Gå til innhold

Kan barnefar nekte meg......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort og konkret: vi e invitert i dåp om et par månder, og dåpen er på en søndag der bf har junior (de har samvær fredag - søndag) og skal ikke levere junior før i 6 tiden på kvelden.

Kan bf nekte meg at jeg henter barnet litt tidligere den søndagen så barnet kan bli med i dåpen barnet er invitert i? Nær familie.

Kjenner jeg bf rett, så "har han allerede planlagt noe de timene han evt. går glipp av dersom barnet blir hentet tidligere".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er en smule i water, så burde det vel gå fint om du nevner det nå - slik han ikke rekker å legge planer.

Men, ja - han kan vel nekte deg..

Skrevet

Ja det kan han nok. Men kan du ikke prøve og lage en avtale med han da?

Feks at han får ha gutten fra fredag til mandag neste gang han skal ha samvær? Eller at han kan hente gutten noen timer når du har samvær?

Gjest ->>-
Skrevet

Ja, det kan han. Forutsatt at dere har en signert samværsavtale og alt det der.

Skrevet

Han kan, men da kan også du nekte bf å ha gutten på "dine" dager selv om det er dåp/bursdager etc.. Bf her pleier overhode ikke å lage noe pes på det, vi er enige i at det beste for barnet er å få feire slike ting med familien det gjelder uansett hvem som har barnet den dagen.

Skrevet

Ja, han kan nekte deg å ta han med i dåp.

Men du må jo bare prøve å ta han med deg gode da, spørre med et smil og samtidig tilby han ekstra samvær på en valgfri dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...