om alt er som det skal. er 11 uker på vei i dag, og skal på 2.svangerskapskontroll 18 mai. da skal vi kanskje få høre hjertelyden. Guri, jeg håper ikke den uteblir :s da blir jeg knust! samboer også. Fantastiske nyheter om at dere er gravide igjen. Ønsker dere all hell og lykke. Klem til alle dere fine mennesker:)
2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Hei. Har hatt det jeg tror heter sporblødninger siden fredag. Tok da UL på fredag, uke 8, alt bra, bankende hjerte. Men blødningene fortsetter. Det er veldig lite(kommer lite av gangen) og har ikke økt i mengde. Det er en blanding av brunt og noen ganger litt rødlig. Men det kommer bare "på dopapirtørket", dvs det renner ikke ned i trusen(Mao. små mengder) beklager detaljene. Kunne du ha sagt noe om mengder blod du opplevde da du blødde? Jeg tror dessuten jeg blør på den datoen jeg egentlig skulle ha hatt mensen. Håper og tror at dette er utfarlig for egen del, men kunne altså ikke la være å stille deg noen spm. når jeg ser at vi begge har opplevd på blø over flere dager... Veldig på tuppa nå...
firebarnsmum Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Hei. Jeg blødde ikke så veldig mye, bare litt brunlig utflod. Trengte ikke bruke mer enn truseinnlegg, og det kom ikke så mye i dem heller. Legen spurte meg om graviditetssymptomene, om de hadde blitt svakere. I mitt tilfelle så hadde de blitt det. Ikke borte, bare svakere. Håper jeg ikke skremmer deg, for blødningen din kan være uskyldig. Tror jeg ville snakke med lege slik at du kan bli fulgt opp der. Lykke til! Klem:)
lykkeligmams<3 Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 hei jeg har selv hatt to ma, og den første gangen så av en elr merkelig grunn så følte jeg det på meg at det kom til og ende slik, små blødde hele tiden og ikk noe andre ganger. hadde ogte smerter, men samtidig er jeg nå 18.uker på vei og både hatt smerter og blødd selvfølgelig ikk på langt så nær omm ma da. Men bare føler at dette går bra;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå